6 יתרונות לשימוש ב"וובינר" לצורך הכשרת עובדים

 | 
זהר עמיהוד, צילום: יח"צ
וובינרים הפכו לכלי שימושי להכשרת עובדים קיימים וחדשים. מחקר חדש מגלה כי מרבית מרכזי ההדרכה בארגונים וובינר הוא כלי הדרכה
מתחילת השנה התפרסמו עשרות מחקרים חדשים שבדקו את תהליכי קליטת עובדים במערב אירופה וארה"ב. אותם מחקרים מראים כי רוב מנהלי ההדרכה בחברות ובארגונים סבורים כי וובינרים יעילים כמו הדרכה בכיתת לימוד ואף יותר.
מתברר כי שליש מהארגונים מספקים הכשרה לעובדים חדשים בשיטת "אחד-על-אחד" ואחרים מספקים הדרכה בקבוצות פעם בתקופה.

מה זה וובינר?
וובינר זו הרצאה המועברת בשידור חי באינטרנט למאות וגם לאלפי משתתפים כאשר המציג וגם המשתתפים נמצאים בנוחות שלהם: בכל מקום ועם כל מכשיר (מחשב שולחני, טאבלט, אייפון, אנדרואיד) המחוברים לאינטרנט. המשתתפים שומעים ורואים ושואלים שאלות בזמן אמת את המציג. בשונה משידור חי בפייסבוק, השתתפות בוובינר מחייבת הרשמה, כך שניתן לדעת בודאות מי השתתף, כמה זמן שהה בשידור החי ועוד פרטים.
חלק מהחברות מעסיקות עובדים המרוחקים עשרות ק"מ פיזית מהמשרדים. לקבץ אותם ביחד יכולה להיות משימה יקרה.  זהר עמיהוד מפתח טכנולוגיות וובינר מספר: "באמצעות וובינרים אפשר להכשיר עובדים בכל מקום ומכל מכשיר, בין אם זוהי קבוצה של 30, 300 או 3,000 עובדים.

וובינר שמנוהל נכון יהיה אינטראקטיבי ומרתק מאוד".
עמיהוד מונה את יתרונות השימוש בוובינרים:

1. וובינר חוסך עלויות ובגדול
הכשרה של עובדים חדשים היא דבר יקר אך הכרחי. ראשית, אתה צריך עובד אחד ולפעמים צוות שיארגן את האירוע, כולל כל מה שכרוך בו: שכירת אולם, סידורי חנייה, מזון ומשקאות, דפי מידע, ותשלום עבור הסדרי נסיעות.
המעסיק צריך לשלם משכורת למשתתפים עבור הזמן שהם בהדרכה. כאשר אתה משתמש בוובינר להכשרת עובדים אתה חוסך עלויות כי כל מה שמניתי לעיל, פשוט לא קיים.

2. וובינר מגדיל את הפרודוקטיביות
קחו למשל את עלות הזמן המבוזבז עבור הדרכה הניתנת באופן מסורתי בכיתה. בשיטה הקלאסית, כל עובד צריך להגיע אל ולחזור מהמקום בו מתרחשת ההדרכה. כחברה, אתה חייב לשלם לעובד על הזמן שלוקח לו לנסוע להדרכה.
אם תכפיל את עלות השעה הממוצעת של העובדים במספר העובדים שבהדרכה, תראה את המספרים ותיווכח שחייבת להיות דרך אחרת, יותר יעילה כדי להעביר הדרכה לעובדים.
בהדרכה בכיתה יש הרבה זמן מבוזבז שמפריע למהלך התקין והרציף של השיעור כמו למשל:
  • עובד מאחר ועכשיו הוא עושה את "הכניסה" שלו, דבר המחייב את עצירת ההדרכה עד שיתיישב,
  • עובדים מתווכחים או משוחחים בקול ומפריעים למשך ההדרכה ועכשיו המרצה צריך להפסיק את ההדרכה כדי לטפל בהפרעה או להמתין שיפסיקו, 
  • הפסקה שנקבעה ל- 10 דקות ונמרחת לכדי 30 דקות,
  • העובדים מפגינים הזדקקות קבועה לתשומת לב מן המרצה ומבקשים כל הזמן את רשות הדיבור, מתפרצים לדבריו או לדברי חבריהם שקיבלו רשות דיבור וקוטעים את רצף השיעור,
  • עובדים המבקשים באמצע השיעור לגשת לשירותים למרות שרק לפני 5 דקות חזרו מהפסקה,
כל ההפרעות האלה לא יכולות להתרחש בוובינר, ולכן מה שמועבר בכיתה בשלוש שעות יכול להיות מועבר בוובינר בשעתיים וגם פחות! - זאת יעילות!

3. קל יותר לעקוב אחר נוכחות בוובינר
זה קל יותר לעקוב אחר מי משתתף בוובינר מאשר בדרך המסורתית של הקראת שמות (עוד בזבוז זמן) או העברת הרשימה בין הנוכחים כך שמי שנוכח מסמן או חותם גם בשם חבריו שאינם נוכחים.
בהרצאה אינטרנטית, וובינר, יש את כל המידע: מי היה, מתי נכנס, מתי יצא, כמה זמן שהה, איזה שאלות שאל, מה ענה לשאלות שנשאל ועוד.

4. וובינר יוצר רושם טוב
בין אם ההדרכה היא לעובדים חדשים או עובדים קיימים, ההדרכה צריכה לעשות רושם טוב על המודרכים.
הרושם הראשוני הוא שקובע את רמת המחוייבות של העובד לחברה שזה עתה קיבלה אותו לעבודה.
וובינר להכשרת עובדים חדשים היא דרך יוצאת דופן כדי להשאיר רושם ראשוני טוב על העובד החדש על ידי שימוש בטכנולוגיה עדכנית ובוידאו.
התוכן מועבר באופן מכובד וממותג לחברה: לוגו וצבעים וניתן בנוחות של העובד.

5.בוובינר אין תלונות
כמה תלונות שמעת מפי העובדים המודרכים במהלך ואחרי הדרכה פרונטלית. העובדים מתלוננים על הכל ולרוב מתלוננים על מה שמסביב לתוכן. הם מתלוננים על: שירותים לא נקיים, על הקפה הדלוח, על מיזוג האוויר שהקפיא אותם, על כיבוד דל וסטנדרטי, על שלא דאגו לעוגות ללא גלוטן, על הפקקים בדרך, על הישיבה הלא נוחה ועוד אין סוף תלונות.
בוובינר אין להם על מה להתלונן. נקודה. על מה יתלוננו? על זה שהם שמעו את ההדרכה בנוחות שלהם, עם הקפה שהם הכינו לעצמם? על מה יתלוננו? על זה שהם השתתפו בהדרכה בנוחות שלהם, בלי להיתקע בפקקים ועם המכשיר שנוח להם?

6. יצירת מעורבות
אתה בוודאי חושב שאנשים שנמצאים פיזית באותו חדר, הם יותר מעורבים, יותר משתתפים, יותר לוקחים חלק בדיון, אבל ההיפך הוא הנכון. במיוחד עובדים חדשים מפחדים לפתוח את הפה - פחד קהל קוראים לזה. בנוסף, אנשים דומיננטיים וצעקניים 'משתלטים' על הדיון וגורמים לכל שאר העובדים להוריד ראש, 'להתחבא' ולהיות בשקט.
וובינר, זהו ממעמד אחר המאפשר יותר מעורבות, יותר השתתפות עם כלים אינטראקטיביים שמבטיחים מעורבות של המודרכים.

סיכום
רוב מרכזי ההדרכה בחברות שוקלים שימוש בוובינרים כדי לספק ערך גבוה בהדרכות שהם מעבירים, בנוחות של המודרכים תוך ניצול מקסימאלי של ההדרכה וייעול מקסימאלי של הזמן.
אם גם אתה מרגיש שהעברת הדרכה לעובדים היא נטל שעולה לך הרבה כסף, גם אתה צריך לשקול להעביר הדרכה באמצעות וובינר ולחסוך הרבה כסף.

זהר עמיהוד, מומחה וובינר ו- וידאו בשידור חי באינטרנט.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה