"אם פלוריסטם תצליח, זה יהיה הטיפול הראשון על המדף לפגיעות שרירים"

ראיון מיוחד ל-Bizportal עם ד"ר טוביאס וינקלר, החוקר הראשי של פלוריסטם בתחום האורתופדיה
ד"ר טוביאס וינקלר, צילום: יח"צ
לפני מעט יותר משבוע פרסמה פלוריסטם את התוצאות הסופיות בניסוי הקליני שלב 1-2 בפגיעות שרירים, שהעידו על שיפור מובהק סטטיסטית בקרב חולים שטופלו בתאי ה-PLX. התוצאות הסופיות, שפורסמו לאחר סיום תקופת מעקב של 12 חודשים אחרי החולים, כללו גם נתון מעניין נוסף, שאומנם לא היווה את אחת מנקודות היעילות המרכזיות במחקר, אבל פותח עבור החברה צוהר משמעותי לאינדיקציות רבות נוספות.
ד"ר טוביאס וינקלר, החוקר הראשי בניסוי, הגיע לישראל על מנת לתכנן את הניסוי הקליני הבא של פלוריסטם בתחום האורתופדיה והעניק ראיון מיוחד ל-Bizportal. וינקלר, מנתח אורתופדי במרכז הרפואי היוקרתי בברלין, הצ'אריטה, ואחד החוקרים המוערכים בתחומו, הינו חוקר ותיק בשוק תאי הגזע. כבר לפני 11 שנים הוא האמין שהטיפול התאי מהווה את העתיד של תחום הרפואה המשקמת והחל לחקור אותו לטיפול במקרים של פגיעות טראומתיות לשריר.
"בעבר ניסינו לחקור מודלים של חיות עם פגיעות שרירים ולהזריק להם תאי גזע אוטולוגיים (מגוף החיה). מהר מאוד הבנו שקשה לנו להרבות את התאים, מה גם שחולים מבוגרים מקשים עלינו להפיק כמות נאותה של תאים לצורך הטיפול. השלב ההגיוני הבא היה לבחון טיפול באמצעות תאים אלוגנאים, מתורם זר. למרבה המזל מצאנו את המוצר של פלוריסטם, תאי PLX-PAD, שפלוריסטם גם מצליחה להרבות ולגדל, ובכך פתרנו את רוב הבעיות במחקר".
לדבריו, "הטיפול התאי הוא התחום הכי מעניין, מגוון ומבטיח כיום בשדה הרפואה המשקמת. התאים עצמם למעשה עושים את מה שאנחנו כרופאים מנסים להשיג בשיטות ביולוגיות סבוכות בהרבה, וגם אז מצליחים רק בקושי לדמות את הפעילות של תא גזע. התאים יכולים להגיב לסביבה שאליה הם מוזרקים. עם גישה מחקרית זהירה, אני מאמין שבעתיד נוכל להפוך את הטיפול התאי לסטנדרט בכל הקשור לרפואה המשקמת"
אז מה בעצם גיליתם עם תום תקופת המעקב בניסוי של פלוריסטם?
"מצאנו פרופיל בטיחות מצויין עם סיום תקופת המעקב. בדקנו למעשה את השפעת התאים של פלוריסטם על שרירים שנפגעו לאחר ניתוח להחלפת מפרק ירך. גילינו ממצא חדש ומעניין. כאשר בדקנו את כוח השריר ברגל הנגדית, שלא נותחה, מצאנו שבקרב מטופלים שקיבלו מינון של 150 מיליון תאים נראה שיפור משמעותי, בדפוס דומה לזה שנמצא ברגל שכן נותחה. אנו עדיין בודקים את הסיבה לכך, אבל הסבר אפשרי הוא שלתאים יש השפעה סיסטמית - דבר שראינו במנגנון הפעולה שלהם גם במחקרים קודמים".
מעניין שאתה מציין את השיפור שניכר במינון הנמוך יותר, כי דווקא המינון הכפול (300 מיליון תאים) לא השיג שיפור מובהק סטטיסטית. בתרופות לא ביולוגיות אנו מורגלים לכך שכשרוצים להשיג אפקט גדול יותר- נותנים מינון גבוה יותר. האם צריך כאן שינוי תפיסה?
"אכן, הגישה בטיפולים בילוגיים ותאיים בוודאי היא אחרת. צריך לזכור שאנו מזריקים לגוף תאים חיים ולכן מינון יתר עשוי להשפיע פחות טוב. הסבר אפשרי אחד לתוצאות שאנו קיבלנו, הוא מחסור בהזנת התאים לאחר ההזרקה כאשר הם ניתנים במינון גבוה מדי. במקרה הזה אנו נעשה מחקרים נוספים על מנת להעריך את האפקט הטוב שקיבלנו במינון הנמוך יותר".
בימים אלה, אומר ד"ר וינקלר, הוא מתכנן יחד עם החברה פרוטוקול של ניסוי חדש במטרה לקדם את האינדיקציה של טיפול בפגיעות שרירים באמצעות תאי הגזע מהשליה של פלוריסטם. לדבריו, כרופא וחוקר, הוא בטוח שעם הנתונים הטובים שנאספו במהלך הניסוי הקליני שלב 1-2, יש בידיו כרגע טיפול מתקדם ומבטיח ביותר בתחום הטיפול התאי בשדה האורתופדי.
מהן בעצם התרופות הקיימות כיום לטיפול בפגיעות שרירים?
"נגעת במהות הבעיה שלנו כיום כרופאים. למעשה, אין לנו היום שום טיפול לשיקום של שרירי שלד פגועים. זוהי גם הסיבה שהתחלנו לחקור כיוונים טיפוליים חדשים. מדובר באחת הבעיות הקריטיות בתחום האורתופדיה שטרם נמצא לה פתרון".
אז אתה חושב שבמובן הזה הטיפול של פלוריסטם יכול להוות פריצת דרך?
"כן. אם נצליח, זה יהיה הטיפול הראשון על המדף לפגיעות שרירים".
מהו, להערכתך, נתח השוק של המוצר הזה וטיפולים קיימים אחרים, גם אם אינם מושלמים?
"ענק. אם אתה לוקח בחשבון פגיעות ספורט שהן כשלעצמן מהוות בעיה עצומה, כשליש מהן כוללות למעשה פגיעות בשרירים. שוק גדול נוסף הוא פגיעות בשרירים כתוצאה מהתערבות ניתוחית, כפי שאנו בדקנו בניסוי שלנו. מדובר בבעיה שגורמת נכות של ממש לחולים ואין לה פתרון באופק".
מהיכרותך עם פלוריסטם, שבוחנת את התאים שלה למגוון רחב של אינדיקציות, מהו המוצר שלדעתך הכי צריך לעניין את המשקיעים שלה?
"זוהי שאלה שמעט קשה לי לענות עליה בהתחשב בכך שאני בקיא בעיקר בתחום המחקר שלי. אבל מהניסיון שלי עם החברה, אני יודע שהם בוחנים לעומק כל אינדיקציה ושהם לא מקדמים פרויקטים בלי שיש להם דאטה קלינית ראויה".
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    פלוריסטם כל הדרך
    שי 15/02/2015 04:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכל הילדים פה שנכנסים ב 10 אלף ומצפים לקום בבוקר עם 100 אלף , תעשו טובה ולכו לישון ואל תכנסו למניה. פלוריסטם חברה לטווח הרוך שמחזיקה במפעל ענק עם 160 עובדים ומספר לא קטן של פטנתים ובשלבי פיתוח מתקדמים ובנוסף מפעל יחידי בעולם ליצור תאים בתלת מימד , אז תעשו חשבון לבד. ושוב חוזר עם אתם פה בשביל סיבוב , לכו שלחו לוטומט ותעזבו בשקט את המשקעים שמאמינים בחברה.
    סגור
  • 30.
    האם הטיפול יעיל במחלות שריר שהעצבים תקינים jQuery203003202695958316326_1423932323189
    ניוון שרירים בשרירי 14/02/2015 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חולה ניוון שרירים בשרירי השלד בגלל חוסר דיסטרופין הגורמת לשריר להישחק מהר יותר ועל כן מביאה לירידה במסת שריר האם טיפול כזה יעיל למחלה כמו שלי כאשר העצבים תקינים לחלוטין
    סגור
  • צור קשר
    פלוריק 15/02/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם קשרי משקיעים או עם הנהלה. הם יעזרו לך בשאלה הזו.
    סגור
  • 29.
    פלוריסטם ירוק כהה
    יודע דבר 14/02/2015 18:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יש כל מיני פלצנים שלא יודעים מה שהם כותבים- למשל הפלצן הלאומי(מספר 26)..הוא קבע ש.."זו הרצה".... מה.למה...איך...כלום..ככה הוא קבע...ומי אנחנו שנערער על הפלצן הלאומי?? אילו היה מופיע בשמו האמיתי אולי היה ניתן לתבוע אותו על הוצאת דיבה....אבל פלצן הוא פלצן..נותן פלוץ ובורח....הוא נעלם והסירחון נשאר
    סגור
  • 28.
    פלוריסטם
    פלמון המשקיע 14/02/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פלוריסטם מובילה בעולם בתחומה. פוטנציאל ענק.ממליץ בחום להשקיע במניה.המחיר היום זול מאד.
    סגור
  • 27.
    רק קולפלנט !! (ל"ת)
    המגיב הלאומי 14/02/2015 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 26.
    סוג של התנצלות על הפגיעה
    ביזפורטל 14/02/2015 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שלכם בפלוריסטים בעקבות הכתבה השלילית שגרמה לירידות,כתבה מגמתית של הרצה מס2 תוך 48 שעות.
    סגור
  • 25.
    הרצה...הרצה ושוב פעם הרצה !!
    המשקיע הלאומי 14/02/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 9
    פירסמו תחילה את הכתבה יום חמישי בתחילתו של יום המסחר אבל נדה המניה לא קפצה כי כולם יודעים שזו הרצה לעומת מניית קולפלנט עם הוכחות בשטח !!
    סגור
  • 24.
    כן פייט עדיפה מכל הבחינות ,שלב ניסוי, שווי , פוטנציאל ,
    אנליסט ביומד 14/02/2015 14:42
    הגב לתגובה זו
    4 7
    המלצות קניה ל 27$ , נסחרת 3.8 $ בלבד ,
    סגור
  • 23.
    למה לא למחזר כתבה מעניינת לפחות כמו הכתבה על קולפלנט? (ל"ת)
    גל 14/02/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    אתר ביזיון
    ליאור ב 14/02/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 7
    במקום לדחוק לתחתית החדשות כתבה כה מעניינת ואמיתית על קולפלנט שהיא הדבר הבא בביומד מעדיפים למחזר כתבות.פשוט אינטרס מגעיל
    סגור
  • 21.
    קולפלנט תשאיר אבק לכול חברות הביומד (ל"ת)
    תמיר יחזקאל 14/02/2015 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 20.
    פלורסיטם אכזבה !! קולפלנט הדבר הבא !! (ל"ת)
    אנונימי 14/02/2015 13:35
    הגב לתגובה זו
    1 13
    סגור
  • 19.
    אני אמכור רק בשער 1500!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    פלוריסטים 14/02/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 18.
    אינטרסים
    גל 14/02/2015 11:59
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מה האינטרס של העיתון למחזר כתבה משבוע שעבר עם תאריך חדש ::)
    סגור
  • 17.
    המוח באופן אוטומטי
    פיזיותרפיסט 14/02/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מחזק את הצד השני,ברגע שצד אחד נפגע.
    סגור
  • 16.
    כבר היתה (ל"ת)
    כתבה ממוחזרת 14/02/2015 10:12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 15.
    מדוע לומר" אם פלוריסטם תצליח..." .האם יש ספק ? (ל"ת)
    חיים 12/02/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • ברור הסרט הזה היה כבר בעשרות חברות ובסוף היה כשל
    הרק חילן 14/02/2015 10:20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בבום אחד
    סגור
  • 14.
    אם פלוריסטם תצליח - לנותנת בראש
    דוד 12/02/2015 17:16
    הגב לתגובה זו
    4 10
    מילת המפתח... מעורר מחשבות נוגות שמנהל המחקר לא יודע אם יצליח... זה שהמוסדיים לא נמצאים במניה ... תאמיני לי הם יודעים הרבה מאיתנו המשקיעים "הטפשים" שמתעוררים מהכרזה זו או אחרת... לדעתי מדובר באוויר עם קצת לחות...אבל אויר מאד יקר.
    סגור
  • אם לא יודעים, לא כותבים
    עורב אדום 14/02/2015 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מפריח מידע שגוי בעליל, 4.5% ממניות פלוריסטם בידיי מוסדיים. איך אומרים: ״זה לא נגמר עד שזה לא נגמר״, לכן, למרות הסימנים המעודדים, אין ודאות, משקיע נבון יודע זאת.
    סגור
  • איזו הערה טיפשית
    ביולוג 14/02/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אף אחד לא יודע אם יצליחו או לא והמוסדיים לא יודעים הרבה יותר מאיתנו לגבי סיכויי ההצלחה. אם המנכל עצמו היה בטוח בהצלחה הוא היה ממשכן את הבית כדי לקנות מניות החברה. תפסיקו לחשוב שזה הכל קוספירציות נגדנו המשקיעים הקטנים. מדובר במוצר עם פוטנציאל אדיר שהראה יעילות במבחנים המוקדמים אבל אף אחד לא יחתום על זה שהוא יגיע לשוק עוד שלוש שנים.
    סגור
  • 13.
    יודע למה לקחו לנו את התגובות של אחוזת בית ובורסה
    האם פלוריסטם 12/02/2015 16:41
    הגב לתגובה זו
    20 3
    ובאותה הזדמנות פלוריסטם יספר על הכיסוח המג'עג'עוני שאנו עומדים לקבל...
    סגור
  • 12.
    קניתי שלשום. (ל"ת)
    רותי 12/02/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 11.
    אלרגית לטיפשים
    נותנת בראש 12/02/2015 13:20
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הטיפש התורן הוא שזה שקורא לעצמו צחי(מספר 8) קשקוש מטומטם כזה מזמן לא שמעתי........לא יודע אם לצחוק הרי זו חברת מחקר..על איזה שיפור במכירות הוא מדבר? וזו האידקציה שלו- אם "גוף מוסדי" הוא בעל עיניין או לא??? וחוץ מזה- מניין לו שאי ן??..סתם קשקשן
    סגור
  • 10.
    בעניין פלוריסטם..
    ליאור 12/02/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
    3 10
    אני מכיר רק בן אדם אחד שצפה את הירידה של לפוריסטם לפני שבוע כשעמדה על 3.8 וזה אני !!! רוצה לדעת את האמת על פלוריסטם ? -הצטרף אליי ואל חבריי בפורום "ביומד" בפייסבוק ותוכל לעקוב מקרוב אחר פלוריסטם ואחר מניות הביומד המובילות בארץ ובעולם
    סגור
  • פורום ביומד
    יוסי 12/02/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    1 4
    איך אתם נקראים בפייסבוק?
    סגור
  • הם נקראים בפייסבוק
    ליוסי 14/02/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ישראבלוף
    סגור
  • 9.
    סבלנות זו הטבע הבאה 650% זה כלום
    סוחר חתיך 12/02/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    13 7
    היא תעלה אלפי אחוזים רק סבלנות זה הכל
    סגור
  • לסוחר חתיך שלום..
    עוזי 12/02/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    4 9
    אני ממשיך עם קנון+איזיצפ'..כפי המלצתך טאואר קניתי 14 דולר.בערך..האם לקנות פלוריסטם עכשו? תודה ומודה לך מאד
    סגור
  • 8.
    שום גוף מוסדי לא בעל עניין..לבינתיים החברה סחטה כספים
    צחי 12/02/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    8 11
    מהתמימים ולא רואים שיפור במכירות.
    סגור
  • 7.
    מפרגנת
    מיכל 12/02/2015 12:11
    הגב לתגובה זו
    13 9
    אני מתעסקת בתחום ואני מפרגנת למחקר..לא מנקודת מבט של מחזיקת מניה(אני שכירה..הלואי והיה לי כסף להשקיע) אלא רק כמפרגנת ומחזיקה אצבעות..שלא כמו אלה שיודעים רק לעקם אף ולראות שחורות..תמיד יהיו כאלה לצערי...
    סגור
  • 6.
    למה אי אפשר לכתוב "באחוזת הבית".. (ל"ת)
    לביזפורטל.. 12/02/2015 12:02
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 5.
    אופטימי
    אורטופד 12/02/2015 12:00
    הגב לתגובה זו
    11 6
    בחברה חוקרים מומחים בעלי שם ואני אופטימי..מסתמנת פריצת דרך
    סגור
  • 4.
    בחזרה לגל עליות חזק
    שמעון 12/02/2015 11:55
    הגב לתגובה זו
    15 7
    שמח על העיתוי בהוצאת הכתבה ועוד ממקור בכיר בחברה. הדרך למעלה סלולה וברורה. זו אחת המניות המבטיחות ביותר בתחום עם המון השקעה ומחשבה ולא בכדי לקצור רווח מהיר. לדעתי עוד תקבל הצעות רכש בקרוב , ההתנהלות של החברה מדהימה ולאורך כל הדרך
    סגור
  • 3.
    המניה מדשדשת זמן רב .. זה הזמן לסימון הדרך שלה .. בדרך
    הנה זה מגיע !!! 12/02/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    18 7
    המניה בקרוב תיתן בוסט עלייה ראשוני .. ככה שחבל למי שלא נמצא שם הוא לא יקצור את הפירות ,זה פשוט . עוד דבר אחד :שימו לב שמוציאים בערך כל שבוע הודעה אחרת בשביל לשמור על שער המניה .... היא לפני פריצה !וזה נכון שהכתבה שהם עשו של 650% לא היית בתזמון נכון ... אבל על תיתנו לזה להשפיע אליכם .המניה לפני פריצה החברה בשלבים מתקדמים מאוד ..ככה שבאמת חבל לשורטיסטים להילחם במניה .. היא תשבור אותכם ... כי פיק עלייה יהיה במהלך החודשים הקרובים ותחילת 2016 לפחות ברווח של 300% .לא להגיד אחרי זה טעיתי שלא קניתי (;
    סגור
  • 2.
    המניה תעלה 650% או 6% או הכל שקר. (ל"ת)
    תחליטו 12/02/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 1.
    פוטנציאל אדיר גם בנישת פציעות הספורט וכמובן בשאר הנישות (ל"ת)
    אפ 12/02/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור