גורמים המשפיעים על הדירוג של גוגל

 | 
GOOGLE_GO, צילום: Pixabay
אתה מזין מילות מפתח בשורת החיפוש של גוגל, לוחץ אנטר והרובוטים של גוגל נכנסים לפעולה. לא יחלפו יותר ממספר מאיות השנייה ועל המסך שמולך יוצג דף התוצאות בהתאם לבקשתך. נכון, האתרים שמופיעים בדף התוצאות שלך נבחרו על ידי גוגל להיות מוצגים לפי סדר קדימות מסוים. בעלי אתרים בכל העולם משקיעים מאמצים רבים בניסיון לקדם את האתר שלהם ולגרום לכך שגוגל יציג את האתר שלהם כאשר גולש מזין מילות חיפוש רלוונטיות. לשם כך מבצעים קידום אתרים אורגני בגוגל. כלומר, מבצעים פעולות שונות כדי לגרום לגוגל להבין כי מדובר באתר רלוונטי, יעיל ורצוי בעיני הגולש. כיצד עושים זאת?
ישנו מאמר מאוד מפורט על מעל 200 גורמים שמשפיעים על דירוג האתר בגוגל באתר של אימוג'ו ששווה קריאה
כיצד מקדמים את האתר בגוגל?
למעשה זו שאלת המיליון או נכון יותר שאלת מאתיים הפרמטרים שקובעים את דירוג האתר. שמלבד מספר מתכנתים בכירים מבית גוגל אין מי שיכול לענות על השאלה במדויק ומתוך ידיעה. אך יש מספר עובדות שיש להן השפעה על הדירוג של גוגל. להלן תקראו על עובדות שיגרמו לגוגל לקדם את האתר לעומת כאלו שיגרמו לכך שהאתר יקבל נקודות חובה שיגרמו לו להידחק לשולי דפי החיפוש. מה שאומר שהגולש לא יפגוש את התוצאה הזו. להלן פירוט של מספר פרמטרים שיש להם השפעה על תוצאות החיפוש. מדובר על מספר פרמטרים מתוך מאות פרמטרים בעלי חשיבות למיקום האתר בתוצאות החיפוש.
מה מקדם את האתר בעיני גוגל?
  • Meta Title – לא מורכב לשנות את הכותרת של האתר אבל ההשפעה של השינוי הזה משמעותית בהחלט. ולכן חשוב מאוד להתאים את הטייטל של כל עמוד ולבחור במילת המפתח הרצויה במטרה לעשות את הדף לרלוונטי למילה המבוקשת. לאחר אינדוקס מחודש של הדף בגוגל יזנק הדף קדימה. אם כי יש לתת את הדעת גם לכך שעל הכותרת להיות משכנעת וחכמה.
  • כותרת H1 – זו כותרת בעלת משמעות רבה שגוגל מייחס לה חשיבות, וזאת במקרים בהם הוא סבור שכותרת זו רלוונטית יותר מהטייטל. ולכן נחשבת כותרת זו כמשנית שנועדה להשלים את תפקיד הטייטל של האתר.
  • הופעת מילות מפתח בטקסט – אם בעבר נהוג היה למדוד את צפיפות מילות המפתח באחוזים, הרי כיום ממליצים המומחים בתחום לכתוב את הטקסט בצורה טבעית יותר. כמובן שטקסט רלוונטי יכלול בצורה טבעית את המילים בעלות המשמעות לדף זה. אם כי בנוסף מומלץ עם תום הכתיבה לוודא כי מילות המפתח מופיעות די פעמים בטקסט. חשוב ביותר שהן תשובצנה בצורה טבעית וזורמת ככל האפשר. כאשר הטקסט מורעל בכמות גדולה מידי של מילות מפתח גוגל מזהה כאן את ההגזמה.
  • Meta Description – התיאור משפיע כמובן אף הוא. בין אם יש לו השלכה על הדירוג של גוגל ובין אם לא - הוא משפיע. שכן תיאור מושך יגרום לגולשים להיכנס לקישור וכך יגדל מספר הכניסות לאתר מגוגל.
  • תקינות הקוד – האתר חייב להיות מקודד היטב כדי ליצור רושם רציני בעיני גוגל. כמו כן קידוד בלתי מקצועי יגרום למשך טעינה ממושך, נתון שגורם אף הוא לירידת התדמית בעיני גוגל. ניתן לבדוק את תקינות קוד האתר כאן.
  • התאמה למובייל – מתברר כי אחוזים ניכרים מפעולות החיפוש מתבצעים בטלפונים חכמים. ולכן גוגל יציג בדף התוצאות את האתרים שמותאמים למובייל. מסיבה זו חשוב לבדוק את התאמת האתר שלכם למובייל.
  • קישורים – אם בעבר זה היה נתון בעל משמעות רבה ומקדמי האתרים ייחסו לכך משמעות רבה הרי כיום היעילות של הקישורים המוחלפים לא ברורה.
  • מפת האתר – חשוב לכל בעל אתר שגוגל יוכל לסרוק את האתר ולכן חשוב ליצור מפת אתר. Sitemap מועיל בקריאת האתר אבל במקרים בהם מדובר על אתר שבנוי היטב בהיררכיה נכונה גוגל יצליח לאנדקס את האתר גם ללא מפה.
  • הדומיין – לדומיין יש משמעות רבה באשר לתוצאות החיפוש. הן תוקף הדומיין משפיע וכמובן שגילו. ככל שהדומיין וותיק יותר כך יש לו נקודות זכות רבות יותר בעיני גוגל.
  • נוחות הגלישה – גוגל חותרת לספק לגולשים אתרים נוחים ומהירים ולכן חשוב מאוד לוודא כי בונים אתר שיהיה נוח ומהיר לגלישה וגם גוגל יזהה זאת. מהירות הטעינה של דפי האתר תשפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש.
האופטימיזציה של האתר הוא תנאי חשוב בכל מה שקשור לקידום שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. מקדמים מקצועיים מכירים את הגחמות של גוגל ויודעים מה לעשות כדי להפוך את האתר למקודם ובעל חשיבות רבה בגוגל.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה