22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

ראיון נדיר עם סוחר נוסטרו: "לא רחוק היום שיישרפו בת"א עשרות מיליארדים במניות בגלל תנודה בשוק הנגזרים"

נזילות הולכת ומתייבשת, מכונות שהולכות ומתרבות וסוחרים שהולכים ונעלמים. Bizportal שוחח עם סוחר גדול בשוק הנגזרים
 |  93
אפוקליפסה בת"א?
Share
שוק האופציות הוא אחד האפיקים המסוכנים להשקעה בבורסה בתל אביב. הוא דורש מיומנות מסחר גבוהה, יכולת תגובה מהירה, כושר ריכוז רב ומשמעת עצמית רבה. לא אחת מתפתים משקיעים בשוק ההון להיכנס להשקעה באפיק זה, אך לרוב נכווים מהר ונפלטים - עד לפעם הבאה.


לצד המשקיעים הפרטיים אשר לרוב מפסידים כסף בשוק הנגזרים, ישנם סוחרים רבים אשר מנסים להתפרנס מהענף. אותם סוחרים מנסים לפעול בנחישות מול מכונות המסחר האוטומטיות הפועלות בשוק הנגזרים - תופעה שהלכה והתפשטה בשנים האחרונות ונוגסת להם ברווחים.

אותם סוחרים מעדיפים בדרך כלל להישאר מאחורי הקלעים בחדרי המסחר ולא להיחשף. הם חוששים שכל מילה שאינה במקום, עלולה לתת רעיונות לסוחרים מתחרים אשר ינצלו את מה שנאמר על מנת להרוויח מהאסטרטגיה שנחשפה.

אך ההתמודדות עם תנאי השוק הנוכחיים הצליחה לגרום אפילו לסוחרים המתוחכמים ביותר לפתוח את הפה. בראיון מיוחד ל-Bizportal משרטט אחד מסוחרי המעו"ף בבורסה את הגורמים שהובילו למחזורי המסחר הנמוכים בשוק המניות והנגזרים, לא חוסך ביקורת על הבורסה לניירות ערך שאפשרה בצורה אגרסיבית את עלייתן של המכונות ומזהיר מקריסה בשוק המניות - שתגיע בגלל אותן מכונות אוטומטיות.

מטבע הדברים העדיף הסוחר לשמור על אנונימיות ולכן בכתבה זו נקרא לו אלעד (השם המלא שמור במערכת). בראיון מסביר אלעד את השינויים שחלו בחדרי הנוסטרו השונים, על הקשיים איתם מתמודדים הסוחרים אשר זקוקים לפרנס את המשפחה שלהם ועל המעבר ההולך וגובר למסחר בפלטפורמות אחרות כגון השוק הקוריאני. "ספר הפקודות שרואים הסוחרים שונה מהספר שרואות המכונות"אלעד מכהן בתפקיד בכיר בחברת
נוסטרו
נוסטרו
חשבון אשר באמצעותו מבצע חבר בורסה פעולות קניה
אשר פועלת בעיקר בתחום הנגזרים ומעריך כי נתח השוק של החברה שלו הוא כ-5-7% מסך המחזור הכולל בשוק הנגזרים. עם זאת, בחצי השנה האחרונה חלה צניחה של 70% בהיקפי הפעילות, בשל דבר אותו הוא מגדיר "חוסר חריף בנזילות".

לדברי אלעד בעבר כמעט בכל חודש חדר הנוסטרו גלגל כ-200,000 אופציות, אך בחודשים האחרונים החלה השחיקה בפעילות. "זה לא קרה בבת אחד אלא בתהליך. במפולת שהייתה בבורסה בחודש אוגוסט נמחקו הרבה סוחרי מעו"ף. מנגד, הפעילות של מכונות המסחר הפכה להרבה יותר אגרסיבית".

"פעם בכל חמש עד עשר שניות הייתה אצלנו משוגרת הוראה לבורסה שמתבצעת. היום לפעמים ישנן דקות ארוכות שאנחנו לא משגרים פקודות מאחר ויש סיכון גדול יותר מאשר בעבר", הוא מציין.

המכונות עליהן מדבר אלעד הן מערכות ציטוטים אוטומטיות המופעלות על ידי חדרי מסחר פרטיים ובתי השקעות. מדובר בתוכנה אשר רואה את לוח הפקודות ומנסה לאתר עיוותים ולייצר רווח חסר סיכון עבור מפעיל המכונה. אלעד מסביר כי "בימים אלו המכונות האוטומטיות מורגשות הרבה יותר במסחר. הן יוצרות תנודתיות לא אמיתית בשוק המעו"ף שלא צריכה להיות ונובעת מחוסר שחקנים בשוק".

לדבריו, הבעיה העיקרית במסחר נובעת מן העובדה ש"ספר הפקודות שהסוחרים רואים לנגד העיניים שונה מאשר מה שהמכונה רואה. המכונה רואה את פקודות הקניה והמכירה בשוק הרבה לפני יתר הסוחרים וזה נותן לה ייתרון משמעותי על פני הסוחרים".

איפה הרגולטור?

לא תמיד מצבם של סוחרי האופציות היה מסובך. לדברי אלעד "בתחילת שנות ה-2000 החלו להיכנס המכונות שביצעו בעיקר פעולות של בוקסינג (בניית פוזיצייה חסרת סיכון באמצעות רכישה וכתיבה של אופציות - ת.ק). המכונות בעיקר נגסו לנו ברווחים, אך לא הכבידו יותר מדי. גם המוסדיים עשו פוזיציות בשוק הנגזרים והיו פעילים בשוק".

אך, התמונה השתנתה בשנים האחרונות. "לאט לאט נוספו בשוק יותר ויותר מכונות אוטומטיות שהבעלים שלהם נתנו להן כוח כמעט בלתי מוגבל כאשר במקביל, מספר הסוחרים הלך והתמעט. נוצר הרושם שהמכונות תורמות לנזילות בשווקים אך בישראל זה לא נכון. עובדה היא שהיחס של הפעולות הכספיות שמבצעות המכונות נמוך ביחס לפעילות הכוללת בשוק הנגזרים".

כאן המקום להסביר שכיום הבורסה מטילה מספר מגבלות על המכונות האוטומטיות. אחד הפרמטרים האלו נקרא 'יחס הוראות לביצועים'. במלים אחרות, הבורסה דורשת מהמכונות האוטומטיות לא רק לשדר פקודות סתמיות אלא גם להשתתף באופן פעיל במסחר. לדברי אלעד, ההגבלות האלו הן חסרות משמעות, היות ו"המכונות מצליחות לעקוף את זה באמצעות ביצוע הוראות ועסקאות פיקטיביות בשוק".

"יישרפו פה עשרות מיליארדים בגלל תנודה בשוק הנגזרים"

סוחר הנגזרים טוען שהמצב היום בבורסה המקומית כה עגום "ובמידה ומנקים את הלוח ממכונות אז לא יהיו בו ציטוטים כלל. לא רק בגלל שהסוחרים לא רוצים לעבוד, אלא הם יודעים שבכל רגע נתון יכולה להגיע תנודה אקראית וקיצונית ללא כל סיבה". אלעד מסביר ש"התנודתיות נוצרת בגלל חוסר נזילות. אם המכונות האוטומטיות נתפסות עם פקודה לא רצויה, הדבר יוצר כדור שלג שגומר את השוק ופוגע במשקיעים לטווח ארוך בשוק המניות".

בהמשך לכך, אלעד מזהיר מהתרחשות אירוע דומה לזה שקרה בארה"ב לפני כמעט שנתיים. במאי 2010 צנחה הבורסה האמריקית בתוך מספר שניות בקרוב ל-10% בשל מכונות אוטומטיות ששידרו פקודות שגויות. בתוך דקות הגיעו הקונים שדאגו לאזן את המצב. לדבריו "לא רחוק היום שיישרפו פה עשרות מיליארדים משווי החזקות הציבור בשוק המניות כתוצאה מתנודה קיצונית בשוק הנגזרים. אם היה קורה כאן מה שקרה בארה"ב לא היו מגיעים השחקנים שיתקנו את השוק, כי פשוט אין".

"הבורסה מאשרת למכונות לעשות ככל שעולה על רוחן"

עיקרון העבודה של אלעד בשוק ההון הוא פשוט. הוא סוחר סקיו (עקום סטיית התקן באופציות השונות) המנסה לנצל פערי ארביטראז' שנוצרים בין מחירי האופציות שונות.

פעולות אלו דורשות ממנו להיות מרוכז, להגיב מהר לנעשה בשוק והיום יותר מתמיד להתמודד עם המכונות הפועלות בשוק בדיוק באותה אסטרטגיה. "בתקופה האחרונה בעסקאות שבהן אני אמור להרוויח שני שקלים, אני יוצא בנזק של 30 שקלים. התוחלת השתנתה כי למכונות יש יתרון טכנולוגי והבורסה מאשרת להן לעשות ככל שעולה על רוחן".

חוץ מכך, טוען אלעד כי לחוסר הנזילות בשוק תורמים גם הגופים המוסדיים אשר נמנעים מלבצע פעולות באופציות, בעיקר כתוצאה מהאירוע שהתרחש לפני מספר שנים בפריזמה. במקרה הזה, סוחר אחד גרם נזק למספר קופות גמל באמצעות פעילות ספקולטיבית באופציות. אלעד סבור כי "הבורסה צריכה לעודד את המוסדיים לקחת חלק בשוק הנגזרים ולתת להם כלים להיכנס ולצאת מהשוק באופן שמגן על הלקוחות".

דרך נוספת אותה מציע אלעד לבורסה על מנת להגדיל את הנזילות היא לתת לעושי השוק תמריץ כספי להגדיל את הפעילות שלו, בדומה למה שנעשה בבורסות אחרות בעולם. מהלך שכזה יכול להתבצע באמצעות תשלום כסף למי שמגיע לכמות מסוימת של אופציות בחודש במסגרת המסחר.

למרות הביקורת של אלעד על החוסר בנזילות, חשוב לו להדגיש ש"בכל העולם מכבדים עושי שוק, וכאן בישראל נוצר הרושם שאנחנו נוגסים ברווחים של גופים וזה לא נכון. אנחנו עובדים הרבה מאוד שעות, רוב הסוחרים הם בעלי ניסיון של יותר מחמש שנים והסוחרים מסכנים את ההון העצמי שלהם ורוצים להתפרנס בצורה נורמלית".

בהקשר זה מציין אלעד כי בימים אלו יותר ויותר סוחרים עוברים לסחור בפלטפורמות אחרות, כגון השוק הדרום קוריאני. "יש שם נזילות מאוד גבוהה, תנאי עבודה מאוד טובים והרבה יותר נזילות. הבורסה בתל אביב חייבת לדאוג לכך שגם בשוק המקומי ניתן יהיה לעבוד".

לכתבות נוספות:

חמש דרכים להגן על תיק ההשקעות במקרה של אירוע קטסטרופלי בשווקים

מנכ"ל D&B: "חוק הטייקונים הולך נגד אלו שבונים את המדינה - זה שערורייתי"


מחיר דירה ברמת אביב נחתך בשמאות המוקדמת ב-26% - העסקה התפוצצה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

93 תגובות ב-47 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
47 לשכת התעסוקה 02/03/2012 12:25 לכו לעבוד " פרזיטים" (ל"ת)
מתן 05/03/2012 17:08 מריח כמו הרצאה של זיו פניני
יחיד מסוגו יישר כוח
46 בעלי פורמים לדין 25/02/2012 20:15 הרבה נוכלים מפעילים פורומים ופותחים פוזיציות
מנוגדות לאמירתם בפורומים בפומבי בחוצפתם עוד מנהלים תיקים וקרנות בבתי השקעות
45 סוחר 19/02/2012 09:52 שטויות המחשבים בסה" כ יחסלו אותנו הסוחרים (ל"ת)
44 עמנואל 18/02/2012 23:26 אני ממתין בסובלנות כל חודש קונה פוטים ב 4000
שקל 20 אחוז מחוץ לכסף אם בשנתיים הבאות תהיה נפילה של שלושים אחוז בתקופה של חודשיים אני לוקח חצי מליון שקל השוק לא מתמחר נפילה כזו ונפילה כזו תתרחש בשנתיים הקרובות
43 עובד ניקיון בבורסה. 18/02/2012 22:11 ובערב המון ניירות על הריצפה.
לא תאמינו. כשכולם הולכים הבייתה אני מגיע לנקות. על הריצפה אני מוצא המון ניירות שכתוב עליהם מניה למוכ" ז, המון חתיכות נייר שניגזרו, לא מעט שמן מכונות ושערות מתספורת. אמרתי לחבר שלי שעובד איתי, תיראה אלו אנשים מכובדים, לא מתביישים ככה ללכלך. מה זה חוג לגזירת נייר או חוג לספרות שעושים פה? אמר לי חבר שלי , לא, כאן זה בורסה, כאן עובדים בכסף. עכשיו שאני קורא מה שאמר " איך קוראים לו" אני מצטער שזרקנו הניירות לפח.
42 אורי 18/02/2012 21:16 בורסה - מורסה
הבעיה היא לא ח" כ שאמה. ולא הסוחרים השרלטנים. גם לא המכונות. הבעיה היא בנו הפראיירים בעלי קופות הגמל ההשתלמות והפנסיה. אני כבר צועק חודשים שעד שלא נוציא (אני הוצאתי) את כספינו מהקופות הנ" ל -סוחרי המעוף ירויחו והפראיירים יפסידו.אז תפסיקו לבכות ותעשו מעשה.
מורנו 18/02/2012 22:52 רבנו
אני הוצאתי
41 אור 18/02/2012 21:02 גנסים בארץ בראשות הממשלה חוצפה (ל"ת)
40 יוסי אבוטבול משקיע 18/02/2012 20:48 אני רכשתי מכונה-תוכנה מעולה למסחר בניגזרים..
כל בוקר כמו שעון שוייצרי אנימפעיל אותה ולא עושה יותר דבר..המכונה מבצעת עבורי את כל הפעולות וכמובן יש חסימת ביצוע לגבי הון מושקע וכמובן סטופ לוס..אחרי ההפעלה אני יורד למסעדה מעולה ואוכל ארוחת בוקר האי פאד דלוק ויש לי כניסה סודית לאתר שלי והכל מתנהל בשליטה מוחלטת אחלה דבר ורווח מעולה כל יום..מיותר לציין שבסוף היום אני והמכונה שלי בחוץ מכל השקעה בניגזרים..חברה תענוג ורווח מעולה..תעשו כמוני...
אבי 19/02/2012 16:32 איזו מכונה????????
באיזה מחזור מה העלויות ובאילו הגדרות ניתן לעבוד...............
39 ישי 18/02/2012 20:31 תזכירו לי מה מטרת הבורסה?
אה גיוס הון של חברות ובנית משק כלכלי איתן. האומנם?!
אורי 19/02/2012 10:02 בורסה - מורסה
B.S. בורסה בארץ משמשת בעיקר לחסכון. אף אחד לא מענין אותו חברות וכלכלה. רק מה יקרה עם החסכון שלו.תגידו שהחסכון יעלה עם החברות יתפתחו? שוב B/S/ במקרה כזה רק הבעלים ירוויחו . ואם החברות יפסידו - אתם תשלמו. ראו לבייב בן דוב דנקנר ותשובה.
38 יעקב 18/02/2012 20:12 חוסר אמינות בבורסה הישראלית - לא פלא שהיא יור
לא פלא שהבורסה רק יורדת כ- 30% יחסית לנסדק , ישראלים כולל רשות נירות הערך שותפים לפשע זה , הפחו את הבורסה לקזינו חוקי בושה לעומדים בראש מוסד זה !!!
נילי 18/02/2012 21:16 הבנקים בישראל יודעים לקחת עמלות מוגזמות
אך אינם מסוגלים לתת כלים נאותים לסחור בהם לדוגמא ,עד היום אין את התנאי הנקרא Stop LOss. בנקים חמסנים ומפגרים !
37 יעקב 18/02/2012 20:06 הבורסה מחטיאה את מטרתה.
הבורסה נוסדה כמוסד לגיוס כספים לחברות, גידול החברה וחסינותה היו בטחון לכפסי הציבור. ראו למה הגענו, לחברות שעושקות את הציבור בתספורות למינהם, ולספקולנטים שמריתצים נגזרות ואופציות קזינו על חשבון כספי הפנסיה.. איפו הרשות לנירות ערך מה פתחתים לנו קזינו תתבישו !
36 הרנטגן 18/02/2012 19:53 ל 57 אהבתי
רעיון אדיר אם כבר הימורים במעוף אז לפחות אוליי אוליי אין כאן מכונות חוץ מהרכבת תחרות סוסים - מי שינצח זה שיזריק יותר סמים לסוס שלו
35 טרכטנברג 18/02/2012 19:51 העלאת המס ל25% נתן את המסמר
האחרון בארון הקבורה של הבורסה ניסו לסחוט עד הסוף אבל הסוס מת חחחח
34 בן 18/02/2012 19:44 אולי נעשה מחרות בין סוס לרכבת?
אלעד - תשתכלל גם אתה, ואולי גם אתה תרוויח, או לחילופין, אם תנסה, אולי תצליח למצוא דרך לעקוץ את המכונות? טבעו של עולם המסחר הוא שכוכבים דועכים לאחר מספר שנים.
33 הוא רק שכח לספר 18/02/2012 19:30 ששחקני המעוף הגדולים מתומים ביניהם ומווסתים א
את השוק לכיוון הפוזיציה שלהם ז" א אין כאן ה=באמת מסחר יש כאן קרטל של מספר שחקנים גדולים ששולטים ומזיזים את השוק כי יש מאחוריהם הרבה כסף וכל הקטנים שמשחקים מאבדים את הכסף בשבילם הם כמו עיוורים בלילה מי שאין לו את המידע המוקדם לא יכול להתמודד איתם והם בינם לבין עצמם משתפים במידע לאן השוק צריך ללכת
32 החייכן 18/02/2012 19:14 ניגזרים
שוק הניגזרים מיותר לחלוטין. רק מזיק. אין בו שום דבר חיובי
31 הרנטגן 18/02/2012 18:54 הבעיה של שחקני המעוף
לא מכונות ולא נעליים ואולי כן כי רוב השחקנים פשטו את הרגל והשאר משחקים נגד מכונות וזה באמת כמו בקזינו שאתה מהמר על המכונה ולא שמעתי שמישהו ניצח את המכונות נכון שהסחירות לאחרונה דלילה ביותר מהסיבה שחלק ניכר מהשחקנים מופסד חלק על הגדר וחלק ברוחו אל מעבר לים
30 הרנטגן 18/02/2012 18:50 לא רק בקוריאה
אפילו הבורסה הפלסטינית פעילה יותר מכאן יש בורסות בכל העולם מי בכלל צריך את הבורסה המקומית אני שומע על יותר ויותר משקיעים שנכנסים לשוק ומפסידים הון עתק לטענת -אני קורא לזה טיפשוטם אין אלטרנטיבה להשקעה זה סתם תרוץ פשוט היד שלהם קלה על ההדק וזה חבל אבל מי שקצת מכיר את השווקים מעבר לים שיפנה באמצעות בית השקעות גדול אמין ומקצועי שיודע מה הלקוח שלו רוצה
29 הרנטגן 18/02/2012 18:37 דעתי האישית בלבד
לא רק שהכסף ימחק הוא כבר נמחק ברובו לדעתי צריך לסגור את השוק המקומי ולפזר את הכסף בתוכניות חסכון נדלן וכו' אגב צריך לסגור את כל אתרי האינטרנט שמזוהים עם שוק ההון כגון אתר זה דמרקר גלובס ועוד אין בזה כלום וכל מי שחושב שכתבה כזו או המלצה או אפסייד למניה כלשהיא זוה סוג של התאבדות אני כבר סוחר מזה זמן מעבר לים ובעיקר היכן שיש פעילות בהצלחה לכולם ושבוע טוב
יהודי שלא מפחד 18/02/2012 18:44 מעבר לים יותר מסוכן. ישראל המקום הבטוח בעולם. (ל"ת)
28 שיעברו למט" ח 18/02/2012 18:19 שוק המט" ח - השוק הגדול והנזיל וההוגן ביותר
שוק המט" ח - השוק הגדול והנזיל וההוגן ביותר בעולם, אמנם פועלות בו הרבה מכונות אבל זה שוק שמקיף את כל העולם וקשה למניפולציה והשפעה של גורמים בודדים, אין לאף אחד יתרון באינפורמציה לעומת השני , אין מידע פנים כולם מקבלים את המידע בו זמנית, השוק פועל 24 שעות ביממה 5 ימים בשבוע
נא לא לצנזר. 18/02/2012 18:31 שקר שקר שקר. 99.99% מאלה שפונים לפרסומות
" ולהכשרה" למסחר יאבדו את כספם. ולראיה שחברות המט" ח לא מתכסות על הפוזיציות. קזינו אמיתי. פראייר מי שנכנס.
סוחר 19/02/2012 15:00 רובן לא מתכסות, אבל לא כולן. רק אצל ברוקר
אמיתי שמתכסה ניתן לסחור באופן שקוף ואמיתי בלי שיגעו לך בפוזיציות ויעשו לך קומבינות מאחורי הקלעים
27 " כ" 18/02/2012 18:16 רק ח" כ שאמה יכול לשנות החוק ולהגביל המכונות (ל"ת)
איציק 18/02/2012 18:26 פניתי לח" כ שאמה וקולו לא נישמע. (ל"ת)
26 איציק 18/02/2012 16:38 כרגיל. ההתפכחות תגיע מאוחר.
הקטסטרופה הכלכלית אצלנו תגיע מהבורסה. התנהלות המסחר שם היא הרעה החולה. איני מתרגש מדבריו של סוחר וותיק. הוא נבלה והמכונות הן הטריפה. מזה זמן רב שאני מכנה את המסחר בבורסה כ" מסחר של מדדים" . המניות הן קלפי מסחר. הסוחרים נוהגים כסוחרי סוסים והגופים האחראים והמפקחים הם " סומא טיפש" . הסוחרים עושים שימוש נפשע בכספי החוסכים מבלי שהאוצר והתקשורת הכלכלית פוצים פה. הספקולנטים קובעים את מחירי הסחורות והמטבעות ולא כנגזרת של כלכלה. הכלכלנים הגרועים ינסו לתקן את הנזקים של הספקולנטים הגאוניים. לא צריך להרחיק ע" מ לראות עד כמה לא ניתן לתקן את ניזקי הספקולנטים. אני חושב שמתישהו יתעוררו הגורמים האחראים, בינתיים, כל שנותר למשקיע הקטן הוא לאסוף את המניות הניזרקות בזול לריצפת המסחר. הפתרון לבעית הבורסה, לדעתי, לחזור ולסחור רק במניות שיש בחשבון.
איציק 18/02/2012 17:43 המכונה היא בעצם תוכנת מיסחר אוטומטי.
היום משלמים חמשכורות עתק למתמטיקאים היכולים להכין תוכניות מסחר אוטומטיות טובות ויעילות היכולות להגיב גם לאירועים נקודתיים. זהו מקצוע העתיד. ביום חמישי לפני שבוע במהלך המסחר, זינקה לפתע מנית " פריגו" והמכונות פלטו מייד מליוני הצעים למניות המעוף במטרה לשמור על מדד נמוך. משקיעים זריזים ניצלו נקודת זמן זו לרכישות. סוחרים שרצו לרכוש בזול באותו הזמן, הזרימו ביקושים אדירים לפריגו בעת הט" מ שנכפה אחה" צ ומיד רכשו מניות מעוף ולאחר מכן ביטלו את פקודות הרכישה בטרם המסחר בפריגו חזר.
גדי 18/02/2012 16:50 טוב שיש מכונות, גם אני קניתי מכונה
שעושה קפה, משהו , משהו ,עוד לא הצלחתי להבין איך אפשר בלי מכונה.
25 אזרח 18/02/2012 16:11 מאפיונרים!!!
מאז שהליכוד עלה לשלטון מלבד מנחם בגין , השחיתות החלה לחגוג במדינה בכל התחומים!!! והאיש הישר בעיו יעשה! צריך למגר את (הליכוד קדימה וש" ס)מהשילטון!!!
24 אנונימי 18/02/2012 14:01 " באוגוסט נמחקו הרבה סוחרי מעוף" ?
דוקא באוגוסט הרווחתי יותר מכל חודש אחר בכל השנים...
אלמוני 19/02/2012 18:43 אולי נמחקת בספטמבר.?
תמשיך לפנטז על רווחים..
23 אריק מיכאלי 18/02/2012 13:57 אחלה כתבה מאירת עיניים
רק חבל שזה המצב בבורסה שלנו... אבל שטויות העיקר שאסתר לבנון ובכירי הבורסה מקבלים משכורת יפה...
איציק 18/02/2012 17:35 הסוחר הוותיק יוכל לשמש " עד מדינה" .
לפני שנים התפרסמה בגלובס כתבה לגבי המסחר במכונות. אותה כתבה פירטה יותר ממה שאותו סוחר אנונימי אמר. הבעיה ידוע לכל ילד. הכתבה לא חידשה מאומה. היא מרגיזה מפני שה" אמת" נאמרת לא לשם אמת. זוהי ניקמתו של סוחר מתוסכל.
מוני 18/02/2012 20:30 דע לך שדווקא התסכול מוציא אמת. אז עדיף שתקשיב (ל"ת)
22 זיו 18/02/2012 13:39 כתבה מצויינת, נראה איך הבורסה תגיב לטענות אלו
לדעתי יש לעודד הגדלת נזילות בשוק שכן במסחר חזר למחזורים שלא היו בו שנים ארוכות. אני קורא לבורסה לעודד מיידית כניסת סוחרי יום למסחר ולא לסמוך שהזמן יעשה את שלו..50% מהסוחרים שאני מכיר עזבו את המקצוע..וחלק מאלה שעדיין נמצאים מתנדנדים ושוקלים עזיבה.
אריק 20/02/2012 22:26 הבורסה לא תגיב לטענות (ל"ת)
21 מנו 18/02/2012 13:27 סוחרים ומכונות
גם כך הינכם עושים מליונחים על גבי המשקעים התמימים כמוני- תלכו לעבוד ותפסיקו לברבר.
20 מאיר 18/02/2012 13:24 הבעיה האמיתית זה שכותבי האופציות שולטים במסחר
כותבי האופציות שולטים בכיוון שהשוק יזוז.יש להם אינטרס למנוע כל תנודה כדי לשחוק את האופציות כל יום למעשה בחודשים האחרונים השוק לא זז בכלל.בעוד כל העולם עלו המניות אצלנו נפתח פער 30 אחוז מהעולם.זה לא סביר וצריך להדליק אור אדום למנהלי הבורסה יש יותר מדי יד נעלמה שגורמת לשוק לעלות או לרדת תוך דקות לפי רצונם ובסוף לסיים את יום המסחר כמעט ללא שינוי
אריק 18/02/2012 23:51 הכותבים יכולים לשלוט רק כשאין קונים או מוכרים
היום המשקיעים בחוץ כי פוחדים מהתקפה שלנו באיראן. זו הסיבה גם למחזורים הנמוכים. במצב הזה הכותבים מרוויחים. בשנה שעברה בחודשים מאי, אוגוסט, אוקטובר ונובמבר היו תנודות של יותר מ - 10% כל חודש, ואז הכותבים הפסידו הרבה.
19 papik 18/02/2012 13:22 עיתונות של עולם שלישי
מספיק עם הכתבות עם " מידע פנים" המצוץ מאצבע. 80% בארה" ב ממוחשב כבר הרבה שנים. מה הכוונה שבורסה נותנת למכונות לעשות ככל העולה על רוחם? מה, מכונה קונה במחיר יותר זול לאחר איומים?? איזה בולשיט. מי בוכה, מישפעם בעצמו יכל עם כמה מיליונים ליצור תנודה מלאכותית ולגרוף סכום נאה, עכשיו כשמישהו עושה את זה לו, הוא נזכר שצריך לפרנס מפשחה. גואל נפש!!!
18 יוני בן מנחם 18/02/2012 12:59 כל אלו שמצדדים במכונות הם בעלי המכונות בעצמם
שמפחדים מאד ממגבלות הכרחיות שהבורסה תטיל עליהן כי עכשיו גם ככה הן משחקות בינן לבין עצמן. בקצב הזה מהמחצית השניה של 2012 ואילך המחזורים כאן יירדו לאיזור ה 600 בלחץ ביום וכך יהיה אפשר לקבור את הבורסה הישראלית הכל כך לא מעניינת בעיני המשקיעים הזרים והמוסדיים שהדירו רגליהם לעבר ארה" ב ושאר שווקי העולם.הרי איפה נשמע דבר כזה שפער עצום מול שווקי חול לא נסגר בחלקו?הרי לכם התשובה:השוק פה לא מעניין שום גוף מוסדי,שום גוף זר ולבטח לא משקיעים קטנים שהעלו להם את המס ל25 אחוז. הבורסה ירתה לעצמה ברגל,ומוטב כי תפקח את עיניה כמה שיותר מהר.הבעיה היותר גדולה בשוק ההון איננה המכונות אלא חוסר הנזילות והמחזורים הקטנים.הרי במחזורי מסחר של 2 מיליארד שקל ומעלה המכונות הן בטלות בשישים. שבת שלום
אריק 20/02/2012 22:25 צודק (ל"ת)
17 אציק מיכאל 18/02/2012 12:56 סוף סוף מגלים את הנוכלים
כל הכותבים מוכנים להפסיד או לשלם 5% למניות כגון הבנקים בשביל לשרוף את הפוטים או לתת לקולים נוכלים ממש קזינו בגלל זה המדינה לו מעונינת לפתוח קזינו יש פה טיקונים שמנהלים את המסחר באופציות בגלל זה אף אחד לו מדבר על זה הגיע הזמן לעשות סוף לנוכלים
16 קליפ 18/02/2012 12:53 תספורת=זכות הטייקונים לגנוב
התקשורת אוהבת את גנבי הטייקונים.לכן המציאו מילה יפה,תספורת,לתאר את זוועות הפשע שלהם.וכן זה חוקי לגנוב
15 לא סוחר לא מכונה 18/02/2012 12:39 גם במאה 19 במהפכה תעשיתית שברו מכונות
האיש מתבכיין .כנראה כמו הרבה מקצועות עבר זמנו של סוחר יומי.שישקיע גם הוא במה שהוא קורא מכונה(מחשבים חזקים תוכנות חכמות) או יחליף מקצוע. זה כל הסיפור ברור שמקודם הוא הרויח על חשבון המשקיע הקטן שסבל מאחור באנפורמציה בזמן אמת.כעת יש בעלי יכולת גבוהה ומהירה ממנו.
tamir 18/02/2012 14:21 אל דאגה - קרן גידור תגיע מתישהוא ו ...
תרביץ כזה שורט סקוויז ... עם מחזורים כאלה היא לא תשקיע הרבה חה חה חה
אנונימי 18/02/2012 14:11 נכון מאד.
אבל כל מי שלא יודע לסחור בשיטה בלעדית ומנצחת, תמיד יבכה... רואים זאת גם בחלק מהתגובות כאן. אופציות זה לא צחוק. צריך המון ידע והמון ניסיון ושיטה טובה ומנצחת!!! (שיטות כאלה הן סודיות ואיש לא שומע עליהן אלא רק מי שמשתמש בהן...)
י ל. 18/02/2012 14:05 המכונות המקטינות את המחזורים הן הצנטריפוגות
רק נושא אירן אחראי למחזור הנמוך. מי שחכם ומנוסה מרוויח ללא קשר לתוכנה זו או אחרת. המכונות מקטינות את המרווחים בין שערי המניות לשערי האופציות למינימום ועוזרות לקונים ומוכרים האמיתיים באופציות ליהנות מהתנודה במניה כמעט במלואה.
14 פטעל 18/02/2012 12:17 לך לעבוד עבודה אמיתית
ולא לעבוד בכסף שאנשים אחרים מפסידים אנחנו רוצים להשקיע לעת זיקנה ולא לרווחת ספוקלנטים כמוך הלואי והמכונות יהרסו את כולכם
13 אודי 18/02/2012 12:13 התבכיינות
אלעד במשך שנים הרווחתם סכומי עתק בגלל חוסר השכלול של השווקים, על חשבון הספקולנטים הקטנים, שאותם עשקו שחקני הארביטראז' ובמיוחד בימי הפקיעה. כעת כשסוף סוף השוק משתכלל בעזרת המכונות, אתה מתחיל להתבכיין ? מאות ספקולנטים קטנים נמחקו במהלך השנים האחרונות בגלל המסחר בניגזרים ואתם הרווחתם על חשבונם. אני מציע לך להחליף מקצוע או לעבור לבורסה אחרת. ההצעות שלך למסלקת הבורסה מגוכחות. בהצלחה.
12 ואת שדרת הניהול בה 18/02/2012 12:03 חברי הבורסה חייבים לפזר את דירקטוריון הבורסה
ובדחיפות רבה כדי שלא יהיה צורך בוועדת חקירה מאוחר יותר
11 מתרחק !!!!!!!!!!!!!! 18/02/2012 11:59 אופציות המעוף
אופציות המעוף מיועדות אך ורק לכותבים, האזרח הקטן והפשוט תמיד ינסה הוא חושב שהפעם יתפוס אותם ,לעולם זה לא יקרה כי המכונות פועלות רק לטובתם הם תמיד יהפכו את המגמה , שלא יספרו לכם שיש שני גופים שנלחמים זה בזה כלב לא נושך את האח שלו ,צריך להפסיק לשחק ולתת להם למות מרעב ואז אולי הבורסה תחזור להיות כמו בימים הטובים,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aaaaaa 18/02/2012 14:10 כתיבת אופציות
מס.11 צודק ,האופציות מיועדות לתת רווח רק ל" כותבים" כלומר למוסדיים ןלכרישים ,ולכן לא נותנים לעמך לכתוב ,אחרת ממי ירוויחו? אני בחוץ מהמישחק הזה ומהבורסה בארץ בכלל! מציעה לכל מי שדואג לכספו להשקיעה בעולם הגדול,סוף סוף יש לנו אפשרות להשקיעה בכל מקום אז מדוע להתעסק עם הקומבינות האין סופיות שיש פה!!!!!!!!!
אנונימי 18/02/2012 15:20 מה את מקשקשת. מי לא נותן לך לכתוב?
אם יש לך בטחונות יתנו לך לכתוב. אם אין לך בטחונות ברור שלא יתנו לך לכתוב.
10 itzhak0 18/02/2012 11:42 סיכון בנגזרים
שלום תומר ידידי. אין מצב טוב יותר לתאר את המצב ממה שכתבת. מיום ליום יותר קשה לסיים יום עבודה ברווח .איפה הימים שבסטרייקים בכסף היה מחזור של 40.0K ?
9 נועם 18/02/2012 11:42 המכונות זה המכה של השוק (ל"ת)
8 רון777 18/02/2012 11:31 סוחרי הנגזרים צריכים להלל ולשבח את המכונות
בזכות המכונות אני יודע שאם אצטרך לסגור כתיבות 500 אופציות במכה אני אעלה לימיט 20 שקלים מעל התיאורטי והמכונה תמכור לי הכל , אמנם המכונה הרוויחה עלי 20 שקל אבל הפוזיציה נסגרה. המכונות מספקות נזילות אדירה לשוק האופציות ואנו צריכים להודות להם על כך, אולי הם פגעו בנישת סוחרי הסקיו , אך נישת הכתבנים יצאה מורווחת מכך. הצלחות לכולם בשבוע הפקיעה.
אסף 18/02/2012 12:16 למיטב זכרוני קשה לסגור 500 אופ'
גם אם יש קונים מהסיבה היחידה שהמחשב מאפשר לעשות עסקאות של עד 25000 ש" ח בכל פעם ז" א אם אופ' נורמלית עולה 2000 ש" ח אז אתה מקסימום יכול למכור 10 חתיכות ולא 500 כמו שכתבת ובכל מקרה התכוונת לפי דעתי אם הבנתי נכון להוריד את לימיט המכירה ב20 ש" ח , אשמח להסבר בהצלחה השבוע ובכלל.
אלון 18/02/2012 14:06 אסף, בסגירת כתיבות קונים, לכן העלה את הלימיט.
או שאני טועה?
רון777 18/02/2012 18:05 בדיוק אלון, אסף בקניית אופציות את המגבלה
הכספית קובע הסוחר במערכת המסחר שלו, אם אתה עובד באורדר נט וכדומה אז באמת המגבלה היא נמוכה כמה עשרות אלפים. מי שעובד בסיברון ופמר יכול גם להעביר פקודות של מיליון אם חשקה נפשו.
7 דודו 18/02/2012 11:30 סתירה בטענות
מצד אחד אומר - " בימים אלו המכונות האוטומטיות מורגשות הרבה יותר במסחר. הן יוצרות תנודתיות לא אמיתית בשוק המעו" ף שלא צריכה להיות ונובעת מחוסר שחקנים בשוק" , באותה נשימה הוא מסביר כי " עובדה היא שהיחס של הפעולות הכספיות שמבצעות המכונות נמוך ביחס לפעילות הכוללת בשוק הנגזרים" אז שיחליט, יש יותר מדי או יחסית מספר המכונות נמוך? חוצמזה תפסיק להתבכיין וקבל את כללי השוק. יש לך בעיה עם זה - תעבור לעבוד במשהו אחר.
דני 18/02/2012 12:19 תקרא שוב ותבין
שמכונה משגרת פעולה ולא למטרת ביצוע אלא כדי להציג " מצג שווא" של קונה/מוכר פוט לדוגמא, זה יוצר תגובת שרשרת לא אימיתי מכיוון שההוראה תבוטל ע" י המכונה במידה והיא תהיה אמורה להתבצע.. לגבי ההתבכיינות , אני לא מסכים איתך, שסוחרים גדולים יפסיקו לעבוד, הבורסה תהפוך לחסרת חשיבות
6 גד 18/02/2012 11:28 לבטל לחלוטין את הנגזרים!!!!
הרסו את הבורסה בגלל הנגזרים!!! זה כבר לא מסחר אלא קזינו. מסכן מי שמשקיע במניות...ועוד יותר פראייר אם הוא סוחר באופציות!!! תבטלו את הנגזרים לחלוטין יא מושחתים!!! הרסתם משפחות שלמות!!!!!!!! תפתחו לונג או שורט על כל מנייה ותפקחו שלא יהיו מכונות יותר!!!! די כבר עםהשחיתויות!!! רק משכורות שמנים למנהלים הם רוצים!!!!! אלוהים שיעזור לנו ...איזו מדינה מושחתת!!
כ 18/02/2012 18:17 רק שינוי חוק יעזור פה (ל"ת)
אנונימי 18/02/2012 14:04 כפרה על האופציות. אתה לא חייב לקנות.
מה הייתי עושה בלי האופציות? היה משעמם טיכו
5 אילן 18/02/2012 11:26 להוציא את המכונות והמכירה בשורט מחוץ לחוק
לתת בורסה להבריא מכל הכולרות
אור 18/02/2012 21:07 צודק הכל הפך שיקרי (ל"ת)
4 שחר 18/02/2012 11:25 שחקן מעוף טוען את זה כבר חצי שנה !!! תעוררו
אחרת יהיה פה ברדק ..... מדינת עולם שלישי
מערוף 18/02/2012 14:13 צחקן מעוף ממש מצחיק
אם היה מועיל כולם היו מיליונרים
אהוד 18/02/2012 13:53 שחקן מעוף גם גרם להרבה הפסדים אז מה? -
אף אחד לא יודע כלום אבל מפזר עננה של כביכול ידע ויכולת לכל עבר ויש כאלה שזה נדבק עליהם .
חבר מהפורום 18/02/2012 16:32 לא מבין מה כואב לכם לפרגן? כל חודש דופק קופה
ומאפשר לאנשים להרויח חינם ובכל זאת אנשים מתלוננים. בקיצור אם לא היה אותכם לא היינו מרויחים חחחח
3 סוחר קטן 18/02/2012 11:23 המצב יותר טוב להתחרות במכונות מאשר בסוחרים כי
כיום יש פחות תנודתיות מתואמת כי המכונות לא כמו הסוחרים לא מחליטות ב- 5 דקות אחרונות או סתם באמצע היום על פעולות אגרסיביות מתואמות בקריצת עיין ואז לא רואים לדוגמא שורט קוויז קיצוני ולנו הסוחרים הקטנים יש יותר בטחון
אריק 20/02/2012 22:22 אתה לא סוחר קטן אלא בעלים של מכונה גדולה (ל"ת)
קומפוזיטור 18/02/2012 18:18 תגובה מצוינת אני מסכים איתך 100% ....... (ל"ת)
2 ירון 18/02/2012 11:16 צודק,אם שוק האופ' יתייבש אפשר לסגור תבורסה! (ל"ת)
1 רונאל כהן 18/02/2012 11:14 כתבה מצוינת לאוזניים ערלות
יום יום אנחנו עדים למחזורים שמצטמקים.הבורסה והרגולטור גמרו על שוק ההון הישראלי באמצעות מערכת חוקים פרימטיבית וגם המעבר לשוק המפותח הבזיון הזה חייב להיפסק.
gg 18/02/2012 19:59 שטויות של לוזר הבעייה היא השיטה ואת השיטה הכת
ואת השיטה הכתיבה הבורסה בעצמה לפני 15 שנה והבעייה היא שחכמי חלם החליטו שהגידור על המדדים יעשה באמצעות אופציות ולא באמצעות חוזים מרגע שהחליטו על אופציות הביאו על עצמם את כל הצרות מבחינת אמון המשקיעים אבל זכו במחזורי מסחר גדולים שהריצו את הבונוסים והעלאות השכר שקיבלו בזכות הרחבת הפעילות כביכול לא שינה להם כלום שזה פגע למעשה במסחר של המשקיעים הריאליים שחיפשו השקעות ארוכות טווח במניות מה שגרם לכך שבמשך שנים הם הלכו והתמעטו עד שסוחרי המעוף נותרו לבדם בשוק הצרה היא כי מי שעומד ועמד בראש השוק כולל בנק ישראל העלימו עיין בכוונה תחילה והקריבו למעשה את תכליתו ומטרתו של שוק ההון למטרות השקעה כמנוע תחליף לאשראי בנקאי יקר ובכך בגדו בערכי הבורסה ובמטרותיה הם למעשה בצורה זו או אחרת שותפים למחיקת מילייארדים מתיק ההשקעות הציבורי ואחראים למחדל הבא שהתעשייה תישאר ללא כוח מניע של אשראי פרט לאשראי הבנקאי שרק ילך ויהפוך לבלתי נגיש עבור רוב החברות החלשות על התפקיד הפעיל של מנהלי שוק ההון הישראלי אולי תקום בעתיד וועדת חקירה שתסתיים בקול ענות חלושה ותו-לו. מדינה של מפגרים תתחילו להסיט את הכספים לחול כבר מעכשיו
ישי 18/02/2012 20:33 צודק!!! (ל"ת)
בוני 18/02/2012 20:26 gg רק לידיעתך אופציות זה כלי חשוב לתעשייה
לא פחות מחוזים. מה זה ? קורסים בכלכלה שנה א' . אתה מדבר מהבטן ולא מהראש.
gg 18/02/2012 22:43 אכן כלי חשוב למרוויח ממחיקת האופ' מחוץ לכסף א
אבל בדרך פיספסת את המטרה היעודית הראשונה של הנפקת האופציה והיא הקניית יכולת לחברה לגייס כסף זול במקום כסף יקר מהבנקים ומי שמרוויח במקרה של מחיקה זה רק בעלי עניין וספקולנטים שנהנים מכוח שמתווסף להם בהצבעות בעיקבות הדילול אכן ראייה צרת עיין של הסביבה הכלכלית ולכן הבורסה שלנו שאתה כל כך מחבב גוועת לה לאט לאט
מיקי 19/02/2012 00:24 gg אני חייב לומר לך ובאמת שגיבוב כזה של
שטויות לא שמעתי מזמן. " מטרה ייעודית ראשונה" עלק, " כסף זול" ....
gg 19/02/2012 00:54 אין לי מה להוסיף על דברך לך ללמוד מבוא לכלכלה
אולי שם תבין מה יעודה של הבורסה ואני יכול לנחם אותך בזה שמעולם הכוונה לא הייתה לשמש תחליף לקזינו. מה שאתה מחפש בבורסה אופייני למצב בו הבורסה שרוייה כיום אבל זה לא אומר שזהו המצב הרצוי, בקיצור אם תרצה אוכל להמליץ לך על ספר טוב ללימוד כלכלה אני משוכנע שבטווח הארוך זה יועיל לך יותר מאשר יזיק.
אוהב לקרוא 02/03/2012 22:41 אשמח לקבל רשימת קריאה
gg, הדיון מעניין, אודה אם כן תתן איזה שם של ספר טוב. תודה מראש.
ישראל יותר טובה 18/02/2012 20:18 לוזר אתה בעצמך. מי שמסית כסף לחו" ל טיפש. (ל"ת)
משה 18/02/2012 18:19 כל מה שריצתם לדעת על המכונות:
מאמר של האוניברסיטה הפתוחה, כולל אלגוריתמים ושיטות : ssrn.com/abstract=1877592 נזילות משיגים דרך הפחתת עמלות והפחתת מיסים לא דרך אנונימיות. אי אפשר לחזור אחורה ואולם מי שירה לעצמו ברגל יצטרך לוותר ולהיות שקוף יותר. שקיפות עדיפה מרגולציה עודפת.
הולץ 19/02/2012 02:17 אין שום מאמר ושום בטיח (ל"ת)
שון 19/02/2012 13:38 אתר מספר אחד בעולם למאמרים אקדמיים. יש לינק. (ל"ת)
יוני 18/02/2012 19:35 מאמר חובה לסוחרים. יחיד מסוגו ובעברית. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש