הצלחה לניסוי בחולי ALS: בריינסטורם השיגה שיפור בתפקוד שרירים

במהלך החודשים הקרובים צפויה החברה להמשיך את הניסויים שלה גם בארצות הברית (תחת אישור ה-FDA)
 |  (23)
חיים לייבוביץ
חברת בריינסטורם (סימול: BCLI) השלימה בהצלחה טיפול ב-20 חולי ניוון שרירים (ALS), ולמעשה בתוך כשבועיים תסיים את שלב 2A כולו. בכך יגיע מניין החולים שהחברה טיפלה בהם במסגרת הניסויים ל-24.

מדובר בניסוי המוצלח ביותר (על פי פרמטרים אובייקטיבים) שנעשה בחולי ALS אי פעם בעולם. ALS הנה מחלת ניוון שרירים סופנית אשר גורמת לשיתוק מוחלט ולמוות בתוך 2 עד 5 שנים מהופעת הסימפטומים הראשונים.

הטיפול של בריינסטורם הוא הראשון שהצליח להשיג שיפור בתפקודם של שרירים אצל חולים.

התרופה היחידה המאושרת לשיווק היום במחלה הזו נקראת רילוזול (ידועה גם כרילוטק), והיא איננה יעילה. רופאים רבים טוענים שמנסיונם התרופה איננה פועלת, והסטטיסטיקה הרשמית של התרופה מתייחסת ל"הארכת" חיים של חולים מסוימים בשבועות בודדים בלבד.

השלמת שלב 1-2 פלוס שלב 2A הופכת את בריינסטורם להבטחה הגדולה ביותר בעולם כיום למציאת טיפול לחולי ניוון שרירים. במהלך החודשים הקרובים צפויה החברה להמשיך את הניסויים שלה גם בארצות הברית (תחת אישור ה-FDA).

לפני כשבועיים, רשות הבריאות של נציבות האיחוד האירופאי (EMA) העניקה לטיפול ה-ALS של בריינסטורם מעמד של תרופת יתום, וה-FDA האמריקני כבר העניק מעמד זהה לטיפול של בריינסטורם לפני כשנתיים.

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    תברחו זאת קבוצת נוכלים שלוקחת לכם את הכסף
    רוני רון 13/08/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין כלום מאחורי הקבוצה , לא תרופה ולא בטיח , דיברתי אם העורך דין שלהם שסיפר שזאת קבוצת נוכלים תברחו כל עוד נפשכם בכם !!!!!! אל תגידו אחר כך למה לא אמרתי , א מ ר ת י
    סגור
  • מסכים אתך בדבר אחד: הניהול שם גרוע ביותר
    חיים 27/08/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו מנהל תפעול טוב שיביא את החברה לחוף מבטחים-אין להם . אבל זה עדיין לא אומר שהם נוכלים ! מנהל התפעול הקודם מר נתנזון ,עזב את החברה כי רצה לבצע (RS (reverse split ,והצוות התנגד לו . לא לשכוח שבתו של מוחמד עלי ( התרשמתי ממנה מהראיונות שלה בתחנות הטלוויזיה האמריקאיות ) ורבים וטובים אחרים נמצאים בצוות הבכיר של החברה . אז מה גם הם נוכלים ?
    סגור
  • 9.
    הניסוי בארהב לא דחוף
    אפי 09/08/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 4
    יש למישהו בכלל ספק שאם זה יגרום להבראת המחלה אז החולים יטוסו הנה מכל העולם כדי לקבל הזריקות
    סגור
  • היכן יטוסו? מה אתה חושב שיש לך? 4X4 ?
    גיטו 13/08/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תוך 10 שנים עם המדיניות הפושרת והקרירה של כל ממשלה שקמה בישראל כלפי ארץ ישראל ,לא ישאר לנו אפילו 50% מהשטח של היום . תוכל להגיד באמת שלום שלום !
    סגור
  • 8.
    אך זה שאין לספור הזה שום פרסום בשום מקום אחר? (ל"ת)
    יהודה נאמן 08/08/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • יהודה ,אתה צודק. בד"כ זה מפורסם במקביל ביהו, אך הפעם לא (ל"ת)
    חיים 13/08/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא ברור מדוע הכתבה אינה מופיע בדיווחים הרשמיים של החברה
    אד 09/08/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    7 4
    הדליפות החוזרות והנשנות מחברה זו הינם שערוריה במקרה הטוב ומעשים פלילים במקרה הרע, ויום אחד ה SEC יידרש לעינין
    סגור
  • 7.
    תשובה למשקיע שענה לגיא
    יאיר 08/08/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    8 0
    יפה מחשבתך ויפה תשובתך לו גיא היה חולה לא היה כותב כך שהרי כיום זה הסכויי היחיד למחלה ואפילו על ספק למה לחולה אמיתי לקלקל בכל מקרה אין ספק שהתהליך משפר את התפקוד - למה המנייה איננה עולה אולי כוון שהכל חדשני מדי בסופו שליום האמת תנצח וכל העסק הזה הוא לבעלי אורך רוח
    סגור
  • ליאיר
    אנונימי 08/08/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    6 2
    איזה עונג לנהל שיח עם אנשים כמוך בעלי תבונה ולא עם מתחזים אשר כל רצונם הוא לגרום עוולה שכחת לציין גם שלפעמים נבואות מגשימות את עצמם ואם הנבואה של גייא היא סוג של מצגת שווא לגבי תחלואיו סופו שיחלה ב ALS ושוב דבריי אילו נאמרים בזהירות רבה אך גם אם היה מר גייא חולה אמיתי אזיי מדובר באדם שאין לו זכות אפילו להירפא , שוב בהצלחה לכולם קודם לחולים ואח׳כ למשקיעים . גילוי נאות - מושקע חזק מאוד
    סגור
  • השאלה אינה למה המניה לא עולה
    אריק 08/08/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    השאלה היא איפה הדיווח בארה"ב על הניסוי המדובר - תבדוק סימון BCLI - אין כלום! מוזר!
    סגור
  • טען עוד
  • זה מאוד פשוט...
    אבירם 14/08/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו מה רשום... הם יכולים לפרסם באתר הרשמי של הבורסה רק כאשר התוצאות סופיות. רשום לכם בכתבה שזה ייקח מספר ימים נוספים ואז... אז זכיתם באפשרות לראות את הכתבה לפני שהמניה תטוס... תהנו :-)
    סגור
  • תשובה שנייה לאנונימי
    יאיר 08/08/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בואו נעזוב את גיא שגם עם הסיפור נכון לא יודע אם הוא מה12 הראשונים בהם הוכנס חומר במקום אחד או ב12 השניים שהוכנס בשני מקומות ונבדק השפעה מעבר לבטיחות בכל מקרה כולכם צודקים ולא ברור מדוע אחרי החלפת 3 מנכלים בשנים האחרנות לא מצליחים לפרסם כמו שצריך בכל מקרה הכנת חדרי הנסויי בארהב מתקדמת ומושקע בכך כסף אין סיבה שהתהליך יעצר וכפי שנאמר הנתונים מספיק טובים בסוף העסק ינצח לא ברור כמה זמן זה יקח אם אתם חסרי סבלנות תקנו בנתיים אנסוליין
    סגור
  • ליאיר : סבלנות זה שם המשחק
    אנונימי 08/08/2013 21:36
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אני כבר אוסף את המנייה כ3.5 שנים קניתי אותה בשערים שונים 0.35, 0.29 , 0.23 , 0.17 אינני ממהר אני לקחתי בחשבון שרק ב 2015-16 אני אוכל לעשות אקזיט כרגע לא אמכור גם אם היא תעלה ל 1$ לפני הספליט המתוכנן כמובן , מי שמבין יודע שהחברה הזאת תגיע בסופו של דבר למכיר שלכאורה נראה דמיוני אך הגיוני ביותר 35-50$ זה יגיע כמובן בשלב המיסחור , הבנתם של רוב המשקיעים בתחום תאי הגזע לצערי מצומצמת , אני מקווה בשביל כולם שיפנימו ושלא ישאלו כל יום מדוע המנייה אינה עולה כשהיא תתחיל לעלות היא תמריא , ב ה צ ל ח ה
    סגור
  • אני גם מאמין ואוסף אבל אני מאמין שהיא תגיע
    דודו 10/08/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בשיא שלה ל- 3 - 5 דולר לא למספרים שאתה נקבת 3-5 דולר זה שווי של 350 מיליון עד חצי מיליארד דולר ואתה נקבת במספרים שלכאורה יתנו לה שווי של 3.5 מיליארד ומעלה אין סיכוי
    סגור
  • 6.
    הלוואי - אבל - למה אין הודעה רשמית?
    אריק 07/08/2013 20:33
    הגב לתגובה זו
    12 6
    חיפשתי בכל האתרים ולא מצאתי. שוב בלון אויר לפני הנפקה?
    סגור
  • באמת חוסר הפרסום שלהם נורא מדאיג !
    חיים 27/08/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני חולי ALS מפורסמים :התעשיין דב לאוטמן ואביחי קרמר מהנדס בכיר לא מזיכירים במילה אחת בראיונות שלהם בעיתון (ישראל היום) ובכתבות אחרות את חב' בריינסטורם . הם דווקא מזרימים כסף למעבדה מחקר פרטית שעומדת בראשה פרופסורית אחת (אינני זוכר את שמה ). אך הם אינם מזכירים את חב' בריינסטורם במילה אחת!
    סגור
  • 5.
    השתתפתי בניסוי
    גיא 07/08/2013 19:58
    הגב לתגובה זו
    2 12
    ולא ברור עם מה הם מדברים!!! דיברתי עם עוד שלושה חולים וגם שם אין שיפור. הכל בשם הכסף. לנו לא אמרו כלום...
    סגור
  • למר גייא.
    משקיע 08/08/2013 00:01
    הגב לתגובה זו
    9 2
    גייא שלום! אתה טוען שהשתתפת בניסוי ולא קרה דבר , אם אתה באמת חולה ALS אני מאחל לך שתחלים במהרה . כידוע לי מי שהשתתף בניסוי לא באמת הרגיש שיפור של ממש מכיוון שבניסוי החולים מקבלים מינון נמוך מאוד של תאי גזע , כמו כן מי שקיבל טיפול חמלה ניכר שיפור משמעותי במצבו כי כמות התאים המוזרקים לחולה אשר מקבל טיפול חמלה היא בערך פי 6 מכמות התאים אשר מקבל חולה רגיל המשתתף בניסוי. בכל אופן זרקת פצצה למשקיעים ויש בי התחושה שאתה רוצה לגרום למחיר המנייה לרדת בכדי לקנות את המנייה בזול ואתה לא באמת חולה אם אני טועה אני מבקש את סליחתך אך אם לא אני מאחל לך להפסיד את כל כספך, בהצלחה לכולם.
    סגור
  • הכי קל
    גיא 08/08/2013 09:35
    הגב לתגובה זו
    2 6
    כסף זה לא הכל בחיים, מכיר את המשפט הזה?
    סגור
  • 4.
    הלוואי (ל"ת)
    arel11 07/08/2013 18:44
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 3.
    הלווווווווווואי
    יעקב 07/08/2013 18:19
    הגב לתגובה זו
    10 3
    חייבים להצליח
    סגור
  • 2.
    מאחל להם הצלחה והלוואי ותהיה תרופה.אבל
    אשר 07/08/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
    7 5
    כבר 4 שנים הם אומרים שהניסויים אוטוטו מתחילים בארה"ב.
    סגור
  • 1.
    טטטטוווווווווובבבבבבבבב (ל"ת)
    עמית 07/08/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור