ישראל וקפריסין חתמו על הסכם שת"פ ביטחוני ברקע לתגליות הגז הטבעי

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר "2012 תהיה שנה היסטורית עבור החלטות אסטרטגיות". אתמול נקבע כי חיל הים יאבטח את אסדות הקידוח הישראליות
אהוד ברק
קפריסין וישראל ממשיכות להדק את היחסים על רקע גילויי מאגרי הגז הימיים שבשטחם: היום חתמו המדינות על שני הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים לצורך הגנה וחילופי מידע מסווג, כך מדווח העיתון הכלכלי הקפריסאי פייננשל מירור.

ההסכמים נחתמו במהלך ביקור רשמי של שר הביטחון הקפריסאי דימיטריס אלידס שנפגש עם ממלא מקום ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק שאמר במהלך הביקור "ישראל וקפריסין חולקות ערך משותף - שאיפה לשלום עם המדינות השכנות שלהן".

על פי הדיווח ברק הביע רצון לשיתוף פעולה הדוק ולשלום איזורי ואמר ששנת 2012 תהיה שנה היסטורית עבור החלטות אסטרטגיות".
אלידס בחר להדגיש כי לקפריסין יש זכויות ריבוניות וכלכליות וציין כי הקהילה הבינלאומית מכירה ותומכת בכך.

נראה כי הסכם מסוג זה והידוק היחסים הינם הכרחיים זאת לאור העובדה כי בשלוש השנים האחרונות התגלו מרבצי גז בשטחים הימיים של ישראל וקפריסין בסדרי גדול משמעותיים. בישראל מדובר במאגרים ים תטיס, תמר ולווייתן ובקפריסין לאחרונה התגלה מאגר 'בלוק 12' בו שותפות גם חברות ישראליות - {אבנר יהש} ו דלק קידוחים יהש +1.03% דלק קידוחים 1,075 +1.03% דלק קידוחים יהש בסיס:1,064 פתיחה:1,074 גבוה:1,075 נמוך:1,063 תמורה:2,022,407 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

רק אתמול פורסם כי חיל הים הישראלי ייקח אחריות על אבטחת אסדות הקידוח הישראליות, כך הוחלט בדיונים שהתקיימו בחודשים האחרונים במטה הכללי. במסגרת ההחלטה נקבע כי שייטת 3 תסייר בין מתקני הקידוח "ים תטיס", "תמר" ו"לוויתן" וכמו כן על אבטחת המרחב הימי שלהן.

תגובת משרד הביטחון: "משרד הביטחון אינו נוהג לספק פרטים בנוגע לתכני הסכמים".
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מאיפה הכתבה הזאת ? בבקשה תגיד (ל"ת)
    ל3 על בטוח 09/01/2012 23:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הכתבה מאתר yahoo finance הנה קישור
    על בטוח 10/01/2012 05:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://finance.yahoo.com/news/Noble-Energy-Present-BMO-prnews-1028644896.html?x=0
    סגור
  • 14.
    רציו
    גדליה 09/01/2012 21:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ל 6 תפסיק להפליץ ולהריץ
    סגור
  • 13.
    רציו
    אחד שמבין 09/01/2012 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום קניתי את רציו אופציה מקווה שמחר תעלה ב 100%
    סגור
  • 12.
    לא מאמין שמישהו יעיז לפגוע ברווחי חברה מארה" ב (ל"ת)
    nbl 09/01/2012 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    אין עשן בלי אש- {סוף סוף יש לישראל נפט} (ל"ת)
    ארכיאולוג 09/01/2012 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הכל שטויות - איפה אסדת הנפט? (ל"ת)
    תייר 09/01/2012 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חברה. רציו. רק. מחממת. מנועים. לקראת. הטיסה
    יהודה. י 09/01/2012 20:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה. ברגע. שהמקדח. ירד. לעומקים. אי. אפשר. יהיה. לעצור. את. הטיסה. ברציו. שער. 100. קרוב. מתמיד.
    סגור
  • 9.
    סוף סוף יש למדינה (זהב )גז
    שלמה 09/01/2012 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לא מעריכים כמה אוצר יש לנו שהממשלה מגינה על הגז זה הרבה יוטר ממה שאנחנו יודעים בגלל הבטחון מסטירים הגודל העתידי בעזור
    סגור
  • 8.
    רציו - מזל טוב כנסו.......
    אבי 09/01/2012 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 7.
    הטיסה רק החלה ...
    הנביא 09/01/2012 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהירות, הטיסה תהיה יותר מדי עוצמתית ומהירה!!! מי שבפנים עם הרבה כסף - ייתעשר מהר מאוד.
    סגור
  • 6.
    יש שמועות על 10 מיליארד חביות נפט בלויתן
    אלי י 09/01/2012 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש גז נפט במאות מיליירדי דולרים בלוויתן ובגל של רציו .....
    סגור
  • 5.
    אבנר
    אלי 09/01/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניית השנה אבנר כל הבעיות מאחרנו עליות ושוב פעם עליות
    סגור
  • 4.
    רציו מחר בשמיים!! (ל"ת)
    אנליסט 09/01/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נובל אנרג' י מציגה מחר 10.1.12 ב- BMO Capital
    על בטוח 09/01/2012 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Kenneth M. Fisher , Senior Vice President and CFO, will present at the BMO Capital 9th Annual Unconventional Resource Conference on Tuesday, January 10, 2012 at 10:30 a.m. Eastern Time . אולי נקבל קצת מידע על ליוויתן 1 שלדעתי הקידוח אמור להתחיל כבר השבוע.
    סגור
  • 2.
    התורכים ובראשם ארדואן מוחאים כפיים לצמד הקפרי
    טלטל 09/01/2012 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכפריסאי ישראלי.מדהים איך אינטרסים משתנים חדשות לבקרים
    סגור
  • 1.
    אם משקיעים מיליונים על אבטחת מאגרי הגז
    אבי 09/01/2012 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה יש מאגרים ענקיים בשווי מאות מיליירדי דולרים לוויתן ...תמר ......גל של רציו
    סגור
  • הזדמנות ישראלית תרוויח מההסכם בגלישה מקפריסין (ל"ת)
    איציק 09/01/2012 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חתיכת אדיוט לא הבנת בכלל
    קובי 09/01/2012 20:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאבטחים את הציוד והאנשים שעובדים על האסדות ולא את הגז. נראה שישלחו את השייטת לאבטח את הגז שלא יברח?
    סגור