הטרנד החם

 | 
BUY, צילום: יחצ
קניות באינטרנט כאן כדי להישאר והשימוש במרחב המקוון להתמודדות עם יוקר המחיה רק צפוי להתגבר. מה ישראלים קונים ומתי זה הכי משתלם? הנה מה שכדאי לדעת על הטרנד שכבר הפך למגמה
לפי מחקר שסקר בשנת 2016 את הרגלי הקנייה של הישראלים והשווה בין תהליך הרכישה בקניון לתהליך הקנייה אונליין, 63% מאתנו מאמינים שהקניה באינטרנט משתלמת יותר ביחס לחנות הפיזית. לטענת הישראלים, קניות באינטרנט מאפשרות היצמדות לתקציב מתוכנן ובעזרתן אפשר לבצע קניה ממוקדת. מעבר לכך, הסקר העלה שנשים מוציאות 382 שקל בממוצע בכל קניה באינטרנט, לעומת 499 שקלים שמוציאים גברים.
העובדה שישראל היא מעצמת קניות באינטרנט לא אמורה להפתיע את מי שמכיר את המרחב המקוון. כבר בחודש אוגוסט 2017 פורסמו נתונים לפיהם ישראלים שנוהגים לבצע רכישות באינטרנט מוציאים 300-500 ש"ח בחודש, ו-1 מתוך 10 ישראלים מוציא לפחות 1,000 שקל בחודש. כמו כן, מדינות ה-OECD הכתירו ב-2017 את ישראל כמובילה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה ונתונים של פייפאל מאותה שנה הראו עלייה של 18% בסך ההוצאות: מ-11.8 מיליארד ש"ח ל-14 מיליארד.
זה לא טרנד אלא מגמה
האמת היא שקניות באינטרנט הן מזמן לא טרנד חולף. זו מגמה שקשה להתעלם ממנה והיא צפויה אפילו להתגבר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ישראלים לא קונים באינטרנט רק כי זול שם. החוויה של צרכנות במרחב המקוון שונה לחלוטין מזו של הסביבה הפיזית ויש לה עוד שורה ארוכה של יתרונות משמעותיים.
ראשית, קניות באינטרנט הפכו מטרנד למגמה כי הן נוחות וזמינות. לא צריכים להיות בעלי רקע במחשבים על מנת לקנות באינטרנט ואתרים בינלאומיים זמינים גם בשפה העברית. הצרכן הישראלי יודע לזהות הזדמנויות, משתמש באינטרנט כדי על יוקר המחייה ואף ממקד את הקניות בחגי קניות ולפעמים עד שבועיים לפני המועדים עצמם.
המודעות ליתרונות של קניות באינטרנט משפיעה גם על הידע של הציבור ביחס להגבלות מכס, מע"מ ומיסים. לפי סקר eBay לשנת 2016, הצרכנים מודעים למגבלות המס ומתכננים את הקניות כך שלא יחצו את הרף הרלוונטי. זו גם הסיבה בגללה הסכום לקניות באינטרנט עומד לפי הסקר על 536 ש"ח עבור ממוצע של 2 פריטים.
האם יש הבדלים בין הקטגוריות?
הקנייה המשתלמת בחגי הקניות העולמיים מבליטה את היחס של ישראלים לקטגוריות השונות. מבין אלו שערכו קניות באינטרנט בשנה החולפת, פריטי ההנעלה והבגדים היו הפופולאריים ביותר עם 51% מנתח הצרכנות, כאשר אחריהם מכשירי חשמל עם 43%, קוסמטיקה עם 12% וצעצועים עם 11%.
בשורה התחתונה, חשוב לציין שהמעבר של ישראלים לאפשרות של קניה מקוונת מגבירה את התחרות גם בקניונים ובחנויות. זה תורם ליעילות של המשק ומתכתב עם מגמות בינלאומיות שעומדות להישאר סביבנו עוד הרבה מאוד שנים קדימה.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה