המשקיעים יוצאים מהבורסה בת"א: זינוק של 44% בהיקף המסחר בתעודות חו"ל

במקביל, היקף המסחר בתעודות המנייתיות המתמחות בת"א צנח 23%. הפער בין המעו"ף לנאסד"ק והדאקס: צפו בגרף השוואתי בלתי נתפס
גרף
מה לא נכתב על תשואת החסר של מדד המעו"ף ביחס למדדים המובילים בעולם (בעיקר בארה"ב) ונראה כאילו המילים שנשפכות רק מלבות את הפער שמתחילת 2012 כבר הגיע לכ-15% מול הנאסד"ק ופער גדול יותר מול הדאקס.

המעו"ף (שחור) מול הנאסד"ק (סגול) והדאקס (חום) מתחילת 2012:



אתמול דיווחנו כי מלבד הסטת הכספים לחו"ל ע"י המוסדיים, גם הציבור עושה זאת דרך קרנות הנאמנות כאשר בשבוע החולף נרשמו בתעשייה של 40 מיליון שקלים בקרנות מנייתיות שמשקיעות בת"א ומנגד גיוסים של 25 מיליון שקלים בקרנות המנייתיות שמשקיעות בחו"ל.

סימן נוסף לתנועת הכספים מתקבל מכיוון תעודות הסל. מבדיקה שביצע Bizportal עולה כי מחזור המסחר היומי הממוצע בתעודות המנייתיות המשקיעות בחו"ל זינק בחודש האחרון ל-80 מיליון שקלים, גידול של 44% לעומת המחזור היומי הממוצע בחצי השנה האחרונה ונציין כי ביומיים האחרונים המחזור טיפס ל-94 מיליון שקלים. במקביל, בתעודות הסל המנייתיות המשקיעות בת"א נרשמה ירידה של 23% ממוצע יומי של 160 מיליון שקלים בחצי השנה אחרונה ל-123 מיליון שקלים בלבד בחודש האחרון.

נציין כי בבורסה בתל אביב נסחרות 137 תעודות סל על מדדי מניות בחו"ל. ביניהן תעודות העוקבות אחר מדד MSCI טיוואן, שוקי המניות בהודו, סינגפור, קנדה, סקנדינביה, גרמניה, ארה"ב ועוד. חלק מהתעודות הן סקטוריאליות ועוקבות אחרי מניות האנרגיה, הדיבידנד, קלינטק, רופאה ועוד.

מדד הנאסד"ק האמריקני רשם מתחילת השנה מהלך עליות של 13.86%. באותו הזמן איבד המעו"ף 1.1% מערכו כאשר מניות הבנקים והתקשורת לוחצים אותו מטה. אגב, הדאקס הגרמני עלה מתחילת 2012 לא פחות מ-16.5%.

לכתבות נוספות בנושא:

"המשקיע פה צריך לשאול את עצמו אם היה מסכים לשים 80% מהתיק שלו בארץ אם היה גר בחו"ל - ואז לעשות מעשה"

תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    כאשר תשובה ואחרים לא מחזירים חובות
    יצחק 29/02/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשקיעים והמוסדיים מתחילים לאבד את האמון בחברות המקומיות. הממשלה, המוסדות הכלכלים של המדינה יזכו אף הם במהרה לחוסר אמון של הציבור, לא רק המשקיעים. טיקונים שאינם מכבדים את ההלוואות שקיבלו ומוסדיים שתומכים בהם, יביאו למשבר אמון קשה שהחוקים שיחוקקו בכנסת באיחור לא יוכלו לשקם מיידית את המצב
    סגור
  • 25.
    ציבור מטמטם !!!!
    הפוך על הפוך 29/02/2012 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המוסדיים שנה שעברה אמרו להפנות השקעות לישראל ולברח מהדולר , הכל לעשות הפוך !!!!! היום לכנס לבורסה ביראל בלבד
    סגור
  • 24.
    שביתת סוחרים 2
    שגיא טובי 28/02/2012 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המאבק להפחתת המס על ריווחי הון נמשך בכל הכח ואנו מנסים להפעיל את כל מי שאנחנו רק יכולים.....אם תוכלו לעזור לנו בהשגת תקשורת לח" כ אנא פנו אלינו ב" קבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית" בפייסבוק...תודה רבה.
    סגור
  • 23.
    ביבי כבר לא תהיה ראש ממשלה העם לא שוכח (ל"ת)
    שלי 28/02/2012 20:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    הכל יקר
    רוני 28/02/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדלק עולה, החשמל עולה, בועת נדלן אבל המשכורת לא עולה ונשחקת! הרגתם אותנו קיץ2012 קריסה ! 2013-2014 העמקת המיתון.
    סגור
  • 21.
    נו ביבי. כלכלה אתה מבין נכון? ביקוש ומחיר.
    מיואש 28/02/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה לביקוש כשהמחיר עולה ב25%? האם העלאת המס הפופוליסטית על רווחי הון הגדילה את הכנסות המדינה ממסים? ודאי שלא. המחזור קרסו. האם היא סייעה לכל אזרחי המדינה המחזיקים את הבורסה דרך קרנות פנסיה, קופות וכו' ? ודאי שלא. הפסדנו יותר מ15% יחסית לשווקי חו" ל. מה המסקנה ביבי? כנראה שיאיר לפיד.
    סגור
  • 20.
    הסוסים ברחו מהאוורוה..אין השקעות... (ל"ת)
    שטייניץ תתעורר 28/02/2012 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    רק מופז ראש ממשלה, יעשה סדר (ל"ת)
    שטייניץ תעלה ל-50% 28/02/2012 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    ביבי - הרסת את המדינה- תתפטר
    משקיע ושוקע 28/02/2012 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המיסים הרגו את השוק, דיייייייייייייייייי !!!!!
    סגור
  • 25% מס זה מוגזם, הסיכון גדול מדי ! (ל"ת)
    aaa 28/02/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    פושעי המעוף מרסקים כל יום את המניות!!!!!!!!!! (ל"ת)
    שלומי 28/02/2012 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מי שברח בסוף יחזור
    משקיע סבלן 28/02/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אולי לא יקרה היום או מחר,אבל בסוף אנשים יחזרו להשקיע פה מי שחכם מבין את זה, קונה מניות בשפל ומחכה בסבלנות לעליות שיבואו
    סגור
  • 15.
    עד שלא יורידו את המס לא להיכנס. בוז לממשלה. (ל"ת)
    צחי 28/02/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
    מיתון2012-113 28/02/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    25% מס,אסור להשקיע בבורסה
    נסראללה 28/02/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הפסדים אין פיצוי, מדינת גנבים.לאחר שנה מוחקים הפסדים,לך תתמודד עם מס הכנסה. עוד ימצאו שאתה חייב להם כפי שקרה לי.
    סגור
  • 12.
    הכי מרגיז
    קובי 28/02/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד בממשלה לא בא ויצא בהצהרה שאנחנו במיתון...כי אנחנו במיתון, ועכשיו הממשלה צריכה לפעול ולתקן את כל הנזק שהיא עשתה!!!
    סגור
  • 11.
    בושה וחרפה! לסגור את הבורסה!! (ל"ת)
    קובי 28/02/2012 15:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לסגור את הבורסה
    יוני 28/02/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי נעל את הבורסה סגור נעל לא צריך ועדות
    סגור
  • 9.
    היכן נעלמו כל אנשי המחאה?
    אבי - מתנגד למחאה 28/02/2012 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורת סטלנים ואנרכיסטים שמזיקים לכלכלה.
    סגור
  • תוספת לאנשיי המחאה
    5 אחוז יותר על רווחי 28/02/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל ביגלל קוטז 5 שח.
    סגור
  • המחאה צודקת ובמקום אך הפתרונות-כנסו
    ל-9 28/02/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי ה" גאון" וחבורת הזבל מהאוצר, במקום לדאוג לעם הולכים וגוזרים גזירות חדשות שרק מחריפות את המצב,בקיץ הקרוב,לא תהיה ברירה אלא לצאת למחאהנוספת ואם צריך גם לצאת למהפחה,צריך לשים לזה סוף ולהעיף את חבורת הזבל מהשילטון!
    סגור
  • 8.
    ביבי, שטייניץ וכל השאר - אולי מס בורסה 85% ? (ל"ת)
    אבי - מתנגד למחאה 28/02/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    ביי ביי לך בורסת ישראל-מועד הלוויה בקרוב (ל"ת)
    שוקצמן 28/02/2012 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ביבי שטייניץ תקעו עוד עוד מיסים
    קובי 28/02/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור כי המשקיעים הפרטיים לא יהיו פראיירים של התחמנים, עוד יתברר כי העלאת המס תחסל את הבורסה.
    סגור
  • מדינת העושק הגדול במקום להפחית את המס מעלים א
    אלי י 28/02/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר שנה שלמה הבורסה שלנו מתה לגמרי. אנשים הפסידו הרבה הרבה כסף אז מה עשו באוצר במקום להפחית את המס על הבורסה העלו אותו ל25 אחוז וגרמו לדיכוי תותלי אנשים כבר מיואשים לגמרי מהבורסה ........
    סגור
  • 5.
    ברור - השוק קטן פה
    עמית 28/02/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גופים גדולים משחקים כל היום. בארה" ב יש מבחר הרבה יותר גדול של מניות ואפיקים וכיום עדיף לפזר את הסיכון. נ.ב. מלחמה בפתח מיתון
    סגור
  • 4.
    מה הפלא?
    יעקב 28/02/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם מדיניות אנטיגוניסטית כמו זו של האוצר,תאר מדינה ללא השקעות עם ציבור עני ומסכן,בחזקת הניתוח הצליח והחולה מת! הצעדים,הרגולציה הממשלתית,הגזירות והיאירות של הממשלה יביאו להידרדרות כלכלית וחברתית,לשמחתו של ביבי ה" גאון" ממשלתו הריקנית וכמובן מעוז הכלככלן " הלקקן" .
    סגור
  • 3.
    ההנהגה הכלכלית חבוטה ופצועה מהפופוליזם (ל"ת)
    לכן אין מבוגר אחראי 28/02/2012 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מלחמה
    יוסי 28/02/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם העשירים חושבים המדינה עומדת לצאת למלחמה עם אירן ותוצאותיה חיסול מדינתנו לכן הם שלב ראשון מוכרים השקעותיהם בבורסה ולאחר מכן גם הם יברחו.יישארו העניים ומעמד לשאת בעול !!!
    סגור
  • אנחנו העשירים לא סופרים כסף, רק סופרים אהבה! (ל"ת)
    מיכל העשירה, ת" א צפ' 28/02/2012 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יוסי, אתה לא גאון גדול, נכון?
    ערן 28/02/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לך ש" העשירים" סוחרים דרך קרנות נאמנות מקומיות בחו" ל? זה דבר פשוט אידיוטי אפילו לחשוב על זה (ורק אנשים ממש ממש חסרי ניסיון ויכולת הבנה יעשו זאת). אם רוצים להשקיע בקרנות/סלים בחו" ל רוכשיםקרנות זרות או ETF-ים למניהם בכך משלמים דמי ניהול זולים בהרבה (פחות מ-1% ועמלת רכישה ישראלית קלה להשגה של 0.2% בבנקים למי שיש כסף ואפילו פחות מכך, לעומת כ-3% דמי ניהול בקרנות הישראליות שבמקרה הטוב קונות בעצמן קרנות זרות או ETF-ים, ובמקרה הרע נותנות תשואת חסר). שלא נדבר על זה שלהערכתי אין קרנות מכומיות שמשקיעות בסחורה פיזית למי שרוצה לסחור בסחורות (רק מחזיקות חוזים). אם אתה רוצה לצאת לעולם, ואין לך רצון/יכולת לרכוש נכסים ספציפיים (כגון מניות של חברות ספציפיות, אופציות וכו' ), תעשה את זה עם המכשירים הבינ" ל הקיימים, הזולים משמעותית והמקצועיים. דווקא בעלי ההון רק מחכים להזדמנויות בריחה של העדר (כרגיל) להכנסולהרוויח סכומי עתק, למחוק חברות נפךאות מהמסחר כמעט בחינם וכו' ...
    סגור
  • 1.
    זה הזמן להעלות את המס על הבורסה ל 50% (ל"ת)
    להכות על הברזל כשחם 28/02/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יסגרו את הבורסה -ביבי ליפני הבחירות אנחנו
    ביבי ושטיניז עוד 28/02/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוריד מיסים בלי בושה שקרן פתלוגי.
    סגור
  • צודק, להעלות ל-70%, המרוויחים הם המקורבים
    נסראללה 28/02/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני וגב' כהן מעשירים אותם וכספנו מתכלה. די להשקעה בבורסה. מה שנותר בבורסה אני משאיר לנכדים. אולי באחד הימים יתעשרו ממה שאני חשבתי שהפסדתי.
    סגור