ח"כ שאמה ייסייע לגבעות? ערך סיור באתר 'מגד 5' ויסייע להילחם בביורוקרטיה

הביקור של שאמה הגיע בעקבות בקשת השותפות לראות את הפעילות ולבחון מקרוב את הרגולציה והביורוקרטיה שמעכבות את הרחבת הפקת הגז
מיכלית נפט ראשונה (צילום: אבינועם הדס)
יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן ביקר היום באתר הקידוח 'מגד 5' שממנו מפיקה {גבעות יהש} מאות חביות של נפט ליום. במסגרת הביקור, ערך יועץ השותפות גיורא איילנד לשאמה סיור באתר.

הביקור של שאמה הגיע בעקבות בקשת השותפות לבקר ולבחון מקרוב את הפעילות באתר, להקשיב ולבחון מקרוב את טענתה של גבעות כי הרגולציה והביורוקרטיה חונקות ומעכבות את הרחבת ההפקה של הנפט והגז.

במסגרת הסיור העריך איילנד את הנזק שנגרם לקופת המדינה ברבע מיליארד שקל כתוצאה מן הרגולציה הביורוקרטיה. לצד זה הדגיש איילנד כי נגרם נזק נוסף לאלפי המשקיעים הנפגעים מכך

ח"כ ציין כי "הטענות שהוצגו בפני קשות ומקוממות, אך נשמעו במעמד צד אחד. יחד עם זאת, הן מצדיקות את זימון כל הצדדים לדיון בנושא בועדת הכלכלה, שכן נפט וגז כחול לבן זה גם כלכלה וגם ביטחון".

תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    ביזיון
    star 06/01/2012 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוסר אחריות אישית היא לב הבעיה בישראל בכל תחומי החיים . מדינת ישראל היתה צרכה לדרוש מגבעות שימוש בגז וביצוע קידוחים נוספים או לקיחת הרישיון. מי שמעקב פרויקט כלכלי בטחוני שכזה בסין היה כבר מזמן ממוחזר (תורם את גופו לניזקקים) בפרוש אפשר לראות כפגיע בבטחון המדינה את העיכובים המכוונים בפיתוח שדות הגז והנפט שמונעים מאינטרסים צרים
    סגור
  • 34.
    שאמה גמור במרכז הליכוד
    יורי 06/01/2012 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלומניק פופוליסט חסר רסן זמנך עבר
    סגור
  • 33.
    גבעות ואתר ספונסר הם כישלון ידוע מראש
    עץ רענן 05/01/2012 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה הזאת לא טסה ולא תטוס כל עוד קיים פורום המפגרים של ספונסר. די בהצצה קטנה לאתר ספונסר להבין איזה מטומטמים מריצים את המניה וגורמים לה רק לרדת.
    סגור
  • 32.
    מתפקד עם......
    אשתי 05/01/2012 23:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לליכוד, כדי להזיז את הגז והנפט.......לא עוד ליכוד שהכרנו......!!!
    סגור
  • 31.
    לדעתי יש המון מתפקדים לליכוד מקרב המשקיעים
    T 05/01/2012 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך שאני ממליץ להם להתחיל לזוז ויפה שעה אחת קודם
    סגור
  • 30.
    יותר מגבעות הממשלה לחוצה על נפט
    T 05/01/2012 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל יום שעובר מחיר הנפט בסיכון טיסה המדינה חייבת לעזור לפתח במהירות או לכל הפחות לא להערים קשיים מיותרים למרות שיש כמה בוגדים שיש להם אינטרס לפגוע בציבור או במדינה בשם סיבה המצוצה מהאצבע.
    סגור
  • 29.
    גבעות עולם
    שמגר 05/01/2012 20:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מרגיש שאני במדינת חלם לא מאמין איך אבל איך אפשר שכול כך הרבה משרדים במדינה יהיה להם רק תפקיד אחד ויחיד איך להרים קשיים כמה שיותר על כול פרויקט ולחנוק כול יוזמה של יזמים שרוצים לקדם פרויקט כה חשוב למדינה כמו נפט וגז מה אתם יודעים רק וועדות כמו ששנסקי נו לקחתם הכול ומה ההמשך לא לאפשר להוציא את הנפט מהאדמה על זה נאמר הרצחת וגם ירשתה אתם תשלמו בבחירות רק ישראל ביתנו יקדמו פה ענינים
    סגור
  • 28.
    זיכרו שבוע הבא עוד חכ עד120 (ל"ת)
    יעקב 05/01/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    יכול להיות שהוא.....
    רוצה 05/01/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להיות מושקע ? קודם בוועדת שישינסקי הוא טען שהמשקיעים הם : " מהמרים" ? , לא כן ?! משהו השתנה בתפישה שלו ......אז חייבים לכן לבטל מיד את מסקנות שישינסקי.....
    סגור
  • 26.
    לדעתי גלוב....אקס.....
    המניה 05/01/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבאה, זוהי רק דעתי בלבד, ואינני ממליץ כלום בנידון ! כנראה שגם בים וגם ביבשה.....הנפט עוד יזרום....
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    אם נשארה למשקיעי גבעות טפת כבוד עצמי הם יגרשו
    גד 05/01/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותו מן האתר, אחרי מה שהוא עולל להשקעותיהם.
    סגור
  • 24.
    אחרי שחנק אותנו עם מס שישינסקי
    עמי 05/01/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לעזור לחברה לקצר תהליכים ,לא יתכן שלהקים באר נפט תתקע בועדה לתכנון ובניה יחד עם הרחבת מרפסת
    סגור
  • 23.
    ראש ועדת הכנסת עושה הסטריה בניהול כלכלת ישראל
    אריאלה 05/01/2012 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ח" כ שאמה הביא את הכנסת לשיחה בסלון ישראלי.מי קודם התענין ב וועדות הכנסת או שמע מהן?שאמא דורש לדון בסוגיות חשובות לכולם ולא מוותר לאלה שלא רוצים לתת דין.וביקור בשטח זה עוד הוכחה שבליקוד יש דור צעיר מצוין.
    סגור
  • תעשי לי טובה
    צדק 05/01/2012 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וועדת הכלכלה של הכנסת תמיד הית הוועדה חזקה וחוץ מזה שבחסות הוועדה והעומד בראשה נגזלו כספים בשם " הדמוקרטיה" ע" י וועדת שישנסקי חוק שפועל רטרואקטיבי ועוד על המשקיע המוגבל זה לא גנבה זו האמא של הגנבה.
    סגור
  • 22.
    @ תנו לחיות במדינה הזו @
    דגו 05/01/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת חלם !!! לפני שמתלהמים ומגיבים בצורה ארסית בוא נתייחס מעט לעובדות : שותפות גבעות עולם לאחר כ -18 שנה של מספר קידוחים (4 למען הדיוק ) מניבים שנעזבו (זמנית -אם תהיה הצדקה יחזרו אליהם )מפיקה כעת מחצי מיקטע של הבאר כ-800 חביות נפט ליום. בתרגום לכסף =100 מליון ש" ח בשנה הבאר הוא אחד מתוך כ-40 בארות המתוכננות בשדה כולו. בימים אלו נאבקת החברה בחסמים ביוקרטים מצד הועדה המקומית לתיכנון ובניה הירוקים ח" כ דב חנין וסתם טרמפיסטים למינהם המנסים לתפוס כותרת על גב החברה. למי שלא יודע מבנה השותפות מורכב משותף כללי המחזיק ב-4.5% ממניות החברה אולם מתוקף מבנה השותפות מחזיק בניהול החברה ומ-95.5% שותפים הניקראים שותף מוגבל ללא זכויות ניהול. את השותף המוגבל מאיישים " עמך ישראל" למעלה מ-14,000 בתי אב מכלל שכבות הציבור. אין לנו המשקיעים טייקון בחברה כמו תשובה או נוחי דנקנר בעלי חיבור למסדרונות השילטון ולכן קל לתקוע מקלות בגלגלים ולעכב את פיתוח המאגר. לפי סקרים של חברות בנלאומיות מוכרות ומכובדות שדה מגד יכול להפיק כ-5,000חביות נפט ליממה במילים פשוטות כ-10-15% מתצרוכת הנפט של מדינת ישראל וזאת ללא שדיברנו על מאגר הגז וכל זה בקידוח יבשתי פשוט יחסית ולא קידוח בלב ים. כנסו לאתר מאיה קיראו קצת את הנתונים הרשמיים שפירסמה החברה. כנסו לפורומים השונים ( שימו בגוגל גבעות עולם ) ראו תצלומים על מה מדובר (שטח מגודר של 100*100 ) ובאים ירוקים למינהם וטוענים לפגיעה במסדרון אקולוגי וכו' בקיצור טענות מטענות שנות שהקו המשותף לכולם אחד הוא : איך מעכבים את פיתוח השדה תוך כדי פגיעה אנושה במשקיעים נאיבים שהשקיעו את מיטב כספם מתוך אמונה שיש נפט ליד ראש העין ! והמשקיעים צדקו אולם אינטרסנטים שונים מעכבים את פיתוח השדה ! היכן שר האנרגיה,היכן שר האוצר וראש הממשלה ? מי הם הניפגעים מעיכוב זרימת הנפט והגז ? כלל הציבור שאוטוטו נידרש פעם נוספת לשלם את הייקור המתמשך של חשבונות החשמל !!! הסירו את החסמים, תנו לחיות במדינה הזו ! ! !
    סגור
  • 21.
    זמן גבעות הגיע
    משקיע בגבעות 05/01/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לתת לגבעות לפתח כמה שיותר מהר את שדה מגד,הנפט עולה כל יום,אי אפשר לדעת מה יהיה מחר,מאיפה נביא עוד נפט אם לא משדה מגד שיספק 10% מהצריכה של מדינת ישראל לפי דברי גיורא... עזבו אתכם שטויות כל השתפויות בים יקח להם עוד שנים ארוכות להחזיר את ההשקעה גבעות עולם מרבעון לרבעון תציג עלייה משמעותית ברווחים ועוד ועוד בארות וקידוחים במקביל,יאללה גבעות עולם רוצי רוצי רוצי....
    סגור
  • 10% מהצריכה נשמע מעט. יותר נכון לומר
    מחשבון 05/01/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    100% אספקה עצמית של דלק סילוני לחיל האויר ולתעופה האזרחית בנזין לשוק. הנפט במגד לא מתאים לזיפות גגות.
    סגור
  • 20.
    הצטרפו לעצומה
    רם 05/01/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.atzuma.co.il/meged
    סגור
  • 19.
    דיי לחלמאות - תנו לגבעות לפתח את השדה !!!!!
    בועז 05/01/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחל לח" כ שאמה לפקוח את עיני המדינה למצב האבסורדי ולהניף את הדגל של השכל הישר שייתן לגבעות לספק למדינה נפט וגז כחול לבן להעשיר את קופת האוצר במאות מיליונים בשנה ולעשות צדק עם המשקיעים וטובת המדינה !!!
    סגור
  • 18.
    איזה זיכרון של נמלה יש לכם!
    מתקרבת 05/01/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאמה הוא זה שהתחיל ביחד עם שלי את כול העניין של התמלוגים והמס - ורק אז הקומה וועדת ששנסקי לבדוק את העניין - ובכך - " הרגו" כמעט את הסקטור.... אז מה אתם מתלהבים מהביקור שלו במגד 5 ??? אתם באמת חושבים שהוא עכשיו יקום ויהפוך את חברבורותיו??? אוליי - וזה מה שאני חושבת - גיורא איילנד - רק רוצה להראות לו שבעצם - מה שהוא התחיל גרם לנזקים - ואוליי אפילו בלתי הפיכים. אבל עם קצת אופטימיות - הכול יכול להיות.... אז רק לא להתלהב יותר מידיי מהביקור שלו.... אור ואהבה
    סגור
  • צודקת
    צדק 05/01/2012 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק כך ח" כ שאמה הוא מאדריכלי שישנסקי, שכולנו יודעים שזה חוק אנטי דמוקרטי בעליל הוא ושטייניץ גנבו אותנו לאור היום צריך להגיד את האמת בפה מלא...
    סגור
  • 17.
    האם יהיה נפט ישראלי?הכל תלוי בראש הממשלה
    SVINTUS 05/01/2012 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי הוא ראש הביורוקרטיה הממשלתית. זה ברור. או ביב רוצה את הנפט הכחול הלבן או הוא לא רוצה?!.... הכל תלוי בו. אם הוא לא רוצה אז בואו נבקש מ-ביבי למה הוא לא רוצה את הנפט המקומי? ולמה הממשלה שלו עושה מצב אבסורדי לנפט ישראלי ?
    סגור
  • 16.
    מה זה אומר המניה תקפוץ?
    שמיל החתול 05/01/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משיהוא יכול לכוון אותי אם להיכנס למניה האם היא תקפוץ??? מה דעתכם הכוונה וייעוץ למשקיע הקטן
    סגור
  • השער של המניה כל כך נמוך,זו הזדמנות טובה
    שמיל החתול 05/01/2012 18:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות עכשיו ,אבל , סבלנות הרבה ,
    סגור
  • 15.
    יפה מאד להמשיך ולהביא ח" כ לאתר מגד 5
    רם 05/01/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה מאד להמשיך ולהביא ח" כ לאתר מגד 5 כדי לנסות ולהתגבר על הבירוקרטיה הישראלית. בישראל יש חברה שמפיקה 800 חביות ליום כשהיא יכולה להפיק משדה שלם עשרות אלפי חביות ביום, אבל בירוקרטיה ישראלית לא מפיקים יותר נפט בארץ ישראל, שלא לדבר על כך שורפים גז בהפקות האלה במקום למכור אותו ושוב בגלל בירוקרטיה מחורבת בארצנו.
    סגור
  • 14.
    כל הכבוד לח" כ שאמה !
    100 מיליון שקל בשנה 05/01/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי סוף סוף ח" כ שאמה יעזור לגבעות להפיק את כל הנפט במאגר במהרה .....תודה בשם המשקיעים.
    סגור
  • בשביל כבוד צריך לעבוד! (ל"ת)
    מתקרבת 05/01/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אדוני ראש הממשלה-
    בארותיים 05/01/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אתר קידוח המפיקה נפט מבאר נסיונית .יש מאגר מוכח..הידעת?? כן ליד ראש -העין .החבר' ה שלך עושים בעיות ..כדאי שים עין לטובת המדינה.
    סגור
  • בארותיים..... היי!
    מתקרבת 05/01/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנה הם באים - ימים של חסד.... אור ואהבה
    סגור
  • 12.
    בשעה טובה! מקנא במי שאוסף בשערים המגוכחים
    ecboy 05/01/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האלה! לא מריץ ולא ממליץ....רק מעריץ :)
    סגור
  • 11.
    זאת הבעיה הביורוקרטיה לוסקין לא צרה צרורה (ל"ת)
    ראל0520000 05/01/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לא הבנתי? הם יכולים להוציא יותר וגם גז!!!!!!
    מבין עניין 05/01/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כן למה באמת לא מאפשרים להם???????!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 9.
    זו באמת חלמאות לעכב פיתוח שדה כל כך חשוב
    פרויקט לאומי 05/01/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבעות ממש לא בסדר.היא הצליחה להפיק נפט. למי שרק מנסה משרד התשתיות יכול לתת אישור לקדוח ולא צריך אישורים וביוקרטיה נוספת, אבל למי שהקידוח שלו הצליח לא נותנים אישורים והוא צריך לעבור שבעת מדורי גיהנום כאילו שהוא בונה בניין.זה שבינתיים אלפי משקיעים מפסידים את הכסף שלהם בגלל אורך נשימה מוגבל,לא מעניין אף אחד. במקום לחבק את החברה הראשונה שהצליחה סוף סוף להוציא נפט מהיבשה אחרי עשרות שנות יובש מאז חלץ,שמפיקה רק ממקטע אחד יותר ממה שהופק בחלץ, במקום זה, מוצצים לה את הדם ומפילים אלפי משפחות.אם זה לא חלם, אז מה זה חלם?
    סגור
  • 8.
    גבעות היום 5.5
    בעלי עניין עתידיים 05/01/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל ידפוק בזמן. מגד 6 עוד חודש ועד אז דו ספרתי. גבעות מניית 2012.
    סגור
  • 7.
    הנפט עולה (ל"ת)
    T 05/01/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לראל- זוכר מה כתבתי
    T 05/01/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיה ביירוקרטית נפתרת כאשר המדינה בלחץ
    סגור
  • 5.
    האסדה מכיעה ביום ראשון לליויתן בהצלחה (ל"ת)
    רון 05/01/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שאמה הנה ההזדמנות להפוך ליקיר הסקטור
    עמיטל 05/01/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי מכת ששינסקי שנחתה על המשקיעים בסקטור ובגבעות בפרט מתברר שהמדינה מערימה קשיים בגלל בורות משוועת אז הנה אולי שאמה שידוע כח" כ כוחני ודעתן יוכל לשנות את המודעות לנפט כחול לבן ומהררררר בהלצחה!!!
    סגור
  • שמור את הטיפשות שלך לעצמך ולספונסר (ל"ת)
    עץ רענן 05/01/2012 23:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ביקור זה היה צריך להיות מזמן
    המאתגר 05/01/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך טוב מאוחר מאשר אף פעם. נקווה שיהיו ביקורים נוספים מסוג כדי להפסיק את העוול שעושים לגבעות עולם ומשקיעיה.
    סגור
  • 2.
    גבעות - פנסיה.
    מיוה" ש לגמרי 05/01/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך ביטוח לאומי ולא קופות גמל וקרנות פנסיה. הלוואי ויכולתי להוציא הכל משם ולהעביר לגבעות.
    סגור
  • תשקיע הכל בגבעות
    קוגיטוס בוריטוס 06/01/2012 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותתוסף לרשימת ההומלסים!
    סגור
  • 1.
    סוף סוף עושים עבודה !!
    ירון השמן 05/01/2012 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיור הבא אבו מאזן
    סגור
  • חיתמו על העצומה שעלתה היום לאשר את מגד מהר