מריל לינץ': בזק תזנק ב-47% ל-9 שקל בזכות הדיווידנדים

"הדיבידנד כבר מגיע לרמה גבוהה כל כך שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו - 63% משווי החברה מגיע מהדיבידנד של החמש השנים הבאות"
 |  (14)
"הזדמנות קנייה נדירה"
"הזדמנות קנייה נדירה", כך מגדיר את מניית בזק +2.39% בזק 445.9 +2.39% בזק בסיס:435.5 פתיחה:439 גבוה:448.5 נמוך:436 תמורה:60,731,640 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חיים ישראל, מנהל מחקר טלקום ב-EEMEA וסגן מנהל מחקר שווקים מתעוררים במריל לינץ'. עם זאת, הוא חותך את מחיר היעד לבזק ל-9 שקלים לעומת קודם של 11 שקל. מחיר היעד החדש משקף לבזק פרמייה של כ-47% ביחס למחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסה, שהיה 6.12 שקל.

חיים ישראל מסביר את הלחץ שנוצר על מחיר מניית בזק בשלוש סיבות עיקריות:

1. תחרות ורגולציה מוגברות התלויות ומזינות אחת את השנייה – וזאת על רקע המעבר בין סביבה "נעימה" שבה מתחרים רק שלושה שחקנים עיקריים לזירה שבה מתגוששים בין שבעה לשמונה מפעילי תקשורת המתחרים זה בזה.

2. עליית המסים על דיווידנדים, שהקטינה במידה מסוימת את האטרקטיביות של בזק, שההשקעה בה כדאית במיוחד דווקא בשל ה"מגה-דיווידנד" שהיא מספקת.

3. השוק הישראלי, מאז יוני 2010 אז הועבר לקטגוריית "שוק מפותח" בדירוג MSCI, ספג האטה משמעותית שהתגברה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. לדעת חיים ישראל ממריל לינץ', בזק היתה בין הנפגעות העיקריות, כמו גם כל רשימת ת"א-25.

ישראל מציין כי שלוש סיבות אלה דווקא הופכות את מניית בזק להזדמנות קנייה מיוחדת – כאשר הדיבידנד כבר מגיע לרמה גבוהה כל כך שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. לפיכך, מציע חיים ישראל פרספקטיבה שונה על המניה ועל תשואת הדיבידנד של בזק.

על סמך החישובים שערכו במריל לינץ', הדיבידנד של מניית בזק בחמש השנים הבאות מכסה 87% משווי השוק, וללא כל מינוף תפעולי (במריל לינץ' מאמינים כי הוצאות ההון של בזק יתחילו לרדת החל מהשנה בעקבות ההשקעה ברשת ה-NGN). לפיכך, בקיזוז הדיבידנד, 63% משווי החברה מגיע מהדיבידנד של החמש השנים הבאות. כך שעל אף התחרות העזה והסביבה הכלכלית הקשה, במריל לינץ' מאמינים שזה הזמן לרכוש מניות בזק.

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    חרה של מניה שמביאה רק נזק (ל"ת)
    אזרח 29/02/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לתובעים
    ערן 29/02/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתם מציעים לעשות חוץ מתביעות של ממליצים. נישמע את ההמלצה שלכם ומיד נגבש תביעה. קצת משועממים ולא מבינים בתביעות.
    סגור
  • חבל שאין כאן " LIKE" .... קבל אחד ענק!!!!
    מתקרבת 29/02/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי תבינו שהמלצה = זה לא חובה!!! זו המלצה.... ואני ממליצה לכול הטמבלים - תפסיקו לאיים - אין לכם קייס!
    סגור
  • 9.
    חלוקת דוידנד גומרת לבזק את הקופה בתוך 5 שנים
    שגיא 29/02/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה כדי לממן לבעל השליטה אלוביץ' את הרכישה הממונפת מ2009 שבוצעה לפי שער 800 מחיים סבן.אין שום דבר טוב בזה תישאלו את בן דוב מפרטנר.
    סגור
  • אלוביץ מרוקן את הקופה אנחנו לא נקנה ,אפילו לא (ל"ת)
    אזרח 29/02/2012 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    יופי אני רץ לקנות
    co007 29/02/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי של המלצה, רק נשאלת השאלה האם אותו אנליסט לקח הלוואה רצינית כדי לקנות את המניה ,שאותה הוא ממליץ לקנות. חחחחחחח פראיירים תקנו מהר לפני שיהיה מאוחר.
    סגור
  • 7.
    שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
    מיתון2012-13 29/02/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אשלח מייל,בצירוף משרד עו" ד ענק
    אוסף אנשים לתביעה 29/02/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הרוצה להצטרף מוזמן, אם בזק תרד ניתבע אותו במיליוני שקלים.
    סגור
  • 5.
    ולכן הפראריים יקנו (ל"ת)
    תקוע עם הרבה בזק 29/02/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יקבל תביעות ענק (ל"ת)
    אם לא תעלה 29/02/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אם תהיה תקיפה
    תיזהרו מהמלצות 29/02/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזק תרד ל500, אני מדפיס את הכתבה, קונה ב 250,000 ש" ח, אם היא תרד ,אני אתבע אותו על מיליון שקל, והוא יצטער לתת המלצות " כאלו ואחרות" .
    סגור
  • איזה חבורת בכיינים...
    ערן 29/02/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לכם שהתמחור אטרקטיבי תקנו, לא נראה לכם (או שנראה לכם שיהיה עוד יותר זול ושאתם כ" כ מוצלחים שתוכלו בדיוק בשיא התחתית לרכוש) אז תחכו/אל תרכשו. לדעתי בזק מניה טובה וזולה (אני מחזיק בערך 2.5 מיליון ש" ח במניות שלה ברכן הנוכחי, כשהתחלתי לאסוף משער 730 לאחר שממשתי את האחזקות באפריל בשער 1020-1040). זאת בכיינות לבוא ולהשקיע במניות (ובכל דבר) ולרצות שמישהוא אחר ישא באחריות במידה ותכשל. אם חבר שלך ימליץ על מניה תתבע אותו? ואם אבא שלך ימליץ לך לרכוש דירה והמחירים ירדו תתבע אותו? או לחכות ולא לרכוש והמחירים יעלו? ימליצו לך להשקיע באג" ח שיקלי ופתאום האינפלציה תשתולל, אז אתה תתבע את זה שהמליץ לך? זה מה שמגעיל במדינה הזאת, כל אפס חושב להתעשר מלתבוע בקטנוניות אדם אחר (זה בדיוק כמו אלו ש" עוברים תאונת דרכים" של פגוש לפגוש במהירות אפס ומתחילים לעשות הצגות לדוש מד" א רק כדי לסחוט קצת כסף).
    סגור
  • 2.
    בזק
    מיקי 29/02/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשים פרירים למכור להם בורסת תל אביב בפשיטת רגל לפחות עוד 30 אחוז ירידות
    סגור
  • 1.
    תגיע ל900 ללא ספק בדרך תעבור ב500 (ל"ת)
    אשואל 29/02/2012 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור