18:14 רוכב אופנוע נהרג בהתנגשות רכב קרוב לצומת מורשה

18:13 ריבלין מבקש מראשי המועצה הערבים להרגיע את הרוחות

18:13 מתיחות באפריקה: צבא סנגל החל להזיז כוחות לגבול עם גמביה

16:33 גבר כבן 40 נמצא ללא רוח חיים בדירה באשדוד, נסיבות התקרית נבדקות

17:30 המבקר בדו"ח חמור על קק"ל: ליקויים כמעט בכל הליך של קבלת החלטות

15:49 המשטרה: הסתיימו עבודות ההריסה באום אל חיראן, בו התרחש פיגוע הדריסה

12:57 הקיצוצים בבנק לאומי יימשכו וצפויים בו פיטורים נוספים

12:35 הרכבת התחתית ברומא פונתה מנוסעים בעקבות רעידת האדמה שהתרחשה בעיר

11:20 פרשת 2000: העיתונאי אבי רצון מוסר עדות במשטרה

10:42 ראדא: הזמנות למערכות אוויוניקה בהיקף של 1.3 מיליון דולר

09:45 שוטר נהרג בתקרית הדריסה בנגב, המשטרה מעריכה כי מדובר בפיגוע

09:56 קונים דירה? רשות המסים עדכנה מטה את מס הרכישה - צפו בדוגמאות

08:06 3 מפגינים נעצרו הלילה בירושלים במהלך הפרות סדר באזור כיכר השבת

08:04 הולך רגל כבן 50 נהרג מפגיעת רכב בצומת אחים שבכביש 40

08:02 חשד לפיגוע דריסה במהלך הריסת בתים בפזורה הבדואית, נהג הרכב נהרג

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות
שיווק טכנולוגי, מהו?

הצורך הקריטי של שיווק מקצועי בתחום ההייטק

 | 
שיווק טכנולוגי, מהו?
Share
מדינת ישראל נחשבת בעולם, ובצדק, כמדינת הסטארט-אפ וכמעצמת הייטק עולמית. למרות ההצלחות המוכרות של חברות הייטק ישראליות כמו וויז, צ'קפוינט, וחברות נוספות, מרבית חברות ההייטק נכשלות – וכמעט תמיד זה בשל בעיות עסקיות/שיווקיות.
מוצרים עתירי טכנולוגיה (הייטק) דורשים מאמצי שיווק מודרניים ומותאמים לעולם ההייטק. שיווק בעולם ההייטק דורש הבנה עמוקה של השווקים השונים, המשתנים בקצב מהיר יותר ויותר – ודורשים אנשי שיווק שמבינים את תחום ההייטק על בוריו.


מומחים בשיווק הייטק
מומחים אלו נדרשים, אם כן, ליכולות גבוהות בתחומים שונים - ובדיוק לשם כך הוקמה תכנית הלימודים הייחודית - שיווק טכנולוגי. מה הייחוד של מגמת לימודים זו, מה לומדים בה ולאילו משרות היא מכשירה את בוגריה? על כך - במאמר שלפניכם.

אתגרים בשיווק הייטק
השיווק של מוצרים ושירותים בשוק ההיי-טק מאתגר יותר מתהליך השיווק של מוצרי Low-tech. כמעט בכל שלב בתהליך הארגוני ישנם הבדלים מהותיים הדורשים גם מאנשי השיווק להתאים את עצמם לאופי ההתנהלות של הארגון והלקוחות הפוטנציאליים - החל מתהליך האיפיון של המוצרים וכלה בהגדרת קהל היעד לשיווק והפצה. איש השיווק בעולם ההייטק , נדרש לשליטה מלאה לא רק בתהליכי המחקר, הפיתוח, הייצור וההפצה של כל מוצר, אלא גם בתהליכים של קבלת החלטות ושילוב מוצרים אצל כל לקוח פוטנציאלי. לא מדובר בשיווק של מוצר פשוט, אותו ניתן להתאים ללקוחות רבים או להפיץ באופן "עיוור" בתקציבים לא גדולים ברחבי הרשת - כאן מדובר על מוצרים ושירותים בעלי תהליכי פיתוח מורכבים, התאמה לקהל ספציפי של לקוחות ותהליך שיווק, מכירה והטמעה שהוא לעיתים ממוקד, פרטני ונעשה בליווי אנשי מקצוע מטעם היצרנים (שהם לא פעם אנשי השיווק בעצמם).

נקודות אלה מקבלות מענה מקצועי, כאשר אנשי השיווק בחברות הייטק, הם מומחים בעלי ידע וניסיון בתחומי השיווק הטכנולוגי. משווקים כאלה, אשר במהלך הלימודים הוכשרו גם בתחומים של שיווק מקומי ובינלאומי, התנהגות צרכנים, ניהול מותג, אסטרטגיית תמחור ואחרים - אבל גם בתחומים טכנולוגים יותר כמו מערכות מידע, ביג דאטא, ניהול תהליכי מו"פ, הבנת מערכות רפואיות ועוד.

שיווק טכנולוגי - לימודים לא פשוטים, הכנה מקיפה למשרות מורכבות
לשם כך, הקימה המכללה האקדמית ספיר מסלול תלת שנתי ללימודי שיווק טכנולוגי המספק לימודים מקיפים בניהול ושיווק והתמחויות ממוקדות באחת משתי הדיסציפלינות הטכנולוגיות העיקריות בעולם ההייטק: התמחות במידע תקשורת וסייבר - או התמחות ביו-רפואית.

הלימודים מאתגרים ,וכוללים ביצוע פרויקטים רבים ומגוונים בעולם ההייטק. מכיוון שההייטק היא תעשיה גלובלית, חלק מהלימודים מתבצעים באנגלית וחלק מהתלמידים משתתפים בתוכניות חילופי סטודנטים באירופה לפרקי זמן של בין שבועיים לסמסטר שלם במימון מלא של האיחוד האירופאי.

התוצאה היא אנשי שיווק בעלי יכולות הן בהיבטים של הבנת המוצר (או השירות) והתהליכים המאפיינים את ייצורו - והן בהיבטים של איתור קהל יעד, תכנון מהלכי שיווק מתאימים לפילוח השוק, ניהול לקוחות ומתעניינים, הטמעת המוצר או השירות אצל לקוחות, ועוד.

שיווק טכנולוגי - המסגרת לימודית המתאימה ביותר למעוניינים להשתלב בשוק ההייטק
מסלול הלימודים של שיווק טכנולוגי מכשיר את בוגריו לתפקידים שונים של שיווק של מוצרים בתעשיות ההייטק, כמו למשל ניהול ושירות של לקוחות; ניהול מוצר; ניהול מותג; ביצוע אנליזות שיווקיות; וכמובן - שיווק, פרסום והפצה בכלים דיגיטליים כמו רשתות חברתיות, קידום ממומן, ניהול מכירות ואחרות. כלים אלה מבטיחים התאמה מדויקת של איש השיווק אל המוצר או השירות - כמו גם אל לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים. בוגרי מסלול הלימודים ישתלבו בארגונים, חברות היי-טק וסטארט-אפים כאשר הם מצויידים בידע ליצירת שוק, למכירת מוצרים חכמים ולליווי תהליכי המו"פ, הייצור וההפצה בעזרת ידע שיווקי נרחב ועדכני שיסייע בתהליכי השיווק, הפרסום והמכירה. הלימודים מרוכזים בימי ראשון חמישי ושישי, ומאפשרים לתלמידים להשתלב בתפקידים משמעותיים וצבירת נסיון בשיווק הייטק תוך כדי התואר.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
לא תקינה captcha
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | קונספט וממשק משתמש ע"י קישור לאתר הקסו| קישור לאתר inkod hiperaDesign by| לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.