קידום אתרים בגוגל – להגיע בדיוק לקהל שלכם!

 | 
SEO, צילום: pixabay
קידום אתרים בגוגל יכול להיות קמפיין קידום ממומן או קידום אורגני המתבסס על תוכן. תוכן איכותי הוא בעל משמעות רבה לכל אתר וכן לגוגל. האלגוריתם המשוכלל שלו, מדרג דפי אתרים גבוה, בין השאר בגלל תוכן איכותי.  בקידום  אתרים אורגני, מופץ תוכן הכולל מילות מפתח רלבנטיות, כפי שנוצרו על ידי הגולשים, ולעיתים הוקלדו על ידם תוך שיבושי תחביר ולשון יש לומר.
האלגוריתם של גוגל, מסוגל להבין את המילים בכל מאמר, הקשר הרצוף והטבעי ביניהן וגם את הכוונה שעומדת מאחוריהן. כל אלה משפיעים על דירוג האתר, וככל שהוא משתפר, כך זורמים אליו גולשים- לקוחות פוטנציאליים חדשים. תוכן איכותי מביא לידים ומכירות. הנפח שלו עשוי להכיל את כל ההטיות והביטויים הקשורים במילות המפתח המרכזיות, ובכך למשוך קהלים חדשים לאתר. האיכות שלו מופצת בשיתופים וקישורים, והוא משפיע ישירות על חווית המשתמש.
על חווית משתמש וקידום אתרים!
המונח חווית משתמש, הפך לאחד המושגים הבולטים בלכסיקון של העולם הדיגיטלי. לראשונה טבע אותו באמצע שנות ה-90, ד"ר דונלד נורמן מדען העוסק במדע הקוגינציה. הוא קבע מספר חוקים, המבדילים בין סוגי משתמשים, עליהם נשענים היום מפתחי אפליקציות. גם סטיב ג'ובס היה אחד האנשים שתרמו להבנת המונח וזאת באמצעות פיתוח של ממשק משתמש גרפי במחשבי המקינטוש.
קידום אתרים בגוגל, הוא לא רק עניין טכני והוא קשור לחוויית משתמש. בעבר גם אתרים עם ניווט מסורבל, עלייה איטית, עיצוב גרוע וחומר דל, היו מדורגים גבוה, אבל היום יש קשר ישיר בין דירוג אתרים לעיצוב אתרים, תוכן איכותי ואף למהירות העלייה שלו גם במובייל. הפרמטרים הללו קריטיים, לדירוג של האתר ובכך יכול להתערב גם מקדם האתרים. שינויים של המבנה והקוד, עשויים לשפר את המהירות שלו, ויש היום כמה פורמטים כמו AMP של גוגל שמיועד להתאמת האתר לניידים. סימון כזה ליד אתרים, תומך בתקן של תוצאות החיפוש, ומוביל למידע מהר יותר. מומחי קידום אתרים גורסים שלאתרים הללו יש בונוס בדירוגים של גוגל, על אף שלא נאמרה הצהרה אחת בנושא. 
איך גוגל יודע מה זה כוונת משתמש?
מהמונח של חווית משתמש, נגזר הביטוי כוונת משתמש והוא מנסה להבין, מהי כוונתו של גולש אנונימי, כאשר הוא מקליד מילות שאילתה בגוגל. ככל שכוונת הגולש תהיה ברורה יותר, ניתן יהיה לבצע באתרים התאמה של תוכן ומילות מפתח, בהתאם לכוונות שבשאילתות, ומי שאמור להבין את כוונת המשתמש הוא גוגל. מסתבר שהוא כבר מבין את משמעות מילות החיפוש ולא רק בפונטים וסמנטיקה, הוא קולט את משמעות המילים וכך מפנה את הגולשים למידע שהם מבקשים. בדיוק בגלל זה, הוא כבר הפך למקור עצום של מידע ולא רק לצרכי ניווט או רכישה. גם אפשרויות החיפוש שלו השתכללו והיום ניתן "לדבר" אתו באמצעות קול, מה שהופך את התקשורת לכאורה טבעית יותר.
שלב ראשון בקידום אתרים - מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון בתהליך של קידום אורגני. כדי לאותת לגוגל שבאתר הזה קיימות מילות מפתח, כפי שהקלידו אותם גולשים, ולהפנות אותם לאתר. אם בעבר היו הנחיות של הכללת המילים בתגיות או בכותרת המאמר, היום גוגל מספיק חכם כדי לזהות אותם בתוך טקסט רצוף- במינון נכון וסולידי, והוא אף יודע לזהות את הנושא. באמצעים מתוחכמים הוא מנוע לפרש את המשמעות של השאילתה ולא רק את ארכיטקטורת הפונטים. הוא מנסה להתחקות אחר כוונת המשתמש ולהעלות בתוצאות החיפוש אתרים הרלבנטיים לכוונה, מעבר למילות החיפוש, ולכוון את הגולשים אל האתר.
במסגרת קידום אורגני, מתחשב האלגוריתם של גוגל גם בקישורים חיצוניים אל האתר, וככל שהם רבים, אמינים ומתפרסמים באתרים נחשבים, כך צובר האתר הזה מוניטין.
קישורים היא מילת המפתח לחשיפת אתר ברשת!
במסגרת קידום אתרים אורגני, ישאף המקדם להשיג כמה שיותר אתרים שווים, כדי לשתול בהם תכנים, אשר יובילו גולשים לאתר מסוים. גוגל מדרג את האתר, גם לפי כמות ואיכות הקישורים שיש לו. פופולריות הקישורים נקראת: Link Popularity. כאשר גולש מקליד מילות חיפוש בגוגל, מנוע החיפוש מציע לו מספר כלים לאיתור דפים מסוימים. הכלי הראשון יפנה אל דף הבית של האתר, השני יפנה לדף מסוים והשלישי דפים בלי הקידומת WWW המפנים לאתר. לא ידוע עד היום, לפי מה מחליט גוגל אילו קישורים להציג ואיזה לא. יש דרכים רבות להשגת קישורים וזה נעשה במסגרת קידום אתרים בגוגל ברמה האורגנית. מקדם האתרים ירשום את האתר באינדקסים שונים מקצועיים רלבנטיים לתחום האתר, יעשה שיתופי פעולה עם אתרים בעלי עניין עסקי דומה, יפרסם הודעות בפורומים, ידאג לחתימה של גולשים בספרי המבקרים באתר ועוד. אבל העניין המרכזי של עבודת מקדם האתרים הוא לעשות קידום אתרים בגוגל, כפי שמתאים ללקוח לעשות. זה יכול להיות כאמור קידום אתרים ממומן או קידום אתרים אורגני, המתבסס על מאמרים. מאמרים אלה הם בתפוצה פנימית ברשת וכוללים קישורים. אלה הם הקישורים הכי חשובים לכל אתר ולחשיפה הגדולה שלו ברשת. קידום אתרים זה אוסף של פעולות שבלעדיהן שום אתר לא יכול להמריא, ואם לאתר אין קידום, מבחינת הגולשים הוא לא קיים בכלל.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה