מתכוננים לשביתת הסוחרים: "לא יהיה מסחר ביום ראשון כש-80% מהסוחרים ישביתו את הבורסה"

לדברי שגיא טובי, מארגן קבוצת המחאה בפייסבוק שקוראת להורדה מיידית של המס על רווחי הבורסה: "יותר מ-100 סוחרים הבטיחו השתתפותם בהפגנה מול בניין הבורסה ביום א' ב-09:45"
(צילום: Getty images Israel)
ביום א' הקרוב ה-5 בפברואר מתכוונת קבוצה של סוחרים קטנים בבורסה הישראלית לשבות מפעילות בבורסה בת"א ולערוך הפגנה מול בניין הבורסה לני"ע ברחוב אחד העם 54, במטרה להוביל להפחתה מיידית של שיעור המס על רווחים בבורסה חזרה ל-20% לעומת רמה של 25% אליה עלה המס מתחילת שנת 2012.

"הקבוצה לאירגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית", קבוצת הפייסבוק שהחל לארגן השבוע הסוחר טובי, כוללת הבוקר יותר מ-700 חברים והבאזז בעיצומו. יום השבתת הבורסה וההפגנה שאישורים לה צפויים להתקבל, מכונה על ידי מארגן הקבוצה בפייסבוק "יום הסוחר הישראלי".

נציין כי בתחילה תוכננה השבת המסחר ליום ג' הקרוב, אך המועד הוזז על ידי המארגנים ליום ראשון על מנת שהשביתה של הסוחרים הישראלים תהיה אפקטיבית ככל הניתן ותעורר את התהודה הנדרשת על מנת להביא לשינוי.

לדברי טובי הוא זוכה לשיתוף פעולה נרחב גם מכיוונם של רבים מהסוחרים הגדולים יותר בשוק הישראלי, אלו שסוחרים בהיקפים יומיים של 30-50 מיליון שקל בבורסה. עוד לדבריו, כ-100 סוחרים כבר הבטיחו לו שיתייצבו בהפגנה מול הבורסה שמתוכננת לשעת פתיחת המסחר בבורסה ב-09:45. להערכת טובי "80% מהסוחרים שפעילים בבורסה הישראלית ישתפו פעולה עם המהלך והבורסה אכן תושבת ביום א' הקרוב".

בשיחה עם Bizportal אומר טובי כי "משרד האוצר הישראלי עשה מה שהכי קל ונוח לו לעשות - וזה למסות את הפעילות בבורסה, שכולה ממוחשבת ומפוקחת. העלאת המס על הבורסה ששוחקת את הרווחים שממילא קשה להשיגם בבורסה - תבריח את המעטים שעוד פועלים בבורסה בת"א. במקום העלאת המס ען הבורסה היה האוצר צריך לטפל במיסוי בעלי הדירות החמדניים שכבר שנים נהנים מרווחים". האוצר בפרוש בוחר במה שקל ונוח לו ולא במה שנכון לציבור הישראלי.
תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    יאללללה מובטלים נמאסתם (ל"ת)
    שאול 01/02/2012 00:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    רווחי הון יהיו הכנסה רגילה
    דויד חלוצי 31/01/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לאפשר לכל אדם לצרף את ההכנסות מהשקעות בבורסה להכנסה רגילה (ולא הכנסה בשיעור מס קבוע של 25%) והוא ישלם מס בשיעורים רגילים.מי שאין לו הכנסות מעבודה או יש לו הכנסות נמוכות,ישלם גם שיעור מס נמוך בבורסה.זה כל כך פשוט!!
    סגור
  • 22.
    כל הכבוד לו!.אני לא מאמין אוהבים לשלם לממשלה?
    משקיע 31/01/2012 16:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לתמוך ?ולהוריד את המס זה יעזור לכולנו אז מזלזלים..ומה הקשר אומרים פה.." לכו לעבוד" ..מי שיודע סוחרים עובדים יותר קשה מהרבה אנשים ..אז אל תבלבלו את המוח. אם אוהבים לתרום תתרמו לעניים לא לממשלה שעושה מה שבא לה ומממנת נסיעות לחו" ל של חברי כנסת ומשרדים מפוארים ועוד ועוד...
    סגור
  • 21.
    במשפט האחרון איבדת אותי
    סוחר ותיק 31/01/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במה נבדלים " בעלי הדירות החמדנים" מ" סוחרי הבורסה החמדנים" ? כי הנדל" ן עולה כבר 10 שנים ברצף ואילו בבורסה נרשמו בזמן הזה כבר 3 מפולות? והאם אחרי כמה שנים טובות בבורסה תסכים להעלאת המס ל 25%? בקיצר הכל קשקוש, אין כאן שום עקרון בבסיס אלא סתם הוצאת קיטור וניסיון להעביר את המרמור לאנשים אחרים. ולמה? כי אתה לא עוסק במה שעוסקים אותם אנשים אחרים ולכן מצדך שיחנקו. צר לי ידידי, אותי לא תראה בהפגנה הזו (ולא כי אני תומך בהעלאת שיעורי המס). גילוי נאות: אני סוחר בבורסה, אני גר בדירה בבעלותי ואין לי דירה נוספת להשקעה.
    סגור
  • אני בדעתך
    לא סוחר 31/01/2012 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מחליפים עוולה בעוולה. צרוך להוריד מס על הבורסא. נקודה. כי זה רע, כי זה פוגע בחסכונות הציבור , כי מדובר בכספים עודפים ששולמו אליהם כל המיסים הישירים ולא מתפקידה של המחאה לגלגל את הכדור למגרש אחר .
    סגור
  • 20.
    הפגנת הסוחרים
    קובי סוחר גדול 31/01/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני לא מפחד ממס הכנסה ומגיע להפגנת הסוחרים ביום ראשון באחד העם!!!טובי צודק!!!
    סגור
  • פחחח לא מפחד תכתוב שם ושם משפחה (ל"ת)
    מוטי 31/01/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    אבל כשהסוחרים מפסדים את הונם הממשלה לא משתתפת
    לקחת מס הם יודעים 31/01/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמם בהפסדים.
    סגור
  • 18.
    היכן ששטייניץ נוגע, לא צומח דשא. (ל"ת)
    גד 31/01/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    בושה מה שקורה בבורס בת" א
    הכועס 31/01/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסתכלו מה קורה היום באירופה, הכל עולה בצורה משמעותית - הקאק הצרפתי עולה ב- 1.5% ואצלנו התחיל בקושי בעליה של חצי אחוז ועכשיו רק 0.3%. נוכלים ורמאים שולטים בבורסה. כלכלת איופה קורסת, שם יש חגיגות ואנחנו משלמים את המחיר בגלל נוכלים. הצטרפו להפגנה!! מה שקורה זה פשןט בושה!!!!!!
    סגור
  • טען עוד
  • ל-17
    אלון 31/01/2012 21:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן, בהחלט ניכר שאתה כועס. עם זאת ניכר שאין לך ממש מושג על ולמה אתה כועס, כלכלת אירופה קורסת אבל הקאק עולה 1.5% (והנוכלים הם אצלנו כמובן!), אתה בעצמך אפילו לא יודע למה אתה מתכוון כשאתה אומר " נוכלים" , מיהם, מהם ובמה מתבטאת " נוכלותם" - אין לך מושג ירוק. סתם שמעת מישהו אומר שכולם גנבים וכולם נוכלים וכולם רמאים, ואתה פשוט חוזר אחריו כמו תוכי. איך אומרים ילדים? " הפגנה, לא חשוב על מה" .
    סגור
  • 16.
    טובי טועה:במקום למסות את הבורסה יש להפסיק מימ
    יד הנפץ 31/01/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מון העלוקות זה יכול לחסוך גם את שאר העלאות המיסים.
    סגור
  • שביתת סוחרים
    שגיא טובי 31/01/2012 23:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כבר נושא גדול מדי,אני מטפל בכאן ועכשיו-הצלת הבורסה שלנו!!...מקווה שאתה איתנו ומצטרף לקבוצה ולהפגנה...תודה רבה.
    סגור
  • 15.
    כולם לבוא להפגין
    דוד 31/01/2012 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים להוריד המס ל 10 אחוז בלבד גם כךהשוק מאוד קשה להרויח זה מיותר לחלוטין כי זה הכי קל לממשלה מבלי לבדוק מיסוי על שכר דירה ונכסים
    סגור
  • תיטפל לעלוקות שהורסות את המשק,לא לשכ" ד. (ל"ת)
    יד הנפץ 31/01/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא יעזור לכם ...הכל
    סוחר 31/01/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל מכונות ...ומכונות עולות כסף לממשלה יש יד בדבר הרבה דברים אתם לא יודעים שמפחיד לרשום אותם כאן
    סגור
  • לך לעבודדדדדד (ל"ת)
    אני 31/01/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מי שסוחר בני" ע אמור לשלם 50% מס ,אני לא מבין
    נועם 31/01/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הם רוצים הרי כל מי שסוחר ומשלם 20 או 25 אחוז מס הוא מעלים מס, אז מה הם מתלוננים, צריך לעצור שם את כולם לחקירה על העלמת מס
    סגור
  • 13.
    שביתה
    איציק 31/01/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל על הזמן לקחת את הכסף ןלקנות בטון אין מה לחפש בבורסה
    סגור
  • צודק אחרי המלחמה נצטרך הרבה בטון
    סוחר 31/01/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מה תעשה עם כל הכסף תשרוף אותו ותתחמם כי לא יהיה חשמל
    סגור
  • 12.
    במקום להיטפל למי שמשקיע ובקושי מרויח
    כסף שחור 31/01/2012 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיטפלו בהון השחור שמסתובב פה. העשירים משלמים בשחור לשעשועים שלהם לדוגמא חתונות מסיבות הם מזמינים בהרבה כסף רקדנים סמויים משלמים להם אלפים הכסף הזה הולך לבעל החברה שמשלם גרושים לרקדנים הכל בשחור כל חודש הסתרה של 10000 שח לפחות. איפה מס הכנסה? תעשייה שלמה שמרויחה ולא משלמת שקל
    סגור
  • 11.
    למה להיטפל לבעלי דירות?
    בעלי הדירות 31/01/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא הסיבה למחדלי הממשלה. אם יתחילו למסות את שכד זה יתגלגל על האזרח הפשוט שאין לו כסף. הטלת מס על הבורסה מלכתחילה גרמה לבריחה מהבורסה כמו גם הריבית הנמוכה. מחירי הדירות האמירו גם בגלל חוסר בניה וגם בגלל שאנשים נמלטו מהבורסה. צריך היה להוריד את המס על הבורסה ולחזיר את בעלי הדירות לבורסה. אבל במקום זה דוחפים את כולם להשקיע בנכסים. כי הבורסה מקום לא יציב. העלאת המס על בעלי דירות היא לא התשובה גם ככה עד תקרה מסויימת הם לא משלמים מס ואחכ יש חובה לשלם מס. התשובה היא להכיר בהוצאות שיש לנו על ההשקעות בבורסה דמי ניהול עמלות וכו' לקזז הפסדים. ולהוריד את המס על הבורסה גם 20% זה הרבה1111111 צריך להוריד ל 17%
    סגור
  • 10.
    הולך להיות שם ביזיון שחבל על הזמן (ל"ת)
    בורסה מורסה 31/01/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    סוחר גדול שמכבד את עצמו ובא עם כל הבררה להפגי
    הצחקתם אותי-מת לראות 31/01/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ן
    סגור
  • שביתת סוחרים
    שגיא טובי 31/01/2012 23:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספר סוחרים גדולים הבטיחו השתתפותם...תוכל לראות זאת בקבוצת הפייסבוק,בתנאי שלא תפרסם את עצמך...תודה רבה על הפרגון...נקווה שנתראה בהפגנה....יהיו הסעות,סידורי חניה ושלטים....אנא הגע למלחמה על הבית של כולנו..תודה רבה.
    סגור
  • 8.
    שביתת סוחרים
    שגיא טובי 31/01/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסתיימו ימי הפחד של הסוחר הקטן ממס הכנסה-לא רוצים אותנו??....מאיימים עלינו?....תודה רבה ושלום....אנחנו עושי השוק,והם יתחילו להעריך את כוחנו,אנא הצטרפו לקבוצה ולשביתה....תודה
    סגור
  • אנחנו עושי השוק פפפפפחחחחחחחחחחחחחח
    איזה ליצן זה 31/01/2012 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי בכלל סופר אותכם יא מעפנים שרק מפסידים כל חודש מחדש
    סגור
  • אתה לא מבין שאתה פשפש בשוק הזה (ל"ת)
    תגיד שגיא 31/01/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    התקשרו אלי ממס הכנסה לפני שעה כי אני רשום
    דחוףףףףףףףףףף 31/01/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס הכנסה מתקשר למי שרשום שם ותגידו שהזדהתם עם הרעיון אבל אתם בעצם לא סוחרים שאלו אותי דרך מי אני סוחר ועוד פרטים תיקחו את זה בחשבון
    סגור
  • תגובה מספר 7.
    שגיא טובי 31/01/2012 23:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה מספר 7 היא מאת אדם ממורמר שניסה לתפוס פרסום על גב מחאתנו הצודקת,ובבוא היום תיחשף ערוותו...לענייננו..למה מס הכנסה צריך לקבוע לי את סגנון המסחר??...אני סוחר שאוהב,נוח לי,לעבוד עם 10 אופציות שעולות כל אחת 1000 ש" ח...ולקנות אותן חזרה ב-9500,סה" כ 500 ש" ח רווח(או הפסד)....מה ההבדל ביני לבין סוחר שכותב אופציה ב-3000 וקונה אותה ב-2500,הרי הרווחנו (הפסדנו) אותו דבר....נכון!!...המחזור...אני אוהב לעבוד כך...למה אני צריך לחשוש ממס הכנסה,שלא יכריז עליי סוחר,בגלל שאני מגלגל סכומים גבוהים....זה סגנון המסחר שלי!!...ומס הכנסה לא יקבע לי אותו..תודה לכולם ואנא המשיכו להצטרף לקבוצה הנהדרת..תודה.
    סגור
  • אנחנו לא בעלי עסק שאפשר לגלות עלינו העלמות מס
    אתה שקרן 31/01/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הפעילות של הסוחרים רשומה ואי אפשר להתחמק מתשלום מס כראוי בחוק, אז תפסיק לבלבל את המוח ולנסות להפחיד פה אנשים בשביל שהם לא ירשמו לקבוצה בפייס.
    סגור
  • בורסה זה פעילות כלכלית בריאה ,לא רק ספקולציה
    שתוק לטאה 31/01/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיוס הון למחקר ,לפיתוח המשק ,תפסיק לשקר כמו ילד ,ליצן .
    סגור
  • שקרן (ל"ת)
    ! 31/01/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איך מוחקים את הלייק אחרי שכבר עשיתי? עזרה ממי
    שירלי 31/01/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיודע תודה
    סגור
  • 6.
    קבוצה של 700 טפשים שלא מבינים שמס הכנסה בדרך
    הם מודים שהם סוחרים! 31/01/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשו טובה לעצמכם ותמחקו את הרשימה הזו כי מס הכנסה יוריד על כל אחד מימכם 50% מס אתם בכלל לאמבינים מה אתם עושים
    סגור
  • אתה לא קושר לכלום
    איזה טיפש 31/01/2012 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס הכנסה משלמים גם רוב הסוחרים הרי זה לא הכנסתם היחידה ( של רוב הסוחרים)
    סגור
  • מה הקשר מס הכנסה ?????
    איזה טיפש 31/01/2012 20:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבורסה יש סיכונים גדולים ויש הפסדים לרוב כאשר אתה עובד כשכיר אתה בטוח מרוויח !!!! אין לך שום סיכון אז בגלל זה מס הכנסה יכול לקחת יותר . בבורסה יש לך סיכונים גדולים אתה יכול להפסיד את כל כספך ובקושי מצליחים לעשות רווח אז לקחת לנו עוד רבע מהרווח הזה ??? ובלי קשר הרוב המוחלט של הסוחרים עובדים בעבודות אחרות ומשלמים מס הכנסה
    סגור
  • כולנו סוחרים
    גם אני מודה ! 31/01/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שקופות הגמל עם ועדת בכר גרמה לכולם להשקיע בבורסה אזי כולנו סוחרים.
    סגור
  • מה שנכון נכוןןןן (ל"ת)
    סוף סוף מישהו מבין 31/01/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מס הכנסה לא יכול לקבוע
    לא נכון... 31/01/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס הכנסה לא יכול לקבוע אם זה עסק... זה תלוי בך
    סגור
  • 5.
    קבוצה של פרזיטים שלא רוצה לעבוד (ל"ת)
    רמי 31/01/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אם היית יודע כמה קשה לעבוד בסחר ני" ע
    סוחר 31/01/2012 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאתה טיפש
    סגור
  • אתה סתום כל כסף שיש לך ותחסוך תשלם מס גדול
    פרזיטים? 31/01/2012 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה פרזיטים? יש כאלה בני 55 בפנסיה ולא מקבלים כסף ורוצים להרויח בבורסה מה רע בזה? הרי הממשלה מעודדת את זה תיזכר בועדת בכר ולאן כספי הגמל שלך הגיעו אם לא לבורסה? יכול להיות שאתה חוסך להשתלת מוח אז אין לך כסף בבורסה?
    סגור
  • 4.
    מיסוי צודק (ל"ת)
    משה 31/01/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מיסוי
    למשה 31/01/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשה אתה לא מבין
    סגור
  • חבל שאתה לא מבין שגם כספי הפנסיה שלך מושקעים.
    למה מיסוי צודק? 31/01/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאתה לא מבין שאם אתה חוסך לילדים גרוש לגרוש אתה משלם רבע לממשלה. בקצור אתה אידיוט מושלם. תשלם מס בעצמך עבור כולנו. הממשלה צריכה הרבה אידיוטים כמוך. זה יבטיח להם את השלטון ויבטיח שתשלם להם על ההנאות שלהם. בכספך העלוב אתה משחד את המצביעים של ביבי. מה יוצא לך מזה? אתה חרדי?
    סגור
  • 3.
    פרופסור טרכטנברג חנק את הבורסה ,אתה זוכר
    בא 31/01/2012 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה מלמדים בשנה ראשונה ,זאת לא הבורסה היחידה בעולם ,והסוחרים פשוט ,פשוט מאוד סוחרים רחוק מכאן ,במצב ביטחוני לא יציב כמו אצלינו היית צריך להוריד מס ולא להעלות ,טעות עלובה ויקרה למדינה .כול הכבוד פרופסור .
    סגור
  • לא מבטיח חכמה יתירה
    תואר אקדמי 31/01/2012 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרופסור הזה עזר לביבי לעשוק את העם. איזה מין כלכלה זו שמיטיבה עם מעטי מעט וגם לתקופה קצרה? מה יצא לנו מזה? הטבות לאבא לילד בן 3? על זה כולנו משלמים כל החיים. גם ההטבה הזאת תיעלם מהאופק. כבר אמרו שיתנו רק לילד אחד אם יש ילד בן שנתיים וחצי וילד בן כמה חודשים לא יקבלו את מלוא ההטבה רק עבור ילד אחד. בינכה רוב העם לא מרויח מספיק כדי לקבל זיכוי עבור 2 ילדים. פשוט בושה. איזה מדיניות זאת לתת לאנשים שלא עובדים בני 55 אף מקום לא מקבל אותם וגם אלמנות שהבעלים שלהם לא השאירו פנסיה והכספים מושקעים בבורסה איזה מדיניות זאת לתת להם לשלם 25% מס. ב ו ש ה . זה לעשוק עוד יותר את המסכנים מי ששיש לו קצת כסף בבורסה ולא פנה למדינה לקבל הבטחת הכנסה אזי הוא זה שישלם על העונש שנקרא טרכטנברג. לא בא לי לממן אבא לילד בן 3. לא אני עשיתי אותו ולא מעניין אותי. שיתנו לי לחיות בלי עזרה או שאחביא את הכסף ואקבל הבטחת הכנסה.
    סגור
  • 2.
    מיסוי הבורסה
    מתוסכלת מטרכטנברג 31/01/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכימה עם הכתבה, אכן הכי קל למסות את הבורסה ולא להתעמץ לעשות את המיסוי לתיקונים , מיסוי ישיר, חרדים, להפסיק תמיכה לאלה שלא משרתים בצבא, שלא עובדים, פשוט פרזיטים, יהיה מספיק כסף אם הפרזיטים יפסיקו להיות עלוקות. לא אעביר אף פעולה ביום ראשון,
    סגור
  • תראו איך נראה השוק
    מגיב 31/01/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יום שלישי, השוק בית קברות. (כבר לא מדבר על ימי א' ) יידרשו המון פקחים , אם בכלל. לתקן את הטעות המטומטמת שבהעלאת המיסוי.
    סגור
  • צודקת! ביום א' תלכי ללמוד לכתוב בכתה א' (ל"ת)
    מתוסכל מאנלפביתים 31/01/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צודקים...גם ככה השוק מלא רק ב" מכונות" ...המצב