בנק ישראל ירכוש היום ני"ע בארה"ב בהיקף של 1.5 מיליארד דולר

בשלב שני יגדיל הבנק את השקעותיו ל-7.5 מיליארד דולר שהם כ-10% מהיתרות. את ההשקעות יבצעו UBS ובלקרוק שנבחרו במכרז
סטנלי פישר
בשנים האחרונות צבר למעלה מ-75 מיליארד דולר - לאחר שהתערב בשוק המט"ח ורכש בשנים האחרונות דולרים בהיקף חסר תקדים. עד כה יתרות המט"ח הוחזקו באפיקים סולידיים במיוחד כגון איגרות חוב של מדינות. החל מהיום, יפנה בנק ישראל חלק מיתרות המט"ח שברשותו לשוק המניות האמריקני, ובהמשך גם לשוק האירופאי.

המהלך של בנק ישראל צפוי להתחיל היום. בשלב הראשון מתוכנן בנק ישראל לרכוש היום מניות אמריקניות בהיקף של 1.5 מיליארד דולר - כ-2% מסך היתרות שברשותו.

הדבר יתבצע באמצעות רכישת תעודות סל העוקבות אחר המדדים המובילים (כגון S&P 500). בשלב מאוחר יותר צפוי בנק ישראל להגדיל את השקעתו במניות עד לכ-7.5 מיליארד דולר שהם כ-10% מסך היתרות שברשותו.

ניהול ההשקעות יבוצע על ידי שני ברוקרים זרים אשר נבחרו במכרז שביצע בנק ישראל - בנק UBS השוויצרי וחברת ניהול הנכסים האמריקני בלקרוק.

שוק ההון האמריקני נחשב לאחד השווקים הסחירים והמשוכללים בעולם. בשנה החולפת הציגו המדדים המובילים בארה"ב על פני המדד המקומי, בין היתר בשל שיפור בתוצאות העסקיות של החברות. מתחילת השנה עלה מדד ה-S&P בכ-9%, זאת לעומת אפסית שהשיג מדד ת"א 100.
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    ידעתי , ידעתי שהוא שתול של ברננקי בארץ (ל"ת)
    ישראל תומכת בכלכלת א 01/03/2012 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
    מיתון2012-13 01/03/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    מהלך חחכם מאוד אלו שלא מבינים כלום במאקרו ש..
    דור -חובב כלכלה 01/03/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יסתמו את הפה! אתם לא מבינים את המשמעות של המהלך אז תסתמו ותשאלו מישהו! חכם מאוד בגלל האינפלציה האמריקאית, השיטות חישוב אינפלציה של הלמס האמריקאי עקומות (מאז קלינטון), הערך של הדולר האמריקאי נישחט בערך ב 10-12% בשנה. האמריקאים עושים את זה לא כי הם מטומטמם אלא כי זו דרך מחוכמת לגנוב את הנפט מהסעודים ואת התוצר של הסינים שתקועים עם יתרות דולרים אדירות, יותר מ 60% מיתרות המטח בעולם הם דולרים, הדולר בסכנה חמורה להיפר אינפלציה ומה שנותן לו את שוויו זה יכולת הקניה שלו בארהב שהולכת ונחלשת, סטנלי קונה עכשיו וככה הוא מגן עלינו מהסיפור הזה, כי אם הוא ימכור אותם בשוק שלנו הוא יחזק את השקל ויחנוק לנו את היצואמה שיקרה גם אם הוא יקנה מניות ישראליות. הוא מוציא את הכסף לחול ומחזיק במקומם נכסים ממשיים. פתרון מעולה רק שהחיסרון הקטן שלו הוא שזה חשיפה להתרסקויות של הבורסה האמריקאית, לכן הוא עושה את זה בצורה מושכלת של קניה לאורך זמן, שבסופה תכלול 10% מהיתרות וחבל שלא 20%. נגיד מעולה.
    סגור
  • מדוע האמון הגורף בארה" ב ? מה הרע בתעשיה
    נילי 01/03/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסינית או של המזרח הרחוק בכללו ? צר לנו אבל כמעט כל המערב,קרי אירופה ארה" ב כולל אותנו ישראל, מתועשות למחצה. כלומר רוב התעשייה עברה למזרח הרחוק ? אז במי הוא כן מאמין בארה" ב במוסדות הפיננסים שם שקרסו ב-2008 ? יתרה מכך ארה" ב שקועה בחובות איומים בגלל חילוץ מוסדות מפתח. אז אנא שיסביר לנו מהו השיקול להשקעה שם ? אולי אנו לא מספיק מבינים . לפי שעה זה נראה די יומרני בדיוק כמו ההשקעה בדולרים .
    סגור
  • 19.
    עכשיו נכנסים לני" ע בארהב??? אחרי שפתחו פער
    מתקרבת 01/03/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של 30% ........ חלמאים!!!!! עכשיו מסוכן להיכנס.........
    סגור
  • 18.
    מהמר על כל הקופה, להחזיר הפסדים. כסף לא שלי.
    מופסד 18 מיליארד שקל 01/03/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה! סטנלי
    סגור
  • 17.
    איזו דוגמא אתה נותן (ל"ת)
    גל 01/03/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    אוגר סוגר ודוגר על דולרים חחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    מה עושה הנגיד? 01/03/2012 10:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    הנגיד סטנלי השתגע נהיה ספקולנט על חשבוננו (ל"ת)
    חי 01/03/2012 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    את הדולרים הוא מבריח לחול
    בדיחה 01/03/2012 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואת קופות הגמל הוא מכריח להחשף לבורסה כלומר את הדולרים הוא שם במקום בטוח זה הכסף של המדינה ואת שלנו הוא מהמר בבורסה הקיקיונית עםך 25% מס הוא עכשיו יודע שבועת הנדלן מתפוצצת לו ומנפח את בועת הבורסה אחרי שכל העם יהיה מושקע ויצטרף לבורסה הוא יפוצץ אותה בחזרה. כך שבכל צורה לא ישאר לנו כסף.זה מראה שהמדיניות שלהם נכשלה ועדיף שלטון חדש שמבין בכלכלה ולא את שלי יחימוביץ כי היא סתומה וגם היא לא טובה לכלכלה להפך. אדיוטית מושלמת פה גדולל ושכלקטן
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    אני מאמין גדול בנגיד .יתכן שזה הזמן.
    שונרא 01/03/2012 08:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על תדאגו למחירי השיא בבורסה האמריקאית .אותם חברות שנבחרו ידעו מתי לרכוש ומה לרכוש .ישנם כל כך הרבה אופציות סולידיות להשקעה .שוק הנדל" ן הישראלי נמצא בתוך תיקון שההכנסות ממיסי נדל" ן יכולים לפגוע בהכנסות המדינה.לכן הנגיד מחפש הכנסות נוספות כדי לצמצם את הגירעון שעלול להצטבר.לפי דעתי הריבית בארה" ב בדרך לעלייה.
    סגור
  • זה מראה שהם לא בוטחים בשוק הישראלי
    מה זה התגובה שלך? 01/03/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מראה שהם בלחץ ובועת הנדלן שהנגיד גרם לה מתפוצצת לו בפרצוף. גם את הבורסה הם סגרו עם טרטנברג האדיוט. ברור שהוא יברח לחול הוא יודע שהדולר יעלה ובגדול הוא לא יכול להפיץ פה דולרים ולהוריד את שער הדולר הוא יתערב פה כשהדולר יעלה. זה אומר שעכשיו יהיה משחק בדולר לכן עדיף לקנות מטבעות אחרים.וזה אומר שהמדינה במסלול בטוח להתרסקות את הדולרים הוא מבריח
    סגור
  • 12.
    במקום לעזור לכלכלה ולבורסה המקרטעת כאן? טמטום (ל"ת)
    אלון 01/03/2012 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אם ימירו את הכסף לשקלים זה יפגע ביצואנים
    ברק 01/03/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ניתן להשקיע את הכסף בארץ מבלי להמירו לשקלים, משמע מחירת הדולרים וקנית שקלים. דבר אשר יביס את המטרה שלשמה נקנו הדולרים.
    סגור
  • 11.
    מחדל שכמותו לא יהיה - ממשלה הזויה לגמרי
    אבי 01/03/2012 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיצד מאפשרים לכסף לצאת מהמדינה בעוד מאיתנו האזרחים הקטנים (העניים והמעמד שמחזיק את המשק) מבקשים לחזק את הכחול לבן? ומה עם החינוך? על זה נאמר ארץ אוכלת יושביה, תתעוררו לכם קברניטים ויפה שעה אחת קודם.
    סגור
  • לעשות הכל ולא ללם להם מיסים להעלים כמה שיותר
    להפסיק להיות הפרייאר 01/03/2012 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדבר בשפה שלהם הם מספרים לנו אגדות וגונבים לעשות כנ" ל...
    סגור
  • 10.
    זוג צעיר עובר לחו" ל
    לביבי 01/03/2012 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לנו מספיק כח לקחת איתנו את האחים שלנו ואת החברים שלנו בעקבות זוג יורד יגיעו לך עוד 20 יורדים. תשאר פה לבד נמאס לנו להיות פריארים לשלם הרבה כאשר הילדים שלנו משרתים בקרבי ושלך בגלי צהל
    סגור
  • אז זהו - שלבד הוא לא יישאר.....
    מתקרבת 01/03/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול שומרי המצוות והצדיקים שיחיו יישארו איתו.... ולצה" ל??? השם יעזור!!
    סגור
  • 9.
    אתה עם המלצותיך הרסת את המדינה
    טרכטנברג 01/03/2012 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בושה להגיד שהוא טעה ובגדול אין להם כסף? אז הם מסיטים דולרים לחו" ל ומעלים מס על הבורסה? בושה.
    סגור
  • 8.
    פוליטקאים מושחתים!!!!! (ל"ת)
    פוליטקאים מושחתים!!! 01/03/2012 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    להקיא על המדינה-במקום להשקיע בתחבורה? בחינוך?
    שלום 01/03/2012 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נותנים דולרים לברוקרים=בושה
    סגור
  • לאנשים ישרים אין מקום במדינה הזו ....
    אזרח 01/03/2012 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם נלך עם האמת שלנו אין לנו מה לחפש במדינה שהשכירים משלמי מס אמת הפכו למקור סחיטה .. במקום שיטפלו באלה שמעלימים מיסים ובעלי נכסים רבים שרשומים על כל מיני מלבדם ואלה עם המשכורות של 100000 ש" ח הם דואגים להמשיך לרפד אותם את הטייקונים וכספים לחרדים , הכל רמאות אחת גדולה מספרים לנו על גרעונות??????? רק לעצמם יש מלא כסף ואנו כל יום נסחטים יותר ויותר וגם משרתים במילואים וסדיר!!!!!!!!!!
    סגור
  • אנשים עם תואר שני מרויחים בקושי
    וגם לא שווה ללמוד 01/03/2012 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבנקים יושבות בוגרות סמינר שהיו מורות גרועות ומקבלים שכר של דוקטורים כי הם יושבים על קביעות אין להם תואר בכלכלה לדוגמה בבנק הפועלים סניף מונסון פקידה שהיא קבועה התקדמה לסגן מנהל עם בונוסים ומשכרת עתק השתתפות בגני ילדים ועוד והיא פוסטמה אמיתית בוגרי כלכלה ומינהל עסקים לא מתקבלים לבנק הפועלים או בשכר מינימום. בנוסף אנשים לדוגמא שעובדים בתור רקדנים בחתונות מקבלים אלפי שקלים לחצי שעה ומעלימים מס של לפחות 12 אלף שח בחודש עושים לפחות 30 אלף שח לחוסש המדינה לא רואה מזה שקל הם צוחקים כל הדרך אל הבנק מלבינים כספים עי צקים שמופקדים בחשבונות אחרים ומושכים מזומן אחכ כל זה מידיעה אישית. איפה מס הכנסה ? עליהם הוא לא חכם. עלינו שאנחנו משקיעים פה בבורסה יש מס דמי ניהול עמלות ולא נשאר כלום. לא שווה להשקיע עדיף למצוא דרך להרויח ולא לשלם מס
    סגור
  • אז יאללה בוא נרקוד חחחחחח (ל"ת)
    מתקרבת 01/03/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בשכר מינימום בגן ילדים.
    אין להם כסף לסייעת 01/03/2012 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצעות של טרכטנברג הם אדיוטיות לא בושה להגיד את זה טרכטנברג קבר את הבורסה עם המס והרס לילדים בני 3 את איכות החיים. בטוח שלילד בן 3 יהיה רע בגן בלי אוכל ראוי ויחס יגדלו ילדים מוזנחים עצבנים שמנים שאוכלים פיתה עם שוקולד וחולי סכרת לעתיד. תזונה לקויה דור של ילדים חולים נמוכים . התזונה תשפיע עליהם אז אולי זה מה שהמדינה רוצה שהעם ימות מהר? כך ישאר לו כסף בבטוח לאומי בשביל הבכירים שיושבים שם? חרא של ניהול חרא של מדינה וטרכטנברג אדיוט
    סגור
  • אל תדאג - תאונות הדרכים כבר דואגות לחסל את
    מתקרבת 01/03/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העם..... למה אתה הולך רחוק???
    סגור
  • 6.
    אמרתי לו לחכות למימוש לפני שיכניס אותנו לבוץ (ל"ת)
    שטינבלוף 01/03/2012 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אז הבורסה הישראלית שווה לתחת
    במדינת הגנבים 01/03/2012 08:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם בורחים לחול למה שאנחנו לא נעשה כמוהם ? מנוולים שלטון של נבלות
    סגור
  • יש להם דולרים, לא שקלים. (ל"ת)
    כמה טמבלים יש פה 07/03/2012 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למה לא להשקיע את זה בישראל
    השתגעו לגמריי 01/03/2012 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה מסר הם משדרים למשקיעים זרים
    סגור
  • אי אפשר להשקיע את זה בישראל בלי להמיר לשקלים!
    ברק 01/03/2012 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מנת להשקיע בישראל צריך שקלים ובנק ישראל לא קנה את הדולרים בשביל למכור אותם כעת על כן יש להשקיע אותם בארה" ב.
    סגור
  • 4.
    הם ישקיעו בעם! יוזילו מעמ יוזילו מחירים
    חשבתי שבמקום לספסר 01/03/2012 08:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישקיעו ברכבות, גן חינם לכולם? אז במקום להשקיע בעם האומלל הם מגדילים רווח לעצמם ולנו הם מעלים מיסים פשוט בושה.
    סגור
  • צוחקים לנו בפרצוף וממשיכים לגנוב...
    אזרח 01/03/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שאפשר יותר אני מחה לפנסיה שלי לעוף מפה...
    סגור
  • כל השנים שילמת ובסוף תברח?
    אז לא תקבל בטוח לאומ 01/03/2012 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש לך ילדים בגיל המתאים תעודד אותם לעוף מפה כמו שאני עושה
    סגור
  • לצערי הרב - שלי כבר עפו...... (ל"ת)
    מתקרבת 01/03/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עכשיו s
    יוסף 01/03/2012 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קונים בשיא המחיר? חכה קצת פישר, יבוא תיקון ואז תקנה!
    סגור
  • 2.
    עם כל הכבוד,אוי ואבוי היכונו לנפילה,
    כותב 01/03/2012 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טכנית הסתיימה העונה!
    סגור
  • 1.
    האם זה מראה על עליית הדולר? (ל"ת)
    מני 01/03/2012 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור