"מבחינת פעילות הזרים בבורסה אז באינתיפאדה של 2001 היה מוות קליני, אנחנו עוד לא שם - אבל המצב גרוע"

המחזור בת"א הסתכם ב-771 מ' ש'. Bizportal שוחח עם בכיר בבנק השקעות זר שפועל בישראל. באיזו מניה הזרים עדיין פעילים?
(קרדיט: Getty Images Israel)
מחזור המסחר בבורסה בת"א הסתכם היום (יום א') ב-771 מיליון שקלים. מדובר במחזור דליל כל כך שלפני מספר חודשים היה מייצר כותרות אך כיום בבורסה התחושה היא אולי של אנחת רווחה נוכח איום השביתה מצד הסוחרים בפרט ומחזורי המחזר באופן כללי בבורסה בשבועות האחרונים.

לפי דיווח של הבורסה, המחזור היומי במניות הסתכם בינואר ב-1.2 מיליארד שקל בממוצע, נמוך בכ-12% מהמחזור הממוצע ברבעון האחרון של 2011, והמספר הזה לא קרוב לספר את הסיפור האמיתי. ביום ראשון שעבר הסתכם המחזור ב-520 מיליון שקלים וכחלק מהעניין - המעו"ף שרשם של כ-20% בשנת 2011, פתח השנה פער של כ-7%-8%. בעוד המדד הישראלי עלה השנה בכ-4%, הנאסד"ק השלים כבר לא פחות מ-11.5%.

בכיר בבנק השקעות זר הפועל בישראל התייחס לעניין דלילות המחזורים בשיחה עם Bizportal. לדבריו, "הזרים הם ללא ספק חלק מהסיפור, הם לא פה כי פשוט אין להם שום עניין. תעבור סקטור, סקטור - לא תמצא סיפור מעניין עבור הזרים. זה לא שהם לא מוכנים לשמוע או להיפגש אבל בשורה התחתונה - רמת הפעילות שלהם ירדה בצורה דרסטית."

כאשר נתבקש אותו בכיר להעריך את פעילות הזרים כיום באופן השוואתי לשנים קודמות, הוא הולך לתחילת העשור הקודם. "בשנים שבין פרוץ האינתיפאדה ב-2000-01 ומלחמת המפרץ ב-2003 זה היה מוות קליני מבחינת המשקיעים הזרים בבורסה בת"א. אז היום המצב לא עד כדי כך גרוע אבל אם לחשוב מתי היה בפעם האחרונה מצב גרוע כל כך - זה היה אז."

לדבריו של אותו בכיר, "הבנקים לא מעניינים כרגע את הזרים, מסקטור התקשורת הם מפחדים, כי קשה להם לתמחר את הפרמטרים וזה אומר שנשארנו כמעט רק עם כיל 0% כיל 1,424 0% כיל בסיס:1,424 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ועם קצת פעילות ב בזק 0% בזק 517.4 0% בזק בסיס:517.4 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . זה לא שאין בכלל פעילות במניות האחרות, אבל הפעילות היא לחלוטין מינורית".
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    קברניטי המשק איבדו את הצפון
    דיוה 06/02/2012 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי!! עליך לדעת מנהיג טוב זה מנהיג שקורא את רחשי לב העם בו הוא שוכן אתה אינך מנהיג אדוני אתה מובל על ידי יועצים כושלים. להטיל מס אכזרי על ריווחי הון של 25% החלטה מוטעית מיסודה שתגרור מוות של התרנגולת המטילה ביצי זהב
    סגור
  • 17.
    להוריד את המס! שטייניץ וכחלון הרסו את הבורסה!
    מאור 06/02/2012 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כחלון הבריח את כל העולם מסקטור התקשורת, שטייניץ הבריח את כולם מסקטור הגז, והעלאת המס הבריחה את כל המשקיעים הזרים מישראל! " מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"
    סגור
  • 16.
    יש שאומרים שמסחר אנונימי תורם למחזורים,
    מתן 06/02/2012 07:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לידיעתכם אנונימיות תורמת רק להמשך העושק ולאו דווקא למחזורים. המחזורים מושפעים יותר מעמלות וממס. וכדאי שתקראו את זה: ssrn.com/abstract=1877592
    סגור
  • 15.
    ביבי - תעלה את המס ל 30% ....
    כלכלן 06/02/2012 00:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצליחים לבלוע צפרדע ? אז למה לא לבלוע פיל ?? תתעורר - יש מיסים שכבר עוברים את גבול הסביר הציבור שותק, הציבור מקבל (על הראש)
    סגור
  • 14.
    הזרים פוחדים מוות מבוען הנדל" ן שמתפוצצת
    רון 05/02/2012 23:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזבו את האינטרסנטים פה בארץ, הOECD כבר אמר שלדעתו ישראל הולכת לנחיתה קשה של בועת הנדל" ן והכלכלה כבר בכל העולם יודעים זאת רק פה עוד משחקים בנדמה לי אף גוף זר לא יכנס להשקעות מאסיביות בישראל בקרוב
    סגור
  • 13.
    ביבי איש גדול !!
    איש קטן 05/02/2012 21:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס של 25 אחוז על רווחי הון בבורסה ומס של 85 אחוז על רווחי נפט וגז תודה לך ביבי גאון כלכלי במיסים על הציבור אתה גדול
    סגור
  • 12.
    בחירתם לרמות את כולם!!!
    פ.ו. 05/02/2012 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחירתם לרמות את כולם כל הזמן. שר אוצר נוכחי לא דובר אמת וראש הממשלה מזגזג ולא מתפקד. יכולתכם רק בגרמת נזק אדיר למשק ולכל מדינת ישראל . וכמובן כמו תמיד המשק והציבור כולו ישא בתוצאות.
    סגור
  • 11.
    כי בבורסה בישראל יש גנבים ברשיון והם הסוחרים (ל"ת)
    ירחק נפשו מהבורסה 05/02/2012 20:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    יוסי ...אילו הייתה שולח היום כתב רציני
    אלי 05/02/2012 20:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא ילדים,,,, הייתה מבין מה היה היום כל מה שגלוי למצלמה היה שקר אחד גדול מבחינת ביזפורטל תעשה בדיקות מי ייצר את המחחזור הגדול היום
    סגור
  • 9.
    שטייניץ -תעלה עוד מיסים הדרך הבטוחה להרס הכלכ (ל"ת)
    star 05/02/2012 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אני מאד מקווה ורוצה
    קליבר 05/02/2012 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שביבי והליצנים שלו יקראו את התגובות. אל פחד כתבו כל מה שבלבכם.
    סגור
  • 7.
    נחכה למחזור של 200 מיליון ואז תורידו את המס
    ניקל 05/02/2012 19:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם תאכלו את הדגים המקולקלים וגם תגורשו מהעיר... חחחחחחחח היחידים שמרוויחים (בתאוריה) מהבורסה הם הבנקים והאוצר - איזו נקמה נעימה חחחח
    סגור
  • מחזורי יום ראשון
    בועז 05/02/2012 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחרו יום ראשון עם מחזור אשר באופן יחסי הינו גבוה, ואפילו גבוה מאוד יחסית לחודשים האחרונים. מחזור של 850 מליון כמו ביום חמישי האחרון היה מהווה דוגמא טובה יותר. בכל מקרה בקצב זה השוק ירד מ- 1100 עוד החודש, מאחר שהשווקים בעולם לא חוו טריגר שלילי מזה זמן רב, ולכשיגיע שלב המימוש בעולם, אנו נחטוף הרבה יותר. בכל זאת לסייג שהיום במהלך המסחר החלו להגיע ידיעות לגבי עליית מתח ביוון לפני החלטות מכריעות הערב,ויש לצפות לתגובות חיוביות אצלנו מחר היה ויצליחו לקבל החלטות פה אחד שם
    סגור
  • 6.
    פגיעה בציבור לחם חוקם.
    פיי !!!! 05/02/2012 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אמון הסיבה היא רמת נמוכה של ממשלות ישראל לדורתם שאי קיום התחייבויות הסכמים חוזים והבטחות הם לחם חוקם ופגיעה בציבור המשקעים 85% מס למניות הגז והנפט ו-25% מס לכל ההשקעות האחרות לפי ששינסקי ח`כ כרמל שאמה יובל שטייניץ וביבי סביר בהחלט. דגמא מיליון אחת בלבד בים השקרים הענק של ראש הממשלה ונבחרי הציבור בארץ.
    סגור
  • 5.
    ביבי לישון בעמידה מסוכן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ב.ש אני 05/02/2012 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. האם אתם מסכימים למחיר של 7.5 שקל לליטר דלק ? 2.האם אתם מסכימים למחיר של 10 שקל לקוב מים כאשר אחרי 5 קוב המחיר קופץ עשרות אחוזים 3. האם אתם מסכימים לשלם מס של 130 אחוז לקנית רכב ? 4. האם אתם מסכימים לשלם מחיר של יותר ממליון שקלים לדירה של 3 חדרים ? 5. האם אתם מסכימים שעמלות הבנקים יהיו כמו שהיום? 6. האם אתם מסכימים לשלם מס של 25 אחוז על רווחי הון בבורסה 7. האם אתם מסכימים לשלם מס של 85 אחוז על רווחי נפט וגז 8. האם אתם מסכימים שכל הכלכלה ישלטו 20 משפחות שחלקם התעשרו ממשאבי המדינה ( כיל ) 9. האם אתם מסכימים ששכר ישלם לגורמים כל כך רבים שלא משתתפים במעגל העבודה . 10 האם אתם מסכימים שלא יכול להיות שמנכ" ל ( הכי מוצלח בעולם ) לא יכול להרויח מיליוני שקלים
    סגור
  • כל מילה בסלע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    מותש 06/02/2012 02:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הבעיה שחצי מהעם בוחרים בו
    ביבי לך הביתה 05/02/2012 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה החצי מהמעמד הנמוך שאותו הוא דופק הכי הרבה. הבעיה פה היא כמו במצריים הם תמיד בוחרים באלה שידפקו אותם הכי הרבה.
    סגור
  • יש לך מישהו יותר רציני לבחור?
    גיל 06/02/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל השאר ליצנים...לכן ביבי ימשיך לדפוק אותנו
    סגור
  • 4.
    לא פלא!!!!!!!!!!!!!!
    פיני 05/02/2012 18:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו הורה על הקמתם של כמה צוותי עבודה ייעודיים ובין-משרדיים שיעסקו בלרמאות את תושבי המדינה שוב ושוב.
    סגור
  • 3.
    ביבי תתעורר
    קליבר 05/02/2012 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא רואה מה עוללת לבורסה יחד עם הליצן שלך " האחראי" על האוצר. אתם לא מבינים כלום בכלכלה, אתם כורתים את הענף שאתם (הכוונה לכלכלת המדינה) יושבים עליו. אתם פוגעים בהכנסות המדינה עשרות מונים מאשר רווח של כמה גרושים מהעלאת המס, שהביא לבריחה טוטלית של הזרים והמתת הבורסה. פשוט קוראים לזה אפססססססססססססססים!!!! וחבל שאתם מובילים את המדינה - איפה האחריות שלכם? התפטרו כבר!!
    סגור
  • 2.
    מאז יציאת הזרים MSCI התחיל הבלאגן
    ירון 05/02/2012 18:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב רק ילך ויחמיר. השוק נשלט היום רק ע" י המוסדיים והם מסיתים כספים לחול
    סגור
  • ובנושא msci אתה צודק לחלוטין!!!
    אבי 05/02/2012 19:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדדי השווקים המתפתחים היינו 6 אחוז בערך במדד, היום אנחנו במדד השווקים המתפתחים במקרה הטוב חצי אחוז וגם זה בחסד למיטב ידיעתי. עכשיו בואו נחשוב... אנחנו שוק מפותח? חחחחחחחח בקושי מדינת עולם שלישית !!!! אמנם יש לנו היי טק ברמה חבל" ז אבל כשמסתכלים על כל השאר, פשוט בא לבכות!!!! שחיתות בשמיים שמתחילה מלמעלה, עושק אמיתי של האזרחים (חשמל, יוקר המחיה והרשימה ארוכה) ובעצם מה לא! אבל ראש הממשלה " המבריק" שלנו ושר האוצר " המהולל" יושבים ומדושנים שאנחנו ב oecd. לא להאמין!!! ולבכות!!
    סגור
  • צודק!!! מדינה חרא יש לנו!!!
    מסכים 06/02/2012 02:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאס מהשחיתות, נמאס מהעושק, נמאס מהגזלה, נמאס מיוקר המחיה (מזון, דירות, מכוניות וכו' ), חשמל, מים הכלללללללללל!!!! פשוט נמאס!! מדינה ממש גרועה יש לנו! ומי שלא מבין את זה פשוט אידיוט
    סגור
  • יש לי הודעה בשבילך, לצערי
    אבי 05/02/2012 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם המוסדיים לא במשחק!!!!! המוסדיים מוציאים כסף החוצה איפה שממש לא מרגישים אותם תגיד לי אתה, אם הם קונים במיקרוסופט אינטל או בנקים אמריקאים מישהו בכלל מרגיש אותם? מה שקורה הוא שכמו שזיו פניני כתב לפני מספר מאמרים זה שהבורסה היום נישלטת לחלוטין ע" י מכונות אוטומטיות חלקן אקטיביות וחלקן רק מגיבות, אבל לצערי הרב הבורסה לא עושה כנגד זה כלום בנידון! כי אם על כל מספר פקודות הגוף שמפעיל את המכונות היה משלם קנסות כבדים ולא מצחיקים כמו היום היית רואה אולי מסחר קצת יותר הוגן ואמיתי
    סגור
  • 1.
    כדי למשוך זרים ומשקיעים צריך להפחית מס
    samsung 05/02/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי מה עשית הגדלת את המס הקטנת מחזורים התוצאה המדינה מפסידה גם רווחים וגם משקיעים אתה יכול עדיין לתקן את הטעות ופעם הבאה תחשוב על המכלול ולא נקודתי
    סגור
  • סיבה ישירה : הגדלת מס, סיבה עקיפה: אירן (ל"ת)
    יעקב 05/02/2012 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור