מהשוליים האפלים אל המיינסטרים: איך הפכה תעשיית אביזרי המין לאימפריה של 15 מיליארד דולר?

 | 
holding-hands, צילום: pixabay
בזמן שהמצב הכלכלי בנסיגה, תעשיית אביזרי המין רק מתקדמת הלאה בדהירה. איך תעשייה שהייתה בעבר בשוליים של הכלכלה והחברה, הפכה להיות מכונת כסף משומנת הממוקמת במרכז המיינסטרים?
בתקופה בה האבטלה פורחת והמינוס בבנק חוגג, יותר ויותר אנשים קונים צעצועים למבוגרים ותעשיית אביזרי המין משגשגת. כמה משגשגת? על-פי כתבה שפורסמה במגזין "פורבס" מדובר בתעשייה ששווה 15 מיליארד דולר וצפויה להגיע עד שנת 2020 לשווי של 50 מיליארד דולר.
מאז שהרכישה האינטרנטית נכנסה לעניינים, אחוזי המכירות הרקיעו לשחקים. למה? בזכות הנוחות, המבחר, יכולת ההשוואה, אבל בעיקר בזכות האנונימיות שברכישה כזו. רכישה אונליין הכוללת משלוח דיסקרטי חוסכת את הבושה שבלחשוף את ההעדפות שלכם לאנשים זרים וכבר לא צריך להמציא סיפור ש"אני קונה את זה לחבר כי אני כזה נדיב".
אמנם אנחנו בזמן בו לאנשים יש פחות הכנסות, אך לא ניתן להתכחש לעובדה חשובה: כשקונים אביזר מין, יש החזר להשקעה. קיימים בשוק מוצרים עם הרבה שנות אחריות והחשבון הסופי הוא שעל כל הנאה שילמתם כמה שקלים בודדים. השקעה בהחלט לא רעה.
תעשיית אביזרי המין כוללת כמות אדירה של מוצרים וכל הזמן יש מוצרים חדשים, משוכלים יותר או פשוט אופנתיים יותר. ממש כמו נעליים, בגדים וסמארטפונים, אנשים רוצים להחליף כל כמה זמן לדגם חדש יותר. ואפרופו אופנה, בתעשיית אביזרי המין יש אינסוף מוצרים לנשים, הרבה לגברים ומעט מוצרי יוניסקס. אפשר למצוא ויברטורים מאד משוכלים מחומרים איכותיים ומנוע משומן – הרולס רויס של הויברטורים -  במחירים הרבה יותר נמוכים משהיו פעם כיוון שכמו באופנה, הגיעה קולקציה חדשה יותר.
עוד עובדה הנוגעת לעליית המכירות של אביזרי מין היא הפתיחות של הדור הצעיר. היום אנשים מדברים על מין, צוחקים על סקס וישנה פתיחות גדולה יותר לנושא. מה גם שהדור הצעיר מתמודד עם הרבה לחצים, ואביונה, מה לעשות - מרגיעה.
עידן האינטרנט והמסחר המקוון תרמו רבות לצמיחתה המואצת של התעשייה. הזמנת מוצרים מהבית באופו דיסקרטי לחלוטין ומבלי לחשוף את עצמך למוכר בחנות מאפשרת לרבים לבצע הזמנות תוך שמירה על פרטיות מלאה ובזמן הנוח להם. כשהשליח מגיע עד אלייך, הוא לא יודע מה יש בתוך החבילה. אין ציור של ויברטור ענק על הקופסה עם שלטי ניאון שמצביעים עלייך. ככל שזה נוגע לו, יכול להיות שהתחדשת בבלנדר משוכלל.
שיעור האבטלה בארה"ב הינו 3.9 אחוז (יוני 2018) ויש גם מספר גדול יותר של אנשים העובדים מהבית והתוצאה בסופו של יום היא מספר עצום של אנשים המבלים המון זמן בבית. כמו כן, ישנו עניין טרנדי עכשווי בלצאת לחופשה בבית על מנת לחסוך כסף על טיסות, דלק, מסעדות ולינה. אך בסופו של דבר זה מועיל לתעשיית אביזרי המין כי השהייה בבית מגבירה אצל זוגות את החשק לחקור את המיניות שלהם עם בני הזוג. מעבר לכך, הם יכולים להרשות לעצמם לקנות, הרי הם חוסכים עכשיו כסף בעצם, לא? לילה במלון עולה יותר כסף, שלא לדבר על שבוע.
בישראל הייתה וישנה התקדמות בתחום, אבל חסרים לנו עוד כמה צעדים. בניגוד לשאר העולם המערבי, אנחנו נמצאים כמה שנים אחורה וחנויות צעצועים למבוגרים עדיין מממוקמים באיזורי תעשייה ובמתחמי תחנות מרכזיות, אבל הגרף פונה בכיוון אחד: גם בארץ, תעשיית אביזרי המין צועדת קדימה אל המיינסטרים התרבותי תאך גידול עצום ועקבי במכירות בכל שנה . אם יש דבר אחד שבוודאות לא ניתן להתכחש אליו, זה שבעסקי צעצועי המין יש הרבה כסף ושסקס מוכר, והרבה.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה