ישיא קית Bizportal

ניירות בכתבה

BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מניית קומפיוג'ן זינקה ב-100% מיולי: המנכ"לית מסבירה מה הסיבות לכך?

החברה הכפילה את שוויה בתוך חצי שנה ל-1.5 מיליארד שקל; מניותיה יתחילו להיסחר ממחר ברשימת ה-'NASDAQ Global Market'
 |  5
נייר רותח
אחרי שמניית קומפיוגן (+6.19%) קומפיוגן 976.1 +6.19% 17:24 16/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי קומפיוגן בסיס:919.2 פתיחה:959 גבוה:985 נמוך:959 תמורה:513,174 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות הכפילה את שוויה מחודש יולי, הנהלת הנאסד"ק עדכנה כי החברה תתחיל להיסחר מהשבוע ברשימת ה-'NASDAQ Global Market'. לאחר זינוק של כ-100% החברה נסחרת במחיר המשקף לה שווי של 1.5 מיליארד שקל.

מנכ"לית החברה ב-4 שנים האחרונות, ד"ר ענת כהן דייג, מנסה להסביר את המומנטום החיובי במניה ומספרת ל-Bizportal על המהלכים האחרונים של החברה.

ענת כהן-דייג: "גילינו חלבונים חדשים בתחום שמאוד מעניין את התעשייה"

ד"ר ענת כהן-דייג : "קומפיוג'ן בנתה במשך יותר מעשור יכולות של גילוי תרופות על סמך ביולוגיה ומתמטיקה. בשנת 2010 הרגשנו שיש לנו יכולת קריטית לגלות בעצמנו תרופות ומאז החברה מתמקדת בתחום של תרופות ביולוגיות ובמיוחד תרופות לסרטן ומחלות אוטו-אימיוניות. אחד התחומים שבו החלטנו להתמקד מערב תגובה של מערכת החיסון למחלת הסרטן - גילינו חלבונים חדשים בתחום שמאוד מעניין את התעשייה. החלבונים מבקרים את מערכת החיסון בתגובה לסרטן -חלבוני immune checkpoints. התחום נבחר על ידי המגזין Scienceלפריצת הדרך המשמעותית ביותר בשנת 2013".

קומפיוג'ן, שהוקמה בשנת 1993, פיתחה מערכת שמבצעת כרייה אוטומטית של מידע ביולוגי ממגוון מקורות. החברה מרמת החייל בת"א מתמקדת בתרופות שהן ממשפחת ה-Immune Checkpoints, מולקולות הגורמות למערכת החיסון לטפל בעצמה בגידולים סרטניים. החברה מעסיקה בישראל 48 עובדים ובסאן פרנסיסקו עוד 10 עובדים. מה הן ההתפתחויות הבולטות? "על סמך הגילויים שלנו וצנרת המוצרים שהקמנו, חתמנו בחודש אוגוסט על הסכם עם באייר, המבוסס על 2 חלבונים מתוך 9 שגילינו. ההסכם שחתמנו והתוצאות שהראינו יצרו הוכחת היתכנות לטכנולוגיה שהקמנו בחברה. זה מדגיש את היכולת של החברה לגלות תרופות על ידי המודלים החישוביים שפיתחנו במשך יותר מעשור ולא רק במה שהחברה ממוקדת בו היום, אלא גם בתחומים אחרים".

לחברת קומפיוג'ן פוטנציאל עצום, אך זה עדיין לא תורגם להכנסות. חברת הביומד סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2013 עם הכנסות של 6.3 מיליון שקל והפסד של 39.5 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 51 מיליון שקל בשנת 2012 כולה.

מה בפורטפוליו של החברה?

"השקענו במשך שנים ביכולות לפתח תרופות. היכולת שלנו לפרוץ היום קדימה היא על סמך השקעה של יותר מעשור ביכולות לפיתוח תרופות ואנו מקווים לנצל את מלוא הפוטנציאל. גילינו 9 חלבונים ויש לנו עוד חלבונים בצנרת.
באפריל נכנסנו לתחום חדש של גילוי מטרות תרופתיות לנוגדנים מצומדי רעלן (נוגדנים שמגיעים לתא סרטן והורגים אותו) ודיווחנו על עוד 5 חלבונים חדשים.
צנרת המוצרים שלנו מלאה בהזדמנויות ואנחנו נפעל כדי לנצל את הפוטנציאל".

רצף של דיווחים טובים מחודש אוגוסט

הזינוק החד במניה הגיע בזכות רצף של דיווחים חיוביים שסיפקה החברה בחצי השנה האחרונה. בתחילת חודש אוגוסט הודיעה קומפיוג'ן על שיתוף פעולה עם חברת באייר הגרמנית - מהלך שעשוי להכניס לחברה הכנסות של 500 מיליון דולר.

בחודש אוקטובר דיווחה קומפיוג'ן על יעילות במוצר תרופתי לטיפול בסוכרת מסוג 1 בניסוי פרה קליני. בניסוי שנערך על בעלי חיים נבדק המוצר התרופתי CGEN-15001 ליעילות במניעה ארוכת טווח של התפתחות מחלת הסוכרת מסוג 1.

בחודש דצמבר דיווחה קומפיוג'ן על תגלית של חמישה מועמדים לנוגדני ADC - נוגדנים המיועדים לטיפול בסוגי סרטן שונים. החברה ציינה כי תמשיך לבצע ניסויים על מנת לאשר את פוטנציאל החומרים התרופתיים בשנה הקרובה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר השבוע וקבל חדשות ועידכונים על התחום הכי רותח בשוק הביומד
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

5 תגובות ב-3 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
3 דייג 02/02/2014 10:38 מניות טובות
אופקו ופלוריסטם .
2 משקיע וותיק 27/01/2014 15:02 bcli
מישהו באמת יודע מה קורה שם? לכבוד מה התעוררה המניה בשבוע החולך? חבל שלא מסקרים אותה יותר בהדבר החם הבא.. בהצלחה לחולים ולמשקיעים
1 בריינסטורם bcli 27/01/2014 12:59 בריינסטורם bcli נתנה 150% בחודש ובCNN התראיינו
אנליסטים וטוענים ששוויה יכול להיות פי 25 ממחירה כעת!!!מדהים!!!!!!!!!!!!!! עם זאת חייב לציין שבריאות החולים קודם לכל , הרווחים שלנו אחר כך אבל אין ספק שיש כאן חברה פורצת דרך,בהצלחה למשקיעים.
משקיע וותיק 27/01/2014 15:03 bcli
יש לך לינק לראיון ב cnn?
אבירם 27/01/2014 13:16 צודק מסיבה לא ברורה לא מפרגנים לה בארץ
לא ברור למה...
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.