השווי של תנובה נחתך ב-2 מיליארד שקל ברבעון אחד בלבד בצל מחאת הקוטג'

הערכת שווי עדכנית של גיזה זינגר אבן חושפת: רווחי החברה נחתכו ב-17% ב-2011 והמכירות עלו ב-5.65% לסך של 7.64 מיליארד שקלים בהמשך להגדלת המכירות ועליית מחירי המוצרים
 |  (24)
מאיר שמיר וזהבית כהן (צילום: בוצ'צ'ו)
חברת מבטח שמיר -0.26% מבטח שמיר 6,850 -0.26% מבטח שמיר בסיס:6,868 פתיחה:6,850 גבוה:6,850 נמוך:6,850 תמורה:13,700 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הנמצאת בשליטת מאיר שמיר (33.6%) עשתה היום (ב') צעד משמעותי לקראת חזרתה למסחר בבורסה בתל אביב ופרסמה דוחות כספיים מתוקנים לכל הרבעונים משנים 2009-2010. בנוסף פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הראשון, השני והשלישי של 2011.

אחד הדברים המעניינים בדוחות מבטח הם הנתונים המתפרסמים לראשונה אודות תוצאות יצרנית המזון תנובה המוחזקת ע"י החברה בשיעור של 20.6%. לדוחות מבטח לרבעון השלישי צורפה הערכת שווי כלכלית שבוצעה ע"י חברת גיזה זינגר אבן לצורך שערוך האחזקה בחברה הכוללת את הכנסותיה ורווחיה לשנת שלושת הרבעונים הראשונים של 2011 והתוצאות החזויות לרבעון הרביעי של השנה.

בשורה העליונה ולמרות המחאה החברתית שפרצה בחודשי הקיץ אשתקד, מכירות תנובה עלו בשנת 2011 ב-5.65% לסך של 7.64 מיליארד שקלים. העלייה במכירות לא ירדה בכולה מטה ונבלמה חלקית ע"י עלייה בעלות המכירות והשירותים. בשורה התחתונה הרוויחה תנובה 428 מיליון שקלים לעומת 516.5 מיליון שקלים בשנת 2010.

עיקר הכנסותיה של תנובה נובע ממכירותיה לשוק המקומי, המהוות מעל ל- 95% מסך ההכנסות, כאשר בפעילות המקומית פעילות החלב, שעמדה בעין הסערה בזמן המחאה, מניבה את מרבית ההכנסות והרווח. בהערכת השווי בגיזה קובעים כי הגידול בהכנסות החברה נבע בין היתר מעליות במחירי המוצרים השונים. יתרה מכך נכתב, כי בשנת 2011 חלה עליית מחירים לאחר שבשנת 2010 עליית המחירים "כמעט ונבלמה לחלוטין". עם זאת, בחברת הערכות השווי מציינים כי אחת הסיבות לעליית המחירים הייתה עלייה בעלות חומרי גלם בארץ ובעולם.

"מחאת הקוטג" שכוונה ישירות נגד מוצר הקוטג' של תנובה וכן והמחאה החברתית בישראל השפיעו על תוצאות תנובה לרבעון השלישי ופגעו בשיעור הרווח הגולמי של תנובה - ירד לכ-24.7%, לעומת שיעור של כ-27.3% במחצית הראשונה של 2011. הירידה, ע"פ גיזה, נבעה הן כמותית כתוצאה מקיטון במכירות החברה והן כתוצאה ממהלך הורדת מחירים על ידי תנובה ויתר החברות בענף המזון והחלב.

בשורה התחתונה בגיזה סיפקו הערכת שווי מעודכנת לתנובה: בחברת המחקר מעריכים את שווי הפעילות של חברת המזון בכ-5.1 מיליארד שקלים נכון לסוף הרבעון השלישי של 2011 - צניחה של 2 מיליארד שקל מהערכה שניתנה טרם המחאה ביוני 2011.

הסיבה העיקרית לצניחה בשווי היא הפגיעה בתוצאותיה הכספיות עקב המחאה החברתית שפגעה בתוצאות בפועל ובאה לידי ביטוי בתחזיות לתזרים המזומנים של החברה, בשינוי מהותי בסביבה העסקית ובהגברת איום הרגולציה. כסיבות נוספות מונים בגיזה - השקעות הוניות גבוהות יותר בשנים הבאות ושינוי במיסוי.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    מניית מבטח
    אבי לוי 28/02/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין לאיזה גובה תעוף מניית מבטח שמיר עם חזרתה למסחר...???. אין ספק שמאיר שמיר שיחק אותה בענק
    סגור
  • 17.
    ביבי כדאי לך להתחיל להתעורר הבחירות קרובות (ל"ת)
    כלכלן 27/02/2012 22:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    עלתה לעם ישראל בעליית מס הבורסה ל 25%
    מחאת הקוטג של איש 1 27/02/2012 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו בעצמכם זה היה כדאי? ואני שונאת קוטג1!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 15.
    ועדיין לא הורידו את המחיר של הקוטג' המעפן שלה (ל"ת)
    אבירם 27/02/2012 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    למה להטיל אשמה על אשה אחת? במקום על ממשלה?
    הצרות של זהבית? 27/02/2012 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא לא אשמה!!!! היא אמרה שכולם צריכים להשתתף בהוזלות כל השרשרת!!! והיא צדקה אחרת אם תנובה תקרוס אז היא תפטר עובדים וגם כל השרשרת מסביב בלאו הכי תקרוס אחריה. הרבה מתפרנסים מתנובה. אז מה כולם יעברו לשטראוס? פשוט הטמטום חוגג פה אצל כולם. היא לא צריכה את תנובה בטח יציעו לה או הוצע לה תפקיד אחר כי היא הצליחה דוקא. היא מנהלת טובה תרצו או לא תרצו.
    סגור
  • למה את מגנה עליה? (ל"ת)
    עשקה אותנו בלי רחמים 27/02/2012 22:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הרווח צריך לרדת ל150 מ, ש" ח ובהתאם גם שוויה ש
    hguy 27/02/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ל תנובה וזאת ע" י הורדת מחירי המוצרים. באו לעשות סיבוב עלינו תוך ניצול כח מונופוליסטי. לא לקנות עד שמחירי מוצרי תנובה ירדו ב 30% חזרה ל 2005.
    סגור
  • תנובה
    א 27/02/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימישיכו לעשוק אותו
    סגור
  • 12.
    הרווח ירד בגלל שנתנו בונוסים לדירקטורים ולמנה
    טלטל 27/02/2012 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמנהלים.כך ניפחו הוצאות הנהלה וכלליות.העובדה היא שהורדת מחיר מעודדת מכירות ותנובה מכרה כמויות גדולות יותר ואם הם היו משאירים הבונוסים והשכר,הרווח היה עולה.אז שלא יספרו לנו סיפורים.אנחנו יודעים לקרוא דוחות.
    סגור
  • 11.
    למה חברה בישראל צריכה להרוויח כל כך הרבה על ח
    אמא ל-2 27/02/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבוננו ובסיוע המדינה נמאס שדופקים אותנו אין לי כסף לגמור את החודש ואין שום עתיד.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    הגבינה עים הבית בלונדון ,קרן איפקס
    בא 27/02/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי ישראלי שיש .
    סגור
  • 9.
    אף אחד לא מכריח אותה לקנות המחאה היתה טפשית
    למס 1 המטומטם 27/02/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם הורידו את מחיר הקוטג ' שהרבה לא אוהבים בגלל אדיוט שאוהב קוטג' והעלו את מחיר הגבינה. כתוצאה מהטמטום התעוררה דפנה ליף ועזרה לביבי להעלות מס על הבורסה אז כרגע הוזילו לך את הקוטג ב 20 אג ואתה משלם על החסכונות שלך רבע כמס . למה אתה לא יוצא נגד המס שהרס את הבורסה והפנסיה. חוץ מזה מנהלת מצויינת עזבה . זאת מנהלת שעשתה עבודה טובה לחברה והשיגה את המקסימום. אז היא עזבה ובטח צוחקת כל הדרך אל הבנק במקום אחר. וככה ביחד עם שלי פחחמוביץ נהרסו כל הטייקונים ועם מדינה שלא אכפת לה מאזרחיה אז יהיה מיתון ויהיו מובטלים ואז נראה אותך קונה קוטג. אם יפטרו אותך גם במחיר של 2 שח תחשב פעמיים. ככה זה שהעם מטומטם . אז מגיע לך!!!!!!!!
    סגור
  • אתה באמת לא מבין כלום בכלכלה מה הקשר בין קוטג
    כלכלן 27/02/2012 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למס בבורסה תאשים רק את ביבי במס על שוק ההון חברה כמו תנובה תשלם על מה שעשתה לציבור ועכשיו גם שטראוס ירגישו מה זה חרם צרכים הפייסבוק עושה טוב לצרכנים מאחד את כולם נגד החברות לא לקנות שטראוס יותר גם אם הם יותר זולים צריך ללמוד מהצרכים האמריקאים מה זה צרכן חכם
    סגור
  • אומלל. התשובה שלך טפשית (ל"ת)
    hguy 27/02/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בגלל מטומטמים כמוך הוא בשלטון (ל"ת)
    איזה כיף לביבי 27/02/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    עושים מבצע ולאחר עולים פי-2,חרם צרכני לגנבים! (ל"ת)
    ממשלה-מונופול גנבים 27/02/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מאז לא קונה תנובה, לאחרונה גם לא שרטאוסעלית
    חרם הון/שלטון/עיתון 27/02/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז אני לא קונה תנובה, לאחרונה גם לא שרטאוס עלית שישרפו עושקי העם....
    סגור
  • שכולם קרסו כי אתה לא קונה (ל"ת)
    שמתי לב 27/02/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
    מיתון2012-13 27/02/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    צדק חברתי=חרםצרכני=הישראלי הפסיק להיות פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 27/02/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הלוואי על כולם רווח כזה
    אחד שהפסיק לקנות 27/02/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירידה ברווח הנקי, ממש טרגדיה במונחי הקפיטליזם..למה לא להגיד רווח נקי מרשים בשנת 2001 ? כי היתה ירידה מהמון המון המון כסף להמון המון בלבד...
    סגור
  • 3.
    עאלק צניחה. (ל"ת)
    איציק 27/02/2012 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא נשכח ולא נסלח ולא נקנה לעולם (ל"ת)
    א א 27/02/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צריך לעשות מרד תשלומים ולא לשם ארנונה ומיסים
    צבי 27/02/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרים , זו המדינה עם יוקר המחייה הכי גבוה ביחס למשכורת ופערי שכר שלא נראו כמותם בכל העולם, קשרים , שוחד, קומבינות , מדינת היהודים והאזרחים השכירים אוכלים אותה מכל הכיוונים.
    סגור