22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"לפני שנתיים היינו 25 סוחרים בבית, היום נשארנו 8; מרבית הבורסה זה בית קברות - המסחר מתמקד ב-4-5 ניירות"

Bizportal ממשיך לשוחח עם סוחרי נוסטרו גדולים בת"א על משבר הנזילות החמור. "בזמן המסחר אני מרגיש שהמכונות מצלמות אותי"
 |  80
אדם מול מכונה
Share
בשבועות האחרונים הולכות ומתרבות הקריאות לבורסה לניירות ערך לפעול במטרה לשפר את מחזורי המסחר אשר נמצאים במגמה ירידה. לצד החולשה שמאפיינת את השוק ניכר כי גם בצמרת הבורסה מבינים כי אחת הסיבות המרכזיות לבעיית המחזורים טמונה במכונות המסחר האוטומטיות.


התופעה אשר הולכת ומתפשטת בבורסה זכתה להתבטאות נדירה בשבוע שעבר מצד מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון אשר התייחסה לנושא למכונות האוטומטיות וסיפקה נבואת זעם משלה: "על המסחר משתלטות המכונות האוטומטיות שחלקן מפותחות ע"י יוצאי 8200 - אין דרך חזרה".

בעוד שיטות המסחר הולכות ומשתכללות נראה שהמתכנתים פועלים לפיתוח מכונות אוטומטיות שמציבות לעצמן מטרה אחת ועיקרית: 'לייצר כסף'. בעוד האתגר האמיתי מבחינתם הוא לייצר את המכונה האידיאלית והמהירה ביותר. מולם ניצבים סוחרי היום אשר מנסים בכל הכוח להצר את צעדיהם - עד כה ללא הצלחה יתרה.

לפעמים נדמה כי זירת המסחר היא מעין קרב בין הסוחרים לבין המכונות. בעוד המכונות האוטומטיות מספקות ציטוטים במסחר השוטף בהתאם לתוכנה ודפוס פעולה קבוע - סוחרי היום מנסים למצוא את הכשלים של המכונה, לאתר את נקודת התורפה שלה ולגרוף כסף במסחר על חשבון המכונה. מפעיל המכונה מצידו לא נשאר אדיש - מכונה שמפסידה כסף יוצאת מהמשחק - מפנה את מקומה למכונה משוכללת ממנה.

מפעילי המכונות מנסים בכל כוחם להסוות את פעולת המכונות, להחליף שוב ושוב את דפוס הפעולה - ולכן מעדיפים שלא לדבר על המכונות הפועלות בשוק. מולם ניצבים סוחרי היום אשר הולכים ומתמעטים. בראיון מיוחד ל-Bizportal, סוחר מניות המנהל חדר נוסטרו משרטט תמונה מדאיגה בכל תחום המסחר שבו סוחרים הולכים ונעלמים על חשבון המכונות האוטומטיות אשר משתלטות על שוק המניות וכמעט ולא תורמות לנזילות.מאחר ושוק המסחר הוא שוק סגור, שבו הסוחרים מכירים אחד את השני, הסוחר הסכים לדבר בעילום שם בלבד. בריאיון נכנה את הסוחר נדב. שמו המלא שמור במערכת. בראיון מספר נדב על ההתמודדות של חדר הנוסטרו עם מכונות המסחר, חושף חלק מפעולת המכונות ומספק לבורסה מספר רעיונות לפתרון המצב. "המסחר הפך למשחק פוקר שבו הצד השני רואה לי את הקלפים"

נדב כאמור הוא אחד מהמנהלים של חדר נוסטרו. שבו מרבית הסוחרים פועלים בשוק המניות. עד לפני שנתיים היו בחדר המסחר 25 סוחרים. היום, אומר נדב נותרו 8 בלבד. אז היה רעש ואקשן במשרד, היום לדבריו כל הפעילות נראית כמו בית קברות.

בתקופות השיא נדב מספר שהיקף הפעילות היומי שלו בשוק המניות עמד על 30-40 מיליון שקל ביום. חדר הנוסטרו כולו החזיק כ-5% מהמחזור הכולל בבורסה (בימים שבהם עמד המחזור על 1.5-2 מיליארד שקל ביום). היום היקף הפעילות היומית של נדב מסתכמת ב-3-7 מיליון שקל בלבד ובכל בית ההשקעות מגלגלים 20-30 מיליון שקל ביום כולם ביחד.

נדב מציין שהמחזורים הנמוכים בבורסה הם מכת מוות בשבילם. "אנחנו עובדים היום בעיקר מול המכונות שבעיקר מפריעות לעבודה וממש לא תורמות לנזילות במסחר". לדבריו "המסחר שמתנהל היום בבורסה הוא לא אמיתי. עיקר המסחר מתמקד ב-4-5 ניירות בלבד כאשר מניות היתר הפכו לבית קברות".

נדב מציין כי במסחר הוא מזהה הרבה סוגים של מכונות אוטומטיות שמתערבות במסחר. כך למשל, חלק מן הציטוטים שרואים במסחר במניות המעו"ף נובעים מפעילות ארביטראז' קלאסית, כגון שחקנים שמתכסים במניות כנגד תזוזה במדד המעו"ף, תעודות סל שמתכסות כנגד נכס בסיס ועוד.

סוג נוסף של מכונות אשר פועלות בשוק הן מכונות אשר מחוברות למדדים בחו"ל ולחוזים העתידיים. "המכונות רואות למשל שהחוזים משתפרים ומיד מעמידות פקודות של קנייה ומכירה בהתאם לכיוון של המדד".

ככלל, העבודה של נדב בבורסה היום הרבה יותר זהירה בעבר, בעיקר בגלל המכונות. "כשאני עובד בשוק אני מרגיש שהמכונות צילמו אותי ויודעות מה הפוזיציה שלי", מסביר נדב. "זה כמו לשחק פוקר כאשר הצד השני רואה לי את הקלפים".

מה קרה למחזורים?

לדברי נדב, התופעה של הידלדלות המחזורים הגיעה לאחר שינוי הסיווג של המשק ממשק מתפתח למשק מפותח. "במצב הנוכחי הזרים הם לא חלק מהמסחר כמו שהיה פעם. זה אחד הגורמים לצניחה החדה של המחזורים וזאת בעיה קשה. הבורסה צריכה לעודד את הזרים לשוב ולפעול בישראל".

בעיה נוספת עליה מצביע נדב היא עליית שיעור המס ל-25%. מאחר ועיסוקו של נדב הוא 'סוחר' הוא אינו משלם את המס על רווחי הון שמשלם הסוחר הממוצע, אלא מס עצום של 50%. למרות זאת, נדב סבור כי למסקנות וועדת טרכטנברג יש חלק מכריע בנזילות.

"העלאת המס של ה-25% לא תגדיל את המסים למדינה בכלל. באופציות מדובר במשחק סכום אפס בין השחקנים השונים ובמניות אני לא זוכר מי בשנה וחצי האחרונות הרוויח כסף", אומר נדב. גורם נוסף שפגע בבורסה הוא המחאה החברתית: "אחרי המחאה אנשים שאני מכיר שומרים על הכסף שלהם ומעדיפים להתרחק מהבורסה. השוק המקומי הפך ללא אטרקטיבי בעליל - דבר שגרם לכך שגם המוסדיים החלו להסיט יותר ויותר כספים לשוקים בחו"ל".

הפתרון למצב טמון לדבריו בהפחתה מיידית של המס על רווחי הון - מהלך שמטרתו לעודד את הסוחרים הקטנים לפעול בבורסה. דבר נוסף שהבורסה צריכה לעשות הוא לאכוף את פעילותן של המכונות האוטומטיות באופן שלא ישדרו פקודות סרק - אלא פקודות שצריכות להתבצע בלבד".

נדב אומר שאצלו בחדר נוסטרו בסה"כ מקווים שהנזילות תחזור למה שהייתה בעבר, שהבורסה תצא מהדיכאון העמוק ושניתן יהיה לעבוד. נדב מזהיר כי "אם המצב יימשך, הדבר יכול להוביל ל-1,000 מובטלים נוספים במשק. חוץ מזה, מאחורי כל סוחר ישנם עוד שלושה אנשים שמרוויחים - בנקים, רו"ח, עו"ד ועוד".

נדב מציין כי "בלי הסוחרים, הבורסה בתל אביב מתה. סוחר שעוזב את הבורסה ועובר לעבוד בבורסה אחרת - יקח הרבה מאוד זמן להחזיר אותו לעבוד בשוק המקומי".

לכתבות נוספות שעשויות לעניין:

ראיון נדיר עם סוחר נוסטרו: "לא רחוק היום שיישרפו בת"א עשרות מיליארדים במניות בגלל תנודה בשוק הנגזרים"

אסתר לבנון: "על המסחר משתלטות המכונות האוטומטיות שחלקן מפותחות ע"י יוצאי 8200 - ואין דרך חזרה"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

80 תגובות ב-46 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
46 חנן 11/03/2012 23:37 איזה מטומטמים אלה שהעלו את המס ל 25%.
אני שכיר פשוט כמו רוב המשקיעים. אני כמו כולם וכמו הזרים, יצאתי עם רוב הכסף. אי אפשר להרוויח בתנאים הקיימים. אני משאיר את בורסה לביבי, שטייניץ וטרכטנברג ,ויסלחו לי כל אלה - זו חבורה של טפשים שגרמו לנזק עצום . במקום להגדיל את הגביה ולהוריד את המס ל10% , העלו ל25% אבל תודה, לא בשבילי. לא אפול בפח.
45 מדינת ההרס!!! 11/03/2012 15:07 הרסו את הבורסה ליהלומים ואת הבורסה לניע
באמת מי מרויח? אף אחד ועם המס של 25% עדיף לא להשקיע פה. ובכלל
44 טרכטנברג הגאון!!!! 11/03/2012 15:03 הביא למצב הזה ולא רק המכונות
עדיף לשים תחת הבלטות ולא לשלם כזה מס
43 אמנון 11/03/2012 09:44 מיסים
שהממשלה המכורבנת הזו תוריד את המיסים
42 אמיר 11/03/2012 09:06 משק מפותח אעלק
רוח וצלצולים
PP 11/03/2012 23:37 משק מפותח בבעיות !!! (ל"ת)
41 תגידו אשדוד וב" ש 11/03/2012 08:11 שייכות לישראל?
אלו לא השטחים שלנו, מותר לירות לשם, רק לא ת" א בת ים,חולון,וראש" צ
40 בולי איש השלג 11/03/2012 07:58 הורדת מס מיידית ל15% לשנה ראשונה והעלאה ל 20%
בשנה השניה ולאלתר, תטיס את הבורסה למעלה וכמובן את גביית המיסים. אבל מה לעשות שיש לנו חמורים שמנהלים את המדינה.
אריאל 11/03/2012 11:51 ואיך זה קשור לזה שקשה לסחור ? (ל"ת)
39 גלעד 11/03/2012 01:21 " לעבוד אלק" ...
לסחור זה לא לעבוד. תמצא עבודה נורמלית ותשקיע לטווח ארוך.
אריאל 11/03/2012 11:48 ומי קבע שההבנה שלך נכונה
כי כך נוהג הרב ? ומי קבע שמה שעושה הרב הוא הנכון ? שים לב שיש הבדל גדול בין נכון לנורמלי. הרב קובע את הנורמה - אין ספק בכך. דע לך שמסחר בשוק ההון הוא מקצוע לכל דבר - והוא מקצוע קשה ומאתגר מאוד. ואם אינך יודע משהו כדאי שקודם תלמד דבר או שניים לפני שאתה פולט דבר " יחוכמה" בהצלחה גבר ...
PP 11/03/2012 23:36 צודק , בייחוד עם המשכורות " אפס" בארץ !!! (ל"ת)
גלעד 11/03/2012 13:58 מסחר בשוק ההון זה לא מקצוע ...
אתה לא מייצר שום דבר. אל תקשקש.
אבי 11/03/2012 14:11 כל מוכר בחנות לא מייצר כלום. מה הקשר? (ל"ת)
38 באתי לעשות שמח 10/03/2012 23:08 הבעיה לא במכונות אלא ביציאת הזרים ובהעלאת המס
על הרווחים בשוק ההון המקומי, כאילו שוק ההון שלנו מלא מיליונרים... המכונות לא מפירעות באמת, ולא הפריעו לי לקחת המון כסף, ב-2009 - 2011 כשהיו מחזורים גדולים יותר. הבעיה היא שכסף גדול יצא מהשוק בגלל כניסת ישראל ל-OECD. הזרים נטשו, והמחזורים קטנו ולכן המכונות משפיעות יותר. אבל זה לא רק זה. מה עם הרגולציה המטורפת של הפוליטיקאים? מה עם שטייניץ? הנוכל הטיל מס הזוי על סקטור שלם שהיה מנוע צמיחה עיקרי בשוק ההון, הלא הוא ענף הגז שהיה עוד בחיתוליו. הזרים ראו שכאן השלטון רוצה עוד ועוד, לא מכבד הסכמים שעליו הוא חתום, ולא מסתפק במה שהוא מקבל, ולכן גם בענף כזה שיש בו פוטנצאיל צמיחה גדול, הם לא השקיעו. תוסיפו את העלאת המס ל-25% על המשיקעים הפרטיים, ותקבלו בורסה מקומית גוססת ועל סף מוות קליני. כן פוליטקאים קטנים ופופוליסטיים הם אלה שהרגו את הבורסה סופית אחרי שנכנסו ל-OECD, ושלא יעבדו עליכם!
מ.ב.י 11/03/2012 08:19 תשובה ל38
כל מילה ברזל פשוט הקלקלן הגדול לא מבין ש25% מכלום זה כלום והרבה מ15% זה משהו.
יחיאל 11/03/2012 01:14 בורסה
כשהמחוקק -כנסת הוא גם בחלקו הגדול גוף -מבצע ממשלה מבצע למה ציפיתם?השרים הם גם המחוקקים..אולי שיהיו גם השופטים?
אבי 11/03/2012 14:10 לזכותם יאמר שהם מנסים...
מנסים להיות גם השופטים
37 ישר 10/03/2012 22:45 מס
רק בישראל ההפסדים לא מוכרים לצורכי מס אמרתי מזמן שאנחנו חים בדמוקרטיה מיוחדת במינה עד מתי זה ימשך תחזירו את הכסף לתיק אתם לא קולטים את המסרים....
בולי איש השלג 11/03/2012 07:59 אתה יכול לקזז הפסדים ברווחים. (ל"ת)
36 ישר 10/03/2012 22:38 סיבות
כל הסיפור על מכונות מאחורי כל מכונה יושב אדם זה שאתם מנסים למחוק את כספי הפנסיה אני יכול להפסיד רק כסף אתם התחלתם להפסיד מעבר לכסףף...
35 סטגר 10/03/2012 22:37 תגובה לתומר ונדב וכל המלינים
תעשדו בדק בית טוב לפני שאתם משחררים הצהרות על סוחרי נוסטרו ומכונות ותעודות סל בלעדיהם השוק הזה לא היה קיים בכלל המכונות תפקידן לסגור עיוותים וזהו הן לא מתחרות באף גוף מוסדי או סוחר פרטי הן לא מתחרות באף סוחר נוסטרו וצריך להגיד תודה שהן קיימות הן לא קובעות את מחיר השוק ולא את כיוונו הן סוג של טפיל חיובי שניזון ממרווחי אחוז קטנים ועןשה טובה לכולם שהוא קיים הבורסה היא לא משחק סכום 0 ואין פה מרוויח על חשבון מפסיד (חוץ ממי שמהמר על המעוף שהוא לא מבין בכלל מה זה מסחר מעוף ואז מגיע לו שיענש) חפשו את הסיבות והפתרונות במקום אחר תמנו עושי שוק לכל הניירות במרווחים הגיוניים ובכמויות מכובדות תתנו ערבות לכל עושי השוק שאם יפסידו יוחזר להן כסף מכספי הבורסה שתהיה חלק ממימון עשיית השוק תורידו מיסים תקבעו שאין מנייה או חברה בבורסה אם אין לה לפחות 35-40 אחוז אצל הציבור ותפעלו למחוק את כל היתר .יש איזה 250 מניות עם 5-8% אחזקות ציבור בדיחה ואז דברים יראו אחרת ותעודדו תמכונות וסוחרי הנוסטרו לפעול כמה שיותר אחרת לא תוכלו לקנות ולמכור כלום בהצלחה
34 עו" ד 10/03/2012 22:29 לחוקק חוק שפעילות המכונות זה פלילי- עונש מאסר (ל"ת)
33 לא מאוחר לבטל ההעלאה 10/03/2012 22:20 העלאת המס על רווחי הון היתה ללא ספק טעות (ל"ת)
32 רפי 10/03/2012 21:33 בורסה X
חברה פשוט תבינו אין אפשרות להרוויח בבורסה מי שמרוויח זו מס הכנסה והבנקים " תפנימו" אם בצעת 50 פעולות בשנה הלך 50% מהכסף שלכם ואם בטעות הרווחת בא מס הכנסה לוקח 25% מהכסף ..פשוט לא להשקיע בבורסה עד שגנבי האוצר יתעוררו מובן........?
31 gg 10/03/2012 20:55 מדבר שטויות הפיתרון להגדיל מס על פעילות יומי
פעילות תוך יומית היא שורש הרע שם צריך להעלות את המס ל 50% מיד כל המכונות יעופו מהמסחר מחוסר כדאיות אחוז המס הזה צריך לרדת בהדרגה ל 15% על החזקות של חצי שנה ומעלה זאת הדרך היעילה ביותר לתמרץ את ההשקעה בשוק הזה והפיכתו לשוק יעיל לגיוס הון לחברות אחרת אסתר לבנון וחבריה יביאו כליה סופית על הענף אם הם מצפים לשבת בחיבוק ידיים ושהשוק יתקן את עצמו אז זה לא יקרה ואם יש מישהו שם מעליהם שאיכפת לו צריך היום להעיף אותה ואת שותפיה למחדל המתמשך אל תשכחו בסופו של דבר הכל מתחיל מראש הפירמידה ולא מהתחתית שלה
30 שרון 10/03/2012 20:21 מס רגרסיבי ועושק
תגידו מה שתגידו ,המס הרג את הבורסה. 25% מס על הרווחים זה חמדנות ועושק במיוחד של המשקיעים הקטנים. 15% די והותר ועוד לא דיברנו על הפסדים.
29 אבי 10/03/2012 19:49 מס הרסני והזוי
מנוע הצמיחה מספר אחד במשק המודרני מת . קשה להבין את השטות של שנוי ה מס לערך הזוי של 25 אחוז. הגבייה המקסימלית תתקבל במס של 10 15 אחוז נקודה מי שלא מבין עיקרון פשוט זה שלא יחיה באשליוות הגביה השנה תהיה נמוכה כפי שלא היתה הרבה זמן. אז מי שחשב לממן את המחאה החברתית משוק ההון טועה ומטעה. מצבו של שוק ההון נכון להיום לא רק שלא יצליח לממן חלק מהמחאה החברתית הוא יגרום לירידה דרסטית בצמיחה . מס על ההון חיב להיות שפוי וראלי מידית!!
מכונאי 10/03/2012 20:38 מכונות
צריך לבטל את המכוניות.כל המהפכה התעשיתית עשתה בלגן.גם האינטרנט מפריע
28 מבין עינין 10/03/2012 19:19 הבורסה ז" ל
מסכים עם כל מילה.....אחרי שנ אחזתי במניות בבורסה אצלנו בכל כוחי בשנתיים האחרונות ושבעתי רק מרורים- החלטתי לנטוש..לפחות ארויח שינה שקטה..אני מציע שרק ביבי ושטיניץ ישקיעו בבורסה...הרי הם משוכנעים שמדובר בתרנגולת שמטילה בצי זהב
27 גקי 10/03/2012 18:49 צריך להחליף את כל העובדים בבורסה למכונות
אוטומטיות וזהו ישחקו מכונות נגד מכונות ולא לשכוח להרים את המס על רווחים ל-50% .
26 מיתון2012-13 10/03/2012 15:39 שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
25 יוצא 8200 10/03/2012 14:53 מגיע לסוחרים! עשו כסף על המשקיעים הקטנים
ועכשיו שהמשקיעים הקטנים נעלמו בגלל 25% מס, לסוחרים הללו אין ע מי לעשות קופה - והם נשחטים על-ידי הבוטים (מכונות המסחר). החי על חרבו מת על חרבו.
24 אחד 10/03/2012 14:07 המצב בטטה.....מה עושים? (ל"ת)
אריאל 11/03/2012 11:51 נראה לי שקבלת תשובה בתגובה- 16. לא ? (ל"ת)
23 צרפתי 10/03/2012 13:58 עורו עורו בכיינים!!
לפני שבועיים התראיין " אלעד" סוחר הנגזרים, היום " נדב" סוחר המניות. חבורה של בכיינים שהתרגלו להרוויח כסף קל. קצת קשה אז מתראיינים... תלמדו להסתגל ולהתחדש אחרת לא תשרדו - כך מתנהגת האבולוציה... או באמת שתחליפו מקצוע- שרברבות, בנייה, אטליז...
22 קובי 10/03/2012 13:57 אדם מול מכונה
דבר פשוט צריכה הבורסה לעשות לבטל את האפשרות של פקודות סרק של המכונות כדי לשמור על רמת מחיר מסוימת כך השיטה של כל מכונה חסרת תועלת ובעצם מבטלת את השליטה במסחר , דרך נוספת היא שפקודות הסרק שיוקצו לכל מכונה יהיה מספר נתון והגיוני שאי אפשר לחרוג ממנו ביום מסחר אחד.
אבי 11/03/2012 14:03 זה כבר קיים...
מכונות מחוייבות ביחס של ביצוע לכל 5 הוראות.
21 שואלת שאילתה 10/03/2012 13:56 לגביי החזר המס..נגיד והפסדתי 50 אלף
השנה,בניירות ערך,כמה מי זה יש לי סיכוי לקבל חזרה ובאיזה צורה ????
דן 10/03/2012 19:30 את פשוט צריכה רווח של 200000 ש" ח ואז אין מס
לא נראה לי הסרט הזה מתאים לך
משה בטטה 10/03/2012 15:24 לך ל-רו" ח. נעליים קונים רק בחנות העליים (ל"ת)
20 אור 10/03/2012 13:32 ממשלה ורשות ניירות ערך אתם אסון למדינה .כתבה
אמתית כל כך עצוב
19 דוד 10/03/2012 13:27 הבורסה הישראלית פשוט ספור עצוב
הבורסה הישראלית איבדה את האטראקטיביות שלה לפני הרבה שנים אבל זה תמיד נח לא לראות את האמת כל זמן שעדיין עושים כסף. בורסה שהמימשק אליה הוא שוק סגור עם עלויות לא סבירות, כלי מסחר מפגרים (בהשוואה למה שקיים בעולם) בורסה שאין בה פקודות SHORT (למעט לחברי בורסה), בורסה שמתי מעט יכולים לעשות בה כרצונם לפי האינטרס שלהם - מדוע להישאר בה ? אז כל מי שיש לו משהו בין האוזניים מבין זאת והלך למקומות אחרים ככה זה בישראל - לא מתכננים להגיע לסבר הנכון ... תמיד מגיעים אליו אחרי משברים שהם תוצאה של התנהלות מטומטמת ואנוכית לא נורא ... כמעט כל מערכות התשתית השלטונית והאזרחית שלנו נראית כמו הבורסה בנו כאן מערכות מצוינות אבל אח" כ צריך לגנוב מהן כל מה שאפשר ואז נשארים עם הZין ביד ... בהצלחה למי שחשב שזה המקום לסחור בו. כואב לי אבל זו המציאות.
77 11/03/2012 23:27 כמה שאתה צודק , לסוחר הקטן אין מה לחפש כאן !! (ל"ת)
18 Roni 10/03/2012 13:21 להגביל באופן משמעותי המסחר בנגזרים
הבורסה קטנה מדי . סוחרי הנגזרים מסוגלים להשפיע על שערי המניות ובכך הציבור הרחב מרגיש שהוא שחקן קטן של הסוחרים הגדולים. צריך להפסיק המסחר בנגזרים ובכך להשיב האמון לציבור שיכנס באופן ישיר או באמצעות הקרנות.
17 אנחנו 10/03/2012 13:17 www.Futures-Rational-Trading.com (ל"ת)
16 אני 10/03/2012 13:16 מדוע אתם סוחרים בבורסה הישראלית ?
צריך ליהיות טיפש מוחלט לסחור בבורסה הישראלית. בכל פרמטר היא מהוה עגלה שדינה מגרש גרוטאות (ולא רק בגלל נזילות). עליכם לעבור לסחור בבורסות ב-ארה" ב (מניות, חוזים). מי שסוחר בישראל פשוט מגיע לו ... בארה" ב אנחנו עושים 5% - 20% ליום בשוק החוזים (שיקאגו) www.Futures-Rational-Trading.com
15 קובי 10/03/2012 11:52 אם לא ישימו לב במהרה למה שקורה בבורסה
יהיו המון מובטלים נוספים במדינה- הצריכה תרד, היצור יקטן וכך גם היקף העובדים...
14 משה 10/03/2012 11:37 מתי הרשות לני" ע והאוצר יתעוררו?
להוריד מס רווח הון כמו בגרמניה ל 7% לאסור אופציות מעוף ואופציות ניגזרות אחרות מיידית ולבטל שימוש במכונות מייד..זה בכלל לא שיוויוני.
אבי 11/03/2012 14:01 למה? בגרמניה אין מכונות?
יש, הכמות שלהן רק עולה ובכל זאת המסחר שם רק הולך ומשתפר
13 משקיע 10/03/2012 11:36 להתעורר
לבטל את מדדי היתר ואת השורטים על מניות קטנות, לאסור על גופים המשקיעים כספי ציבור להחזיק בנוסטרו באותן מניות, להגביר את השקיפות על בעלי עניין כך שהדיווחים בקרנות הנאמנות יעשו מדי חודש ולא 3 חודשים רטרואקטיבית, להוריד את שיעור המס ולחזק את רשות ניירות ערך בכוח אדם מקצועי ומיומן כך שכל אדם העושה מסחר לא חוקי ידע שזה לא משתלם לו. ברגע שפעולות אלו יבוצעו נראה בורסה שפויה ונורמלית כל עוד הדברים לא יתממשו נמשיך לראות את אחיזת העיניים שקוראת לעצמה הבורסה.
12 כככ 10/03/2012 11:23 כתבה מטומטמת
מביאים איזה סוחר נוסטרו שהוא בעצמו מפריע לבורסה ולמסחר ומתלונן על מישהו אחר שמפריע לו להפריע. נדב או איך שלא קוראים לך - התלונות של על המכונות - הן מהתלונות השפלות ביותר. לך תבנה לך מכונה. אף אחד לא חיבר אותך לרצפת הנוסטרו בסופרגלו
רפי 10/03/2012 17:28 בןרסה
אתה צודק הבן אדם בכיין שהוא הרוויח הוא שתק..
ללל 10/03/2012 13:29 צודק ב100%
ממש מסכן נדב שלא נותנים לו להרוויח כסף על חשבון הציבור. נדב - כשאתה מרוויח מישהו בצד השני מפסיד, זה מאד פשוט. פתאום כשנדב מפסיד כי המכונות מרוויחות עליו הוא מתלונן. איפה הימים שהיו משקיעים במניות בכדי להשקיע בחברה שעומדת מאחוריהן???
11 איציק 10/03/2012 10:55 הבעיה היא המסחר במדדים.
על מנת לטפל בבעיה צריך קודם לזהותה. מחזורי המסחר הן לא הבעיה, הן התוצאה. המכונות הן אמצעי. המסחר במדדים שהפך להיות העיקר הוא, הוא הבעיה. גופים עם כסף רב שאינו שלהם מנהלים מסחר במדדים. המניות הן קלפי מסחר. אם אכן רוצים לפתור את הבעיה יש להגביל את המסחר במדדים. אופציות על מדדים ימכרו בתחילת החודש ולא יסחרו עד הפקיעה (כמו פוליסת ביטוח). לא ינתן אשראי להשקעות בבורסה לאף אחד. גופים המנהלים חסכון ציבורי לא יורשו לעסוק במסחר מדדי. יח" ש נפט וגז לא יסחרו מיום הנפקתם ועד למועד דיווח סופי על תוצאות קידוח. יקבע מס על רווחים שיקח בחשבון את משך ההשקעה באופן הפוך. יותר מסחר במניות הקיימות בחשבון בלבד. יוגבל המסחר באופציות על מניות ויקבע שאופציות אלו לא יסחרו אלא ערכם יקבע בפקיעה. תשונה שיטת הפתיחה והנעילה והשערים הסופיים יקבעו לפי ממוצע יומי.
10 אזרח 10/03/2012 10:52 הכל בגלל ביבי שטייניץ ששינסקי
מדניות כלכלית 0 ,הכל שליפות ,מיסים רטרו (תגלית תמר)מס 25 רווח הון ,פשוט עולם שלישי
חיים 11/03/2012 11:55 צודק 1000% כל הכבוד (ל"ת)
חייל בורסה 10/03/2012 13:48 צודק 100%
אין עתיד
גמל 10/03/2012 11:45 צודק.ביבי כלכלן ענק ובחור שלו הורסים הכל. (ל"ת)
9 פ 10/03/2012 10:35 החברה האלה עובדים דרך אחד הבנקים הבינוניים (ל"ת)
8 אוויר רקוב 10/03/2012 10:19 רציו היא הכי הכי סחירה (ל"ת)
7 שמיר-" תודה" לשטייניץ 10/03/2012 10:17 כל מה שיצא מהמחאה זה העלאת המס בבורסה (ל"ת)
6 עדי 10/03/2012 10:16 לבטל לחלוטין את הנגזרים!!!!!
גמרו את הבורסה בגלל האופציות, צריך שיהיה רק שורט או לונג על מניות! להוריד את המס כליל. לבטל פקודות סרק של המכונות. ואז תראו בורסה קצת יותר בריאה.
5 יוני 10/03/2012 10:16 כתבה חשובה ומלמדת (ל"ת)
4 אפי 10/03/2012 10:00 פקודות הסרק קניה או מכירה של המכונות מוצדקות
על הנהלת הבורסה לחייב את כל מפעילי המכונות שאם מכונה נותנת פקודת קניה או מכירה הפקודה תהיה בתוקף למשך 30 שניות לא פחות ,זה הפיתרון. דבר שני על הממשלה להוריד את מס הבורסה באופן מיידי לפני שיהיה מאוחר אחרת אפשר לסגור את הבורסה. אני באופן אישי לא קונה מניות רק בגלל המיסוי הגבוה וזה ההפסד של הממשלה.
כאט 10/03/2012 10:20 3 דקות --למה 30 שניות? (ל"ת)
3 נתי 10/03/2012 09:48 אוחרי שיקברו את השוק
יבואו המשיח ואישתו וינסו לשנות דברים שכבר אף אחד לא ישנה.דרושות תקנות חירום מידיות במיוחד על המס שירד כי הרי זה סתם מס אף אחד לא ממש משלם אותו.
נתי 10/03/2012 09:57 על אופ' מעוף לא צריך לעשות מס בכלל.
זה הרי אחד מרויח מול 10 מפסידים שלא יכולים להזדכות על המס שהפסידו . על מניות ומסחר יומי לא צריך בכלל מס,ואז כל מי שהולך לסחור בחו" ל יבין ששם משלמים מס וכאן לא.חוץ מיזה מה עם התשואות של המשקיעים בת" א,למען הפנסיה?0 אחד גדול.מה עם אירן?לנו יש אירן מה יש לאמריקאים?כל כך הרבה סיכונים מול מס שרירותי ועמלות ,שמשאירות חוסר חשק.אם מי שקובע תקנות לא סוחר בבורסה שלא יקבע לאלה שסוחרים.חבורת חסרי שכל מינימלי שהורסת כל חלקה טובה במדינה,עד שיחליטו משהו לא ישאר אף אחד לכבות את האור.
מאיר 10/03/2012 10:32 צודק 100 אחוז. חבל שאני בצד המפסיד כל הזמן (ל"ת)
מתיתיהו 10/03/2012 11:30 ארופה וארהב אין להם מכונות במסחר?
שם עלו 10-15 אחוז מתחילת השה וכאן 0.הסיבה היא מס ,ביטחון,אין כמעט זרים.מה יקרה כשהבורסות ירדו?כאן נרד עוד 10 אחוז .שטיניץ ונתניהו וכל חברי הכנסתשאישרו עלית מס הם עדר של אנשים שלא מבינים וסוחרים בשוק ההון,אבל הם מבינהים בהרס כל חלקה טובה.נתניהו והליכוד 37 מנדטים לפי הסקרים,כעת אפשר להמשיך לעלות כל דבר כי אין מנהיג חלופי.הכ חשוב שהבורסה היא ראי המשק,אז שלא ימכרו לכם כלכלה טובה,הבורסה אומרת שכאן זה הולך להיות קטסטרופה.
2 אחד שיודע 10/03/2012 09:39 דיבורים דיבורים - אבל בלי שום מעשים.
אסתר לבנון תתעוררי
אסתר 10/03/2012 10:21 אסתר לבנון מתעוררת
כל שבוע במלון מפואר בחול באיזה " כנס"
משה 10/03/2012 09:53 עדיף שהבורסה תישאר בית קברות.
ככה למדינה לא יהיו מסים, ולא יהיה לה מאפו לסבסד את החרדים.
אריאל 11/03/2012 11:49 תוציא את הראש מהאסלה
מה הקשר בין מחט לטחט ? כסף לחרדים זה ענין פוליטי - ואם יהיה פחות כסף הן ימשיכו לקבל כסף (גם אןם זה יהיה פחות)
המורה שוש 11/03/2012 14:01 מן הסתם התכוונת לעכוז? (ל"ת)
אלי 11/03/2012 09:08 אספסוף נבער דעה!
מאז ומתמיד עוד מימי הביניים היה קל לשלהב את יצריו של המון העם הנבער מדעת! רק שכיום במקום כמרים עושה זאת התקשורת!
ישראל 11/03/2012 00:20 אינני חרדי. אבל תתביש לך. בלי דת יהודית
אין לך ולשכמותך שום זכות להיות כאן !
1 סחרן 10/03/2012 09:38 מה שהולך בבורסה זה באמת בית קברות.....
כל מילה מיותרת. המחזורים אפסיים. הגיע הזמן שיותר סוחרים יתחילו לדבר - כדי שאולי סוף כל סוף הבורסה תתחיל לעשות משהו
יוני 11/03/2012 00:53 פתרונות פשוטים:
להוריד את העמלות ב- 90% ולאפשר מסחר בחיבור ישיר למשקיעים. בישראל העמלות פי 20 מארה" ב, כן כן פי 20. להוריד את המס על רווחי הון ל- 20% וגם אין שום בעיה עם המכונות כל עוד תבינו את זה: ssrn.com/abstract=1877592 שקיפות = יציבות. נזילות פרועה = קטסטרופה.
77 11/03/2012 23:21 צודק !! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש