קידום אורגני בגוגל לעומת קידום ממומן

שני סוגי הקידום הבולטים יותר בגוגל הם הקידום האורגני והקידום הממומן, כנסו לגלות מה היתרוןנות והחסרונות של כל אחד
 | 
פרסום בגוגל, צילום: pixabay
שני סוגי הקידום הבולטים יותר בגוגל הם הקידום האורגני והקידום הממומן. שני סוגי הקידום האלה מאפשרים לבעלי העסקים להודיע לגולשים שהם קיימים, על מנת לעודד אותם להיכנס לאתר, לקישור או לעמוד הנחיתה על מנת להשאיר פרטים או ליצור קשר. כי אם בעבר היה צורך בשלט גדול בפתח החנות על מנת לפרסם את העסק, הרי שכעת יש צורך באמצעים הדיגיטליים השונים על מנת לפרסם את העסק.
בעל עסק, מחפשים אותך ברשת
לפני שנערוך את ההשוואה בין קידום אורגני לקידום ממומן, נבין תחילה לשם מה אנו צריכים בכלל קידום. ובכן, העניין הוא שהיום כל הלקוחות נמצאים באינטרנט, והם מצפים גם מבעלי העסקים להימצא שם. כי כאשר כואבות לנו השיניים, אנו מחפשים רופא שיניים קרוב לביתנו ומקלידים את מילות החיפוש "רופא שיניים בכפר סבא" או "רופא שיניים בפתח תקווה", בהתאם לאזור המגורים שלנו. כך גם אם אנו מחפשים שירותים אחרים כמו עריכת דין, פסיכולוגים, מוסכים וכדומה. והיום, בעידן הטכנולוגי אין צורך להתאמץ. אפשר פשוט להקליד כמה משפטים ולמצוא את איש המקצוע המבוקש.

קידום אתרים אורגני, קידום ממומן – אז איך זה עובד בפועל?
נתחיל עם הקידום הממומן. קידום זה עובד בצורה פשוטה למדיי: אתם משלמים לגוגל, והיא מקדמת אתכם לתוצאות הראשונות. העניין הוא שגוגל מעוניינת לטשטש את ההבדל בין התארים הממומנים לאלה המקודמים בקידום האורגני. בדרך כלל התשלום לגוגל מתבצע פר קליק. כלומר, אתם קונים מספר מסוים של קליקים, והספירה לאחור מתחילה – ברגע שגולש לוחץ על הקישור הממומן שלכם, גוגל מורידה כסף מהחשבון שלכם. ברגע שנגמר לכם מספר הקליקים, מורידים את המודעה שלכם באופן אוטומטי.
קידום אורגני בגוגל מורכב יותר מהקידום הממומן. למעשה, הקידום כולל ביצוע כמה פעולות שנועדו לשלב את האתר באופן טבעי במנוע החיפוש של גוגל. הקידום האורגני דורש מגוון רחב של פעולות כמו חקר מילות מפתח, כתיבת תכנים איכותיים, עיצוב האתר ועוד.

מדוע לעבוד קשה כשאפשר פשוט לשלם לגוגל?
 ובכן, העניין לא כל כך פשוט. לשתי שיטות הקידום ישנם יתרונות וחסרונות:

הקידום הממומן –
יתרונות:
  • פרסום מידי – אמת, ברגע שאתם משלמים לגוגל עבור קליקים, אתם יכולים לקבל פרסום מידי וללא שהיות.
  • אתם יכולים למקד את הפרסום שלכם – תוכלו לבחור את מילות המפתח שעבורן תרצו למקד את הפרסום, את קהל היעד, המיקום ועוד.
  • לא צריך להשקיע בנראות האתר כדי להגיע לתוצאות הראשונות – וזה לא מוכרח להיות אתר, אלא פשוט עמוד נחיתה. כך או כך, אתם תגיעו למקומות הראשונים של גוגל.
  • מידע על חקר שוק – רוצים לחקור מעט את השוק התחרותי שלכם? קידום ממומן בגוגל הוא התשובה.
חסרונות:
  • לפעמים אתם פשוט משלמים לחינם – המודעה שלכם אמנם מופיעה במקום הראשון, אבל היא חשופה לכולם. וזה אומר למתחרים שלוחצים על המודעות שלכם לחינם או סקרנים למיניהם שלוחצים על הקישור ללא מטרה מיוחדת.
  • אין השפעה לטווח הארוך – במסגרת הקידום הממומן אינכם בונים נכס כלשהו שישמש אתכם לאורך זמן. אתם נמצאים באתר כל עוד אתם משלמים.
  • המחירים רק עולים – המחיר שמציעה גוגל עבור הקידום הממומן אינו זול במיוחד. והיא רק הולכת ומעלה אותם.
הקידום האורגני –
יתרונות:
  • חשיפה ללא הגבלה – ברגע שהאתר שלכם עולה לאוויר (ורצוי גם ברגע שהוא מופיע בדירוגים הראשונים) הוא יכול להישאר שם כל עוד אתם עובדים על האתר ומקדמים אותו. אינכם צריכים לשלם עבור כל קליק, כך שמבחינה כלכלית אתם חסינים מפני מתחרים או פניות בלתי איכותיות.
  • הפניות איכותיות יותר – הגולשים פונים אליכם כי הם מחפשים אתכם. הם מתרשמים מהאתר המושקע ומהשירותים שאתם מעניקים, וכך אתם יכולים בהחלט ליהנות מטראפיק איכותי יותר שלא קל להשיג בקידום הממומן.
  • אתם יכולים להרוויח מהאתר – והכוונה היא מכל הבחינות. כאשר אתם בונים את האתר שלכם, ניתן לבנות אותו כחנות אלקטרונית. כך שהגולשים יזמינו מכם מוצרים מבלי לצאת מהבית וייהנו משירותים איכותיים שאתם מעניקים. כמו כן, כאשר האתר מפותח מספיק, ניתן אף למכור אותו תמורת לא מעט כסף.
  • התדמית שלכם – אתר הנבנה במסגרת הקידום האורגני נחשב לאתר איכותי במיוחד ולא בכדי. מכיוון שהוא מיצג את העסק שלכם, אתם משקיעים בו ועושים כל שביכולתכם במטרה לגרום לו להיראות במיטבו.
חסרונות:
  • עבודה סיזיפית – לוקח לא מעט זמן להגיע למקומות הראשונים של גוגל. בינתיים אתם עמלים קשה, משקיעים באתר ומקווים לטוב. אה, ויש גם מתחרים בדרך אשר אינם הופכים את הדרך שלכם לקלה יותר, אלא בונים אתרים איכותיים משלהם.
  • חשוף לגחמותיו של גוגל – וזה אומר לשינויים השונים שגוגל משחררת. כך שלא פעם יש צורך לשנות את מילות המפתח באתר או את מבנהו.
  • גוגל מתעדפת את התוצאות שלה – כלומר, לא משנה כמה תשקיעו באתר שלכם, התוצאות הראשונות שיופיעו תמיד יהיו התוצאות הממומנות של גוגל.
  • לא כל אחד יכול – על מנת לקדם את האתר, דרוש ידע מקצועי רב. אינכם יכולים לקדם את האתר כראוי אם לא למדתם קידום אתרים.
אז מה עדיף – קידום אורגני או ממומן?
לשאלה זו אין תשובה אחידה, כי הכול תלוי במטרה שלכם. אם אתם מקדמים פרויקט קצרצר כלשהו או אם אתם חדשים בתחום שלכם ורוצים להשיג תוצאות מידיות, קידום ממומן יתאים לכם יותר. דוגמה למצב זה יכול להיות פתיחת מספרה חדשה בעיר. מכיוון שהלקוחות עדיין לא מכירים אתכם, כדאי לשלם בתור התחלה לקידום ממומן ורק לאחר מכן להתפתח לקידום האורגני. כמובן, גם בקידום הממומן צריך לדעת מה לעשות. חשוב לבצע חקר מילות מפתח, לראות מה עובד הכי טוב ורק לאחר מכן לשלם עבור הקליקים של גוגל.
מנגד, אם אתם בונים לטווח הארוך ויודעים שהעסק שלכם נמצא כאן כדי להישאר, כדאי להשקיע יותר באתר במסגרת הקידום האורגני. בדרך זו תגיעו למיתוג עצמי ותצברו מוניטין ברשת. אמת, אמנם מדובר בעבודה לא קלה שדורשת זמן ומשאבים, אך היא משתלמת בסופו של דבר. ואגב, אם תשקיעו באתר שלכם, גם גוגל תעריך זאת ותקדם אתכם למקום הראשון. הקידום האורגני הוא בהחלט השקעה אפקטיבית המחזיקה את עצמה ככל שמתקדם הזמן. תוכלו לבנות אתר מעוצב ואיכותי שיהפוך למתחרה חזק בשוק שבו אתם עוסקים.

קידום אתרים אורגני הוא אמנות של ממש
קידום אתרים הוא תחום נרחב, שכאמור דורש השקעה רבה. קיימים כמה גורמים שיכולים להפוך את האתר שלכם לאתר מתקדם ומצליח, אך חשוב לעקוב אחריהם.

נתחיל בדומיין ידידותי
דבר ראשון, חשוב לבחור כתובת אינטרנט ידידותית וקליטה שניתן לזכור אותה בקלות ולקשר אותה עם האתר. לדוגמה, אם יש לכם חנות ספרים, כדאי לבחור בדומיין שיש בו את המילה books. ניתן לבחור דומיינים בעברית או באנגלית בהתאם למיקום האתר שלכם ולתוצאות שאתם מעוניינים להשיג.

לבצע חקר מילות מפתח
אינכם יכולים לגשת ולקדם את האתר מבלי שביצעתם קודם כל חקר מילות מפתח. לשם כך, כדאי לערוך תחילה חקר בקרב המתחרים שלכם. לאחר מכן, כדאי לערוך רשימה ארוכה של מילות המפתח שלכם. לדוגמה, אם יש לכם חנות פרחים בחיפה, אלה כמה מילות מפתח שכדאי להכניס:
חנות פרחים
חנות פרחים בחיפה
חנות פרחים זולה בחיפה
הזמנות פרחים בחיפה.
תוכלו להשתמש גם בהשלמה האוטומטית של גוגל כדי לקבל רעיונות נוספים. מעבר לכך, כאשר אתם מחפשים מילות מפתח רלוונטיות, השתדלו לצאת מהגבולות ולבחון כיוונים יצירתיים שונים. אם נחזור לדוגמה של חנות הפרחים, כדאי לשקול אולי להכניס מילות מפתח כמו זר ורדים בחיפה, זר אירוסים מעוצב, עציצים בחיפה וכדומה.

הירשמו לגוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס הוא כלי של גוגל שבאמצעותו אתם יכולים לעקוב אחר הכניסות באתר שלכם. באמצעות הכלי הזה ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות: לעקוב אחר מספר הכניסות ביום, לבדוק אילו עמודים באתר היו הנצפים ביותר, לבדוק את זמן השהייה באתר ועוד.

תוכן, תוכן ושוב תוכן
התוכן בונה את האתר שלכם בסופו של דבר. הוא תורם לנראות האתר וגורם לו להיראות רציני יותר. אבל זה עוד לא הכול. תוכן איכותי תורם גם לקידום אתרים, בתנאי שמילות המפתח משולבות בו בהתאם . כדי לשמור על מיקום טוב בגוגל, כדאי לשלב את מילות המפתח באופן טבעי במאמרים. כמו כן, מומלץ ליצור בלוג באתר ולהעלות אליו מאמרים איכותיים לפחות אחת לשבוע. אלה כמה דגשים שצריך לשים לב אליהם כאשר כותבים תכנים:
  • הימנעו משגיאות כתיב. הן עלולות לפגוע ברושם שנוצר ללקוח על האתר שלכם.
  • הישארו בגובה העיניים – אתם לא צריכים להיות עכשיו מאיר שלו, ש"י עגנון או חיים באר כדי לכתוב מאמר. וזו גם לא עבודה לאוניברסיטה. כתבו לכולם, כל מי שהיה רוצה לקרוא את התכנים שלכם.
  • התאימו את התכנים לקהל היעד – כי הגולשים רוצים שידברו אליהם. לדוגמה, אם אתם משווקים בגדים לנשים בהריון, הקפידו להשתמש בלשון נקבה. כך הקוראות יתחברו אל האתר שלכם יותר וירצו להזמין בגדים.
  • הוסיפו משפטי הנעה לפעולה – בייחוד אם יש לכם חנות אלקטרונית. עודדו את הגולשים לפנות אליכם. אלה הם המשפטים שיכולים לעשות את ההבדל הקטן והמשמעותי ולהגדיל את מספר הלקוחות שלכם.
רספונסיביות לנייד
אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות כאשר בונים אתר בקידום אורגני הוא להתאים אותו למסכים הקטנים של המכשירים הניידים. אם תעשו זאת, תרוויחו מספר רב יותר של לקוחות ביום. העניין הוא שהיום רבים מבין הגולשים אינם יכולים לתאר את חייהם ללא מכשירי הסמארטפון והאייפון. לא אחת, הם מוותרים על השימוש במחשב הנייד או הנייח, ופונים לדפדפן הכרום או האקספלורר שיש לכם בתור המכשיר. וכך הם יכולים למצוא את השירות המתאים להם מכל מקום שבו הם נמצאים – מהרכבת, האוטובוס או בזמן ההמתנה לתורם לצורך קבלת טיפולי שיניים.

דואגים לעיצוב האתר
אחד הדברים החשובים יותר שיש לדאוג להם הוא עיצוב האתר. העניין הוא שהגולשים נחשפים למאות אתרים מדי יום ביומו, והעיצוב הוא הדבר הראשון שבולט לעיניהם. כך שאם אתם מעוניינים בכך שהלקוח יישאר כמה שיותר זמן באתר, דאגו לעיצוב נכון ולהעלאת תכנים שישפרו את מראה האתר כמו תמונות וסרטונים. בתור התחלה, מומלץ לפנות לסטודיו כדי להפיק את הסרטון התדמיתי שלכם. תוכלו להסביר בקלי קלות ובאמצעים ויזואליים איך להשתמש במוצר שלכם או ליצור סרטון אנימציה מצחיק ומושך על העסק שלכם.
מעבר לכך, בחירת צבעים חשובה מאוד לאתר. אלה לא מוכרחים להיות תמיד הצבעים של הלוגו (אם כי הלוגו שלכם צריך לבלוט באתר), אלא שעליהם להעביר מסר מסוים. לצבעים יש משמעות, גם אם אנו לא תמיד מודעים אליה. אלה כמה דברים שכדאי לדעת בין הצבעים לעסקים:
  • אדום – ולא לחינם הוא הראשון ברשימה. צבע זה בולט מאוד, ולפי המדענים – הוא מפעיל את בלוטת יותרת המוח. זהו צבע של נחישות, אוץ ואנרגיות ומשתמשים בו בתחומים דינמיים כמו הפקות אירועים או הפעלות לילדים.
  • כתום – צבע חברותי אשר משדר שמחה ואופטימיות. הוא נפוץ בעיקר בעסקי מסעדנות ומזון. בתי קפה ומסעדות משתמשים בו על מנת לשדר חמימות ונעימות ולהפוך את המקום שלהם למקום מזמין.
  • צהוב – אמנם לא בולט כמו באדום, אך הצבע הזה מושך תשומת לב ולכן משתמשים בו לא פעם לצורך מיתוג שלטים. הצהוב משדר שמחה ומעודד את המחשבה והיצירתיות.
  • כחול – צבע של רוגע ויציבות. בולט בתחומים כמו טכנולוגיה ופיננסים, ולכן ניתן למצוא אותו רבות באתרים של חברות הייטק או גופים פיננסיים כמו הבנקים.
  • ירוק – צבע של בריאות, רוגע ורעננות. הירוק הכהה משדר יוקרה וניתן למצוא אותו במשרדים, בעוד הירוק הבהיר מככב בעסקים מתחום הבריאות או הסיוע לבעלי החיים.
  • ורוד – מתוק, ילדותי וקופצני. הצבע הזה מצוי בעיקר בעסקים הפונים לילדים, וכן ניתן למצוא אותו במותגים המיועדים לנשים.
  • חום – צבע של יציבות ופשטות. בולט במיוחד באזורי התעשייה וכן בבתי עסק כפריים כמו צימרים.
  • אפור – צבע קלאסי של יוקרה ורצינות. מתאים במיוחד למשרדים של עורכי דין, רואי חשבון ועוד.
  • לבן – משדר פשטות וטוהר. מתאים לעסקים כמו סלון כלות או בגדים לתינוקות.
מכל מקום, כאשר בוחרים עיצוב לאתר, יש צורך להתחשב גם בלוגו. יש הבוחרים בצבעי האתר הדומים לאלה של הלוגו ויש שמעדיפים לבחור בצבעים אחרים. כך או כך, חשוב שהלוגו יבלוט באתר, גם אם נכנסים לעמודים הפנימיים שלו.
ההיררכיה באתר
אחד הדברים החשובים ביותר שיש לדאוג לו הוא ההיררכיה באתר. הגולש צריך לדעת בוודאות לאן הוא נכנס והיכן הוא נמצא ברגע נתון. לדוגמה, אם יש לכם חנות אלקטרונית לתכשיטים, כדאי לחלק את התכשיטים לקטגוריות – זהב, כסף, תכשיטים לילדים, תכשיטים לנשים, תכשיטים לגברים ועוד. כמו כן, הגולש צריך לדעת בבירור כיצד להגיע לעמוד התשלום על מנת לבצע רכישה.

קידום ברשתות חברתיות
זה שיש לכם אתר אינטרנט לא אומר שאינכם צריכים לקדם את העסק שלכם דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר או יוטיוב. אתר המקושר לרשתות האלה ייחשב כאתר חזק יותר בעיני גוגל, וכך יוכל להגיע במהירות רבה יותר למקומות הראשונים. אז כדאי לפתוח ערוץ יוטיוב על מנת להפיץ בו סרטונים מדי שבוע, וכן לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק. תוכלו גם להיעזר בשיטות הפילוח שמציע הפייסבוק, כך שניתן יהיה ללמוד על הלקוחות שלכם דרך נתונים כמו גיל, מין או אזור גיאוגרפי.

אינכם מוכרחים לעשות זאת לבד
ראינו שהן קידום אתרים אורגני והן קידום אתרים ממומן דורשים מיומנות בסופו של דבר. אם אתם מעוניינים להקים אתר אינטרנט איכותי שיהיה הפנים של החברה, עליכם לדאוג למגוון רחב של מאפיינים. מצד שני, אתם תמיד תוכלו לקרוא לעזרתה של חברה לקידום אתרים אשר תסייע לכם בקידום ובבניית האתר. חשוב לבחון היטב את החברה. דבר ראשון, שאלו את הנציגים שאלה פשוטה: כמה זמן ייקח לי להגיע למקומות הראשונים בגוגל? מקדם אתרים מקצועי לעולם לא יבטיח לכם תוצאות מידיות, מכיוון שהוא יודע שמדובר בעבודה סיזיפית וכי העניין תלוי לא פעם בעבודת הקידום שנעשתה באתר. דבר שני, היפגשות עם נציגי החברה פנים מול פנים. בפגישה תוכלו להעלות שאלות שמטרידות אתכם וגם לבצע אפיון.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה